מה מצב החינוך במודיעין?

התמונה החינוכית המצוינת לשנת תשפ”ב

התמונה החינוכית המצוינת לשנת תשפ”ב

  • 92.2% זכאות לבגרות
  •  24.6% בעלי תעודת בגרות בהצטיינות 
  • 53.5% מהתלמידים זכאים לבגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יח”ל. 
  • 73.6% זכאים להסמכה טכנולוגית הלומדים מדעים וטכנולוגיה 
  • אחוז נשירה אפסי ואחוזי התמדה גבוהים. 
  • 8.8% מכלל התלמידים שניגשו לבגרות הם תלמידי חינוך מיוחד
  • 3.2% מהתלמידים שניגשו לבגרות הם עולים חדשים

משרד החינוך פרסם ביום שני 11.9.23, את נתוני התמונה החינוכית לשנת תשפ”ב, המכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר לצד הישגים לימודיים. על פי הנתונים ניכר, כי מערכת החינוך העירונית, נמצאת גבוה מעל הממוצע הארצי. בשנת תשפ”ב למדו 1,974 תלמידים בכתה י”ב (המחזור שסיים)  ו-6,070 תלמידים הלומדים בכלל כיתות החטיבה העליונה י’-י”ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות עם 92.2% זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 75.9% בלבד). מדובר בשימור נתוני הזכאות לבגרות אשר ב4 השנים האחרונות עומדים על 92%-93%. 

94% מסך תלמידי שכבת י”ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר (שיפור של כמעט אחוז לעומת הנתון בשנה שעברה – 93%). הדבר מעיד על אמון של ההורים והתלמידים במערכת העירונית הרואים במערכת החינוך העירונית מערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה, הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא יוצאים ממנה) כאשר הממוצע הארצי עומד על 80.8%. כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד כולל המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם כ-10% (כולל ילדים מיישובי הסביבה). יש להדגיש כי נתון זה כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים. בהקשר זה, נתון מדהים הוא כי 8.8% מכלל התלמידים שניגשו לבגרות, הם תלמידי חינוך מיוחד. נתון נוסף מעניין הוא כי 3.2% מהתלמידים שניגשו לבגרות הם עולים חדשים.

הישג חשוב נוסף של המערכת העירונית אליו יש להתייחס בניתוח אחוז הזכאות לבגרות הוא ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי – 0.4% לעומת הנתון הארצי שעומד על 1.1%,  דבר ששב מציג לראווה את העיקרון החינוכי של מינהל החינוך: “לא מוותרים לאף תלמיד/ה ולא מוותרים על אף תלמיד/ה”. 

בנתוני הבגרות המצטיינת מודיעין מכבים רעות ממשיכה במגמת העלייה של כל ילד רביעי מסיים את מערכת החינוך בעיר עם תעודת בגרות מצטיינת ביד – 24.6%. שיעור זהה לנתון שהיה בשנה שעברה (לעומת 13.5% לזכאות לתעודת בגרות מצטיינת בנתונים הארציים). 

נתון מרשים נוסף הוא אחוז התלמידים הזכאים לתעודה טכנולוגית, שעומד על 70.6%, נתון לפיו שלושה מכל ארבעה תלמידים מבוגרי מחזור תשפ”ב למד לפחות שלושה מקצועות טכנולוגיים, כאשר לפחות אחד מהם  ברמת 5 יח”ל. נתון לא פחות מרשים הוא ש-27.5% מכלל התלמידים הזכאים להסמכה טכנולוגית, זכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת. הישג זה הינו הודות להשקעה של התלמידים, צוותי בתי הספר והמערכת העירונית הרואים במקצועות “העתיד” השקעה לעתידה של העיר ושל המדינה. 

גם במספר התלמידים שעשו בגרות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח”ל. השנה נתון התלמידים הוא 53.5% כאשר 29.1% מהתלמידים ניגשו לבגרות 5 יח”ל. גם בלימודי האנגלית העיר הנתונים ממשיכים להיות מרשימים כאשר בשנת תשפ”ב 73.8% מהתלמידים זכאים לבגרות 5 יח”ל באנגלית.

◼️ חדש! לקבוצת החדשות במודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית מודיעין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן