news08.net/ads.txt

מובילות מחאת הזבל, מרב פלברג וקייסי חזי, פתחו קבוצה ברשת החברתית הקוראת למנוע את מינויו של הרב הספרדי

בצהרי היום (שלישי) נפתחה קבוצה חדשה ברשת החברתית, על ידי מובילות מחאת הזבל, קייסי חזי ומירב פלברג הקוראות לתושבי רחובות להתאגד ולמחות על החלטת מועצת העיר לאשר מינויו של רב נוסף. שם הקבוצה: “תושבי רחובות בעד רב ראשי אחד בלבד”.

“הקבוצה הזו הוקמה על מנת למנוע מינוי רב ראשי נוסף ברחובות”, כתבה מרב פלברג בפייסבוק “בתאריך 28.5.177 אושר מינוי של רב נוסף לעיר רחובות בהצבעת רוב במועצת העיר. ב-70 שנה האחרונות העיר רחובות הסתדרה עם רב ראשי אחד בלבד ולא התקבלו טענות ובקשות מתושבי רחובות למינוי רב נוסף מהעדה הספרדית. אנחנו רואים במינוי זה פגיעה ישירה וזלזול בכספי ציבור התושבים בעיר”.

“העיר מצויה בגרעונות מזה שנים רבות, בעיר קיימות בעיות רבות ונושאים רבים הטעונים שיפור כמו חינוך, תשתיות, שוק רחובות, ניקיון העיר ועוד נושאים רבים החשובים יותר לתושבי העיר. אנו מזמינים את כל מי שהעיר חשובה לו להצטרף לשורתנו במאבק לבטל את המינוי הכל כך מיותר ולעשות שימוש נכון והוגן בכספי הציבור”.

מרב פלברג, פתחה את הקבוצה שצוברת תאוצה ברשת

קייסי חזי שהשתתפה בישיבת המועצה בה אושרה ההחלטה לאשר את מינויו של הרב הספרדי, הוסיפה: “בתאריך 28.5 אישרה מועצת העיר מינוי של רב ראשי ספרדי (בנוסף לאשכנזי) בעלות של 650,000 שקלים לשנה. אנחנו לא מתיימרים להיות כלכלנים אבל לעניות דעתנו יש המון דברים שאפשר לעשות בכסף הזה. בסכום כזה אפשר להוזיל קייטנות לילדי העיר, בסכום הזה אפשר להחליף את חולות הפרא בגנים, בסכום הזה אפשר לשפץ את גני העירייה ובתי הספר, בסכום הזה אפשר לשפר את החינוך בעיר”.

“בסכום כזה אפשר להוסיף צוותי ניקיון, בסכום כזה אפשר לשפץ את הפארקים המוזנחים. בסכום כזה אפשר לשפץ תשתיות וכבישים. לא חסר מה לעשות עם סכום כזה אבל עיריית רחובות בוחרת לתת את הסכום הזה לרב ראשי נוסף. לנו נמאס ואנחנו לא ניתן לזה לעבור בשתיקה! המאבק הזה הוא למען העתיד שלנו ושל ילדנו”.

המצביעים נגד הרב הספרדי בהם עו”ד מרקוביץ’ וד”ר רוני באום
כזכור, למרות הלחצים הפנימיים וההד הציבורי שנוצר, הצליח ראש העיר רחמים מלול להעביר, כצפוי, ברוב של חברי מועצה את מינויו של רב ספרדי ראשי לעיר, זאת בנוסף לרב האשכנזי המכהן, שמחה הכהן קוק. לפני ההצבעה דיברו חברי המועצה המתנגדים והסבירו את עמדתם – מה שכידוע לא סייע להם בהשפעה על החלטת הרוב. בין המתנגדים: עודד עמרם, עו”ד יניב מרקוביץ’, ד”ר רוני באום, אמיר ירון ויעל בק.

עודד עמרם נימק את התנגדותו בכך ש”ברחובות, לא מזמן סיימנו תהליך עם ועד העובדים, הייתי מצפה שבמהלך שלושת החודשים הקרובים נראה את הרבעון, נבחן את מצבה הכספי ואז נחליט. קחו קצת אחריות, בואו נמתין, נראה את הסיכום של החשב המלווה של המועצה הדתית ואז נצא בקול תרועה וכולנו נהיה שותפים לזה”.

הצליחו להעביר את נושא הרב הספרדי. בן ארי וקזיוף עם ראש העיר בישיבת המועצה, השבוע

יעל בק הוסיפה כי “ברמת העקרון? אני לא חושבת שזה נכון מבחינת הסדר הציבורי שלנו, בתקציב שלנו, שזה ילך למקום של עוד משרה במועצה הדתית. אני חושבת בעצמי שלא משנה מאיזו עדה אותו רב, או איזו תפיסה הוא, אם הוא באמת משרת את הציבור נאמנה, בצורה שוויונית ופלורליסטית. מבחינתי אני חושבת כמו עודד (עמרם) וזה אומר לחכות ולראות מה קורה בקדנציה הבאה. אני חושבת שזה לא נכון לא מבחינת סדר עדיפויות, לא מבחינת העקרון שלי וגם מאוד לא אוהבת שעושים איזשהו מיסחור סביב הדבר הזה, כי באמת התפקיד של רב הוא לשרת את הציבור ובזה זה נגמר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן