news08.net/ads.txt

מה יהיה עם הטרקטורונים? תושבי מזכרת בתיה מתחילים להתעצבן

טרקטורון

תופעה חדשה ברחובות מזכרת בתיה: חבורות של צעירים הרוכבים על טרקטורונים דוהרים ברחובות יישוב, ומטילים אימתם על התושבים. הרשת החברתית גועשת בתלונות רבות על נהיגה פרועה למדי של רוכבי טרקטורונים ואופנועים. “בלתי נסבל הרעשים האלו.. מעיר אותנו משינה”.

 

“איך ייתכן שישנה תופעה של נסיעות פראיות של טרקטורונים ואופנועים ברחוב מילכה וולפסון ואין אכיפה בנושא?” תוהה שרה, תושבת היישוב, “זה מסוכן ורעש נוראיובלילה רעש מפריע. פניתי למוקד ונאמר שאין אכיפה בנושא ולפנות למשטרה”.

“פיזרו במושבה מצלמות אבטחה, אולי השוטר הקהילתי יכול לראות שם את הפורעים ולהמשיך משם”, שיתפה טופז בצעדים שהמועצה פועלת. ליאור הוסיפה כי לא נעשה עד היום דבר בנידון. “ברפאל סויסה גם בלתי נסבל הרעשים האלו.. מעיר אותנו משינה. כמובן שלא נעשה עם זה כלום. רחובות בעייתיים מאוד”.

במקביל לכך, נשמעים קולות מצד תושבים שטוענים כי אלו תלונות שווא שאינן מועילות. “מה אפשר לעשות? אף אחד לא יכול למנוע מרוכבים לרכב וזה לא תלוי בראש המועצה או במשטרה כל עוד נוסעים לפי החוק”, טען גיא. “אין מה לעשות עם זה נקודה”, אמר נועם, “נחזור להתחלה, לא כולם חוקיים, יש כאלו שכן אבל זה לא רלוונטי כי גם הם רוכבים בלי מספרים. אין כל כך מה לעשות האופנוע/טרקטורון מרעישים אבל זה לכמה דקות שעוברים בכביש ומשם הביתה או לשטח”.

ומה בחוק?

נהיגה על גבי טרקטורון מותרית לפי החוק בישראל בשטחים פתוחים אשר אינם מוגדרים בפקודת התעבורה כ”דרך”. נהיגה בכלי רכב זה הינה אסורה בתכלית במקומות בהם קיימת זכות מעבר של הציבור. יחד עם זאת, מותר לנהוג על כביש באמצעות טרקטורון על מנת לחצות כביש, וזאת עד 500 מטרים.  כמו כן, על פי החוק אסור לנהוג על טרקטורון במהירות העולה על 40 קמ”ש. הנהג והנוסעים על הכלי מחויבים בחבישת קסדה בדומה לרוכבי אופנועים. על נהגי הטרקטורונים ואופנועי השטח לנסוע רק בחולות ושטחים מחוץ לעיר, כדי למנוע את הפגיעה בשגרת חייהם של התושבים והסכנה האפשרית לתאונות.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן