“מוזיאון חי” ביום העצמאות: מסע מרתק בזמן עם גיבורי ירושלים וישראל

במסגרת האירוע יצעדו המבקרים בין 23 תחנות שונות במרכז העיר ירושלים, ובכל תחנה יסופר סיפור גבורה אחר באמצעים אומנותיים שונים

“מוזיאון חי” של גיבורי ישראל – דמויות היסטוריות שהתעוררו לחיים, ימחיזו ויספרו על ההיסטוריה של ירושלים ומדינת ישראל

עיריית ירושלים מציגה: לכבוד יום העצמאות ה-76 הציבור מוזמן לחוויה מיוחדת ועוצמתית לכל המשפחה – מסע מרתק בזמן עם גיבורי העיר והאומה, שסיפוריהם יקומו לתחייה ויומחזו באמצעות שחקנים, זמרים, נגנים, תערוכות ושימוש במגוון אמצעים אומנותיים

מופע הסיום: להקת הגבעטרון מארחת את גלי עטרי ואריק סיני

עיריית ירושלים מזמינה את כלל תושבי העיר ומבקריה להגיע ביום העצמאות לבירת ישראל ולבקר באירוע יוצא דופן – “מוזיאון חי” במתחם כיכר ספרא וברחובות הסמוכים, במסגרתו יחזרו לחיים גיבורי העיר ירושלים ומדינת ישראל. המבקרים יפגשו שחקנים שימחיזו סיפורים היסטוריים, ישוטטו לצלילי מוזיקה שתחזיר אותם לתקופות שונות וייהנו ממיצגים מרהיבים וססגוניים, שיסחפו אותם אל עברן המפואר והבלתי נשכח של דמויות מרכזיות בסיפור הציוני של כולנו.

המוזיאון יהיה פתוח לציבור הרחב ביום העצמאות, 14/5, ו’ באייר, בין השעות 15:00-19:00, ויפעל במתחם כיכר ספרא, מגרש הרוסים, בית המשפט ומוזיאון אסירי המחתרות. הכניסה חופשית לקהל הרחב.

במסגרת האירוע יצעדו המבקרים בין 23 תחנות שונות במרכז העיר ירושלים, ובכל תחנה יסופר סיפור גבורה אחר באמצעים אומנותיים שונים. כך לדוגמא, יפגשו המבקרים את דמותה של הנרייטה סאלד, הגיבורה שהקדישה את חייה למען העם היהודי ואת דמותה של חנה סנש הגיבורה. בנוסף, יחוו את חייהם של העולים ממרוקו שנאבקו לשמור על יהדותם תחת שלטון אימה של סולטאן הממלכה ועברו את המסע הארוך בדרך לארץ ישראל.

במוזיאון יפגשו המבקרים גם את לוחמי המחתרות שנלחמו בבריטים והקימו את המדינה ויחוו את הסיפור המרתק על בריחתם מהכלא הבריטי. בין סיפורי הגבורה המדהימים של גיבורי ישראל לוחמי המחתרות שיחזרו לחיים ויומחזו ע”י שחקנים, ניתן יהיה לפגוש את דמותן של גאולה כהן, ברכה פולד, בנימין קמחי, משה ברזני ומאיר פיינשטיין. המבקרים יוכלו למצוא באירוע גם את משחררי הבירה מחטיבת הצנחנים, שכבשו מחדש את העיר מידי הירדנים בקרבות גבורה, ויכירו את ראש העיר העברי הראשון של ירושלים, דניאל אוסטר, ואת טדי קולק, ראש העיר המיתולוגי של העיר.

במוזיאון החי יסופר הסיפור הבלתי ייאמן על ביתו של הרב אריה לוין, וגם סיפורו של בית החולים הרוסי והעולים מרוסיה ואת הקשיים שחוו תחת השלטון הסובייטי. בנוסף, יועלו על נס גיבורי ישראל של ימינו, ובמיוחד הגיבורים שהגנו, ועודם מגנים, על מדינתנו בעת האחרונה. בתחנות השונות יושמעו שירי משוררים שנכתבו כדי להרים את רוח הלוחמים היהודים, מוזיקת מארש צבאית, שירי עם שהביאו איתם העולים ממדינות צפון אפריקה ומדינות מזרח אירופה, ופיוטים שליוו את לוחמי המחתרות וינוגנו על-ידי נגנים מקצועיים בכלים מיוחדים.

בשעה 19:30 ייחתם האירוע במופע מיוחד בכיכר ספרא, בו תופיע להקת הגבעטרון שתארח את גלי עטרי ואריק סיני בשירי ארץ ישראל היפה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“השנה אנו חוגגים 76 שנות עצמאות. ירושלים, בירת מדינת ישראל, הייתה מאז ומעולם מקור של אור ויצירה, כמו גם יעד לתפילות של שלום וגאולה. “מוזיאון חי” הוא פרויקט נפלא המחייה את ההיסטוריה ומפגיש אותנו בצורה אותנטית עם עברנו המפואר ועד לימינו אנו. באירוע הייחודי נוכל לגעת בהיסטוריה, ללמוד, לשמוע, לראות ולהכיר את השורשים הירושלמיים והישראליים מלאי ההשראה. חג עצמאות שמח ירושלים!”.

פרטים נוספים באתר העירייה

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: דור פוזאלו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן