news08.net/ads.txt

מוזיאון הפלמ”ח מציין 80 שנה – פעילויות חווייתיות לכל המשפחה בסוכות 2021

מוזיאון בית הפלמ”ח הוקם על ידי חברי הפלמ”ח בשנת 2000, במטרה להנחיל את מורשת הפלמ”ח לדורות הבאים. בבית הפלמ”ח מספר אוספים מרגשים וכן תערוכות מתחלפות. הוא ביתם של חברי הפלמ”ח – והללו נוכחים בו מדי יום ביומו על מנת לספר את סיפורים ממקור ראשון. זהו מרכז חינוכי ומרכז תרבות המקיים עשרות אירועי עיון ותרבות בשנה.

המוזיאון הנו מוזיאון של משרד הביטחון ונמנה על מוזיאוני יחידת המורשת והמוזיאונים של משרד הביטחון. הביקור במוזיאון מיועד לבני הנוער, לקבוצות חיילים, ולקהל הרחב. בבית הפלמ”ח פוגש המבקר הישראלי את שורשי הישראליות: בימים המכוננים ההם נוצקה התבנית של המציאות אותה אנו חיים עד היום. סיור במוזיאון מציף כמו במראה את מי שאנחנו ומה שהיינו רוצים להיות. כעת, במהלך חוה”מ סוכות הוא מציע שתי תצוגות קבע חווייתיות:

תצוגת “מסע פלמ”ח”: מספרת ומביאה את רוח הפלמ”ח, תרבות הנעורים, המסעות, המאבק בבריטים, ההעפלה וכמובן את חלקו של הפלמ”ח במלחמת העצמאות – כל אלה מבעד לעיניהן של 10 דמויות ייצוגיות.

תצוגת הקבע: “יד לגח”ל ולניצולי השואה במלחמת העצמאות” מתארת את תרומתם של העולים החדשים לתקומה הישראלית. במוזיאון של “יפי הבלורית והתואר” – זוהי הזדמנות להכניס את כולם תחת האתוס המכונן.

בנוסף לפעילות הקבועה מתארחת התערוכה החדשה: “פלמ”ח – מעבר למסך” (בית הפלמ”ח מארח את הסדרה “פלמח”)

בימים אלה משודרת בYES  סדרת הנעורים המצליחה “פלמ”ח”. זוהי סדרה תקופתית העוקבת אחר קורותיה של חבורת נערים בפלמ”ח. עלילת הסדרה מתרחשת בשנת 1946 על רקע המאבק בבריטים, והיא משלבת בין דמיון לאירועים היסטוריים. לאור הצלחת הסדרה והמקום אותו היא תופסת כ”סוכנת זיכרון”, מארח בית הפלמ”ח  את הסדרה לחוויה משפחתית– שתיתן למעריצי הסדרה מקום פיזי אליו יוכלו להגיע ולגעת ב”דבר האמיתי”: הן בסדרה, והן במקור ההשראה שלה.

את החוויה המשפחתית של המבקרים ילוו ערבי שיח “רציניים” יותר – על סדרות תקופתיות, על דימויים ועל הרלוונטיות של הפלמ”ח ב 2020. התערוכה כוללת ארבעה מוקדי חוויה.

“מעבר לקווים”: תערוכה מתוך ספר ההפקה וסקיצות העיצוב של הסדרה. התערוכה תדגים את תהליך העיצוב: מקור ההשראה, ובצידו תהליך הרישום ועיבוד הצילום העכשווי לתוצאה הרצויה. בצד תהליכי העיצוב והארט יוצגו פרופס ששימשו את השחקנים בסדרה. רישומים ותמונות מאוסף האמנות של המוזיאון (ציורים של לודוויג בלום) ילוו את רישומי הארט. את התערוכה ילווה “סיור אוזניות” של השחקנים המתארים את חווית היצירה שלהם.

שחזור סט הצילום בחורשה: אוהל הבנים:שחזור סט הצילום: באוהל הגדול אותו הילדים מכירים מהסדרה נציב את האביזרים המוכרים להם: מיטות השדה, תרמילי הצד, תלבושות, וחפצים נוספים. הנכנסים בו ישמעו את שירי הפלמ”ח והתקופה בביצועים חדשים או את אלו שהם מכירים מהסדרה.

השיבולים: מאלבום הכשרת דפנה. תערוכת צילומים משווה בחדר הפנימי של “אוצר התמונות” תוצג תערוכה משווה בה תוצגנה תמונות היסטוריות ולצידן תמונות מהסדרה. התערוכה תציג את הכשרת הנוער העובד דפנה, הכשרה שהתהוותה בשנות המאבק בבריטים והשתתפה בפיצוץ גשרי מטולה. במקביל לתצלומי ההכשרה יוצבו מספר פריימים מהסדרה המתארים את אותם הדברים ממש. את ההסבר וההדרכה על התצלומים יקבלו המבקרים בסרטון מצולם לטלפון הנייד (באמצעות בר-קוד). הייחודיות בתערוכה היא לא רק בהיותה משווה, אלא באפשרות של המבקר לבחור מי ידריך אותו: השחקנית נאיה בינשטוק, המוכרת לו כ”אלינור” או דרורה בן צבי בת ה 92 שחוותה את האירועים ההיסטוריים. נאיה תוכל להסביר על הכשרת דפנה ולהעיד על המפגש שלה עם הפלמ”ח ואילו דרורה תספר ממקור ראשון. במרכז החדר מוצבים חפצים היסטוריים מקוריים של הפלמ”ח. במקומות רלוונטים יוצבו לידם תמונות המדגימות את השימוש בדומים להם בסדרה.

פינת הקומזיץ ביציאה מהאולם יגיעו המבקרים לשחזור סט המדורה של הסדרה. שם הם יפגשו מדריכה שתערוך להם חידון טריוויה קצר, תענה על שאלות ותלמד אותם את שיר הפלמ”ח. המפגש המסכם יהיה בעל אופי משוחח על פי תכנית ההדרכה של הצוות החינוכי של בית הפלמ”ח.

התערוכה  מתאימה לכל המשפחה ושוחרי הפלמ”ח! 20 ₪ לילד מומלץ מגיל 6 \גמלאי\סטודנט, 30 ₪ למבוגר, כניסה חינם לכוחות הביטחון. אורך הסיור כשעה, בקבוצות של עד 20 מבקרים. הסיור והביקור בהזמנה מראש בלבד בטל’ 03-5459800, [email protected]

כתובת חיים לבנון 10 תל אביב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן