news08.net/ads.txt

מה יעלה בגורלה של חורשת המושבה? “בודקים אפשרות להכשרת מתחם פעילות יער”

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר יצא לחורשת המושבה עם צוותי ההנדסה, בטחון ושפ”ע לאחר שבמרץ האחרון וועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה החליטה להמליץ בפני הועדה המחוזית לתכנון ובניה על שינוי היעוד של החורשה, משטח חקלאי לשטח ציבורי פתוח. בוקסר הודיע כי הדברים ייבחנו: “שמחים לראות את התושבים והנוער מגיעים לחורשה ונהנים ממנה, פחות מהמכוניות שנכנסות פנימה”.

כזכור, הועדה סקרה בשנה האחרונה את ההמלצות והחליטה כי יש להגן על ייחודיות החי והצומח באזור אשר בולטים בו מיני צמחים ופרחים נדירים שחלקם בסכנת הכחדה, מגוון גדול של פרפרים ומיני עופות וזוחלים. הועדה קבעה כי לשם הגנתם של זנים אלו, יש להכריז על האזור כשטח ציבורי פתוח, שיש לשמר בצורתו הטבעית. בשנתיים באחרונות ביצעה העירייה עבודות שיקום לאזור שכללו הסדרת דרכי גישה, הקמת חניון ציבורי והסדרת מסלול רכיבה לאופני שטח. בימים אלו מתבצעת הקמה של מצפה בחלק הצפון מזרחי של החורשה על מנת לאפשר למבקרים תצפית על השטחים הפתוחים. האתר מהווה חלק מפרוזדור אקולוגי המתחיל ממזרח לרחובות, עובר דרך אתר החורשה, ממשיך לכיוון צפון ומתחבר לאזור הנופש המטרופוליני בצפון העיר. החלטת הועדה השבוע הינה חלק ממהלך תכנוני כולל לשימור השטחים הפתוחים ואזורים בהם ערכי טבע יחודיים בעיר.

לאחר פניות רבות מצד התושבים, ראש העיר, שמואל בוקסר ירד לשטח כדי לבחון מקרוב: “כידוע החורשה בעבודות שיקום בשיתוף הקרן לשטחים פתוחים. בשלב זה החניה בנויה, התצפית בהקמה וכעת מתבצעות עבודות לסלילת שביל אופניים מהנפת הדגל לחורשה. אנחנו שמחים לראות את התושבים והנוער מגיעים לחורשה ונהנים ממנה, פחות מהמכוניות שנכנסות פנימה ומסכנות את המטיילים. על כן, הנחתי לבצע גידור נמוך סביב החורשה, למנוע כניסה של מכוניות וטרקטורונים עד כמה שניתן. בנוסף נציב תאורה סולארית לאורך השביל ונתגבר בפחים וסיורי ניקיון. לנוער שלנו אנו בודקים כעת אפשרות להכשרת מתחם פעילות יער”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן