news08.net/ads.txt

מה יהיה עם עו”ד יניב מרקוביץ’? במקביל לשדרוג חזות העיר, הסגן של מלול סיים את משימת השקת טיפת החלב ב’אהרוני’ ב-4 חודשים בלבד

אומרים שפועלו של נבחר ציבור נמדדת בעשייה. שנה לאחר הבחירות המוניציפליות הלא פשוטות – עושה רושם שסגן ראש העיר החדש, עו”ד יניב מרקוביץ’ מסמן וי על משימות שקיבל לבצע מראש העיר רחמים מלול, פעם אחר פעם. לאחר ששדרג את חזות העיר בשיתוף המנכ”ל שוחר הניקיון, דורון מילברג, מרקוביץ’ מסיים משימה נוספת, כאשר הפעם מדובר בהקמת טיפת החלב ב’אהרוני’ מחדש.

כזכור, לפני ארבע שנים דובר על הכשרת טיפת החלב החדשה ברחוב אהרוני – אולם עד שהנושא לא הופקד בידיו של מרקוביץ’ שום דבר לא זז. באפריל 2016 נפתחה עצומה הקוראת לעיריית רחובות להחזיר את תחנת יפת חלב באהרוני. בעצומה צוין כך: “תחנת טיפת חלב אהרוני נסגרה מאחר והמבנה בו ישבה התחנה אינו כשיר לשימוש. העירייה טוענת כי לא נמצא מבנה חלופי ראוי בסביבת צפון רחובות, ולכן סגרה את התחנה עד שהמבנה הנוכחי ישופץ מהיסוד. תהליך זה, על שלל שלביו הביורוקרטיים עשוי לקחת זמן רב. ההערכה הטובה ביותר היא שנה, אך די ברור כי זה יקח יותר זמן. בינתיים, אחיות התחנה פוזרו בתחנות השונות והילדים המטופלים בתחנה הופנו לתחנות אחרות המרוחקות מאוד ממקום מגוריהם”.

עוד נכתב בעצומה כי “בשנים האחרונות צפון רחובות מתהדר בבניה חדשה ורבה והאוכלוסיה, בעיקר זוגות צעירים עם ילדים, גדלה בהתמדה. בנוסף, בצפון רחובות, התושבים משלמים ארנונה גבוהה מאוד, מהגבוהות בארץ!!!. האחריות למציאת הפתרון הנה של עיריית רחובות ולא של משרד הבריאות, לכן זכותנו, התושבים, לקבל את השירותים המוניציפליים בעבורם אנחנו משלמים. מטרת העצומה הנ”ל הינה לדרוש מעיריית רחובות שתמצא פתרון טוב יותר מזה הקיים כרגע, כלומר, מיקום זמין יותר למטופלים. בין אם זה חדרים במתנ”ס בסביבה הקרובה ובין אם כיתת לימוד שתחולק לעמדות או כל פתרון קרוב יותר מאשר התחנות האחרות בעיר”.

793 איש חתמו על העצומה אך נדמה היה ששום דבר לא זז. עד שהגיע מלול והפקיד את המשימה בידיו של הקוסם מהקומה החמישית – מרקוביץ’. כידוע, כל הניסיונות שנעשו בעבר לפתור את המחלוקת בין העירייה לבין משרד הבריאות בכל הנוגע לאחזקה השוטפת של התחנה – ולגשר בין הצדדים – לא צלחו, עד לכניסתו לתפקיד של ממונה מנהל חדש במשרד הבריאות, עימו קיים ראש העיר פגישת היכרות. לאחר הפגישה ביקש מלול ממרקוביץ, לגבש פתרון המוסכם על הצדדים. ביולי האחרון נחתם ההסכם המיוחל בין עיריית רחובות למשרד הבריאות המסדיר את ההסכמות בין הצדדים, לפיהן המבנה יעבור שיפוץ מקיף בהיקף של כרבע מיליון שקלים במימון משותף.

השיפוץ החל כשבוע לאחר ההסכמות כאשר עיריית רחובות ניהלה את העבודות. משמעות הדבר היא כי התחנה חזרה בימים האחרונים לפעילות אחרי שיפוץ מלא. היום נערך טקס ההשקה המחודש של המקום, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, סגנו, עו”ד יניב מרקוביץ’, מנכ”ל העירייה, דורון מילברג, רופאת מחוז מרכז של משרד הבריאות, ד”ר עופרה חבקין, וצוות המקום.

“זהו עוד מוסד שמוסיף אור לעיר”, אמר מלול, “למרות שהנושא באחריות משרד הבריאות – עיריית רחובות נטלה חלק יחד עם משרד הבריאות במימון שיפוץ המבנה מתוך אכפתיות כלפי התושבים, כדי שיקבלו את השירות הטוב ביותר במקום. אני רוצה להודות כל מי שעסק בנושא ודחף לקידום הנושא – לסגני עו״ד יניב מרקוביץ׳, למנכ״ל ולכל אגפי העירייה”.

מרקוביץ’ אמר: “אחד האתגרים הגדולים ביותר שלקחתי על עצמי הוא להחזיר את המקום הזה לחיים. לא יכול להיות שאזור שלם בעיר, מלא במשפחות צעירות לא יקבל את שירותי טיפת חלב ליד הבית. לשמחתי, שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות היה מהיר והצלחנו להגיע להבנות להפעלת טיפת חלב אהרוני מחדש. שיח ענייני, מכבד ונכון הביא אותנו להסכמות”.

“עם חתימת ההסכם עם משרד הבריאות, ברור כי העירייה עם הפנים גם לזוגות הצעירים. לצערי, ניסיונות קודמים לפתור את הסוגיה לא צלחו, והורים צעירים נאלצו לכתת את רגליהם למקומות מרוחקים. לאור הנכונות מצד שני הצדדים – הצלחנו להגיע למתווה של פתרון שיביא לפתיחתה מחדש של התחנה. אני מודה לראש העיר על האמון שנתן בי להוביל הסכם זה, ולאנשי משרד הבריאות על השותפות המלאה לאורך כל הדרך”.

ד”ר עופרה חבקין, רופאת המחוז במשרד הבריאות הוסיפה כי ״המבנה החדש מרחיב את הלב, ואנו שמחים להעניק שירות לתושבים במקום כזה. גם בימים שהמקום היה סגור, לרגע לא הפסקנו להעניק שירות לכל המטופלים, שפוזרו בין כל התחנות השונות בעיר. כבר שלחנו מכתבים למטופלים בתחנה על מנת שיגיעו לקבל שירות כאן”.

יצוין כי במסגרת ההסכם, הוחלט גם על שיפוץ בתחנת טיפת חלב ברחוב פרשני על מנת לשפר את השירות להורים ולילדים המגיעים למקום: יצירת מרחב המתנה חדש, צביעה מחדש, החלפת מזגנים , טיפול במפגעים במקום ועוד.

צפו בסרטון: 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן