news08.net/ads.txt

מומחה לסטטיסטיקה: “להציג 4 אחוזי הובלה בסקר כשטעות הדגימה היא 4.6% – זה מגוחך ומביך, ונועד להטעות”

מומחה לסטטיסטיקה: “להציג 4 אחוזי הובלה בסקר כשטעות הדגימה היא 4.6% – זה מגוחך ומביך, ונועד להטעות

הפער החסוי בין תומכי גבאי לתומכי מסינג בסקר שפרסם מטה הבחירות של גבאי: 4% – מתקזז בטווח טעות הדגימה  מומחה לסטטיסטיקה: “אין כל מהות ומשמעות לפער ההובלה כביכול הזה; הצגת הפער כהובלה הינה אחיזת עיניים” [בכיר ביבנה: “נסיון בוטה ומהלך חסר יושר להוליך שולל את הציבור, לזרוע חול בעיניו, ולהטעות אותו תוך יצירת מצג-שווא חמור

בשעות הערב המוקדמות פרסם מטה הבחירות של חבר המועצה רועי גבאי, המתמודד על ראשות העיר, כותרת מתוך סקר שבוצע עבור המועמד על-ידי ‘מכון רפי סמית’ ‘, בו הוצג כי לכאורה נצפו יתרון והובלה לטובת גבאי על פני חיים מסינג בקרב מצביעי ראש העיר המנוח צבי גוב-ארי ז”ל. בסקר, נטען בהודעת מטה גבאי, רוב מצביעי גוב-ארי נמצאו תומכים בגבאי לתפקיד ראש העיר. ואולם, משהתבררו נתוני הסקר, נחשף כי הפער בין שני המתמודדים בקרב ציבור זה של מצביעי גוב-ארי הינו מזערי, ואף נמוך מאחוז סטיית התקן בסקר. בקרב מצביעי גוב-ארי נתנו 40% מהנסקרים את קולם לרועי גבאי – ו-36% נתנו קולם לחיים מסינג, מ”מ ראש העיר המתמודד על כהונת ראש העיר. זאת, כאשר טעות הדגימה בסקר הוגדרה על-ידי מכון סמית’ כ-4.6% – ומשמעות הדבר היא כי הפער המזערי בין שני המועמדים נבלע בטעות הדגימה, ולפיכך הינו חסר משמעות באופן מוחלט.

מערכת ‘סיטי ניוז’ פנתה למומחה בסטטיסטיקה, כלכלן וסטטיסטיקאי במקצוע, המלמד באקדמיה, וביקשה את חוות דעתו באשר להצגת הנתונים, ושמעה ממהו כי הצגת הפער בן 4 האחוזים לטובת גבאי הינה מגוחכת ומטעה.

“כאשר הפער בין מתמודדים בקבוצת התייחסות בסקר נכנס לתוך מסגרת טעות הדגימה, הרי שאין כל מהות לפער ההובלה הזה”, ציין המומחה, “ממילא הפערים עשויים להשתנות עד למועד הבחירות, ואולם מעבר לכך, ברגע שטעות הדגימה היא פלוס 4.6 אחוזים או מינוס 4.6 אחוזים, מן הסתם כל הדיוט יודע להבין שפער בן 4% הינו חסר ערך ומשמעות שכן הוא מתקזז עם טעות הדגימה. הצגת הפער כהובלה הינה אחיזת עיניים”.

דמות ציבורית מובילה ביבנה, אשר ביקשה להישאר בעילום-שם בימים טרופים וסוערים אלה של ערב הבחירות הכל-כך גורליות לעתיד העיר, אמר לפני שעה קלה ל’סיטי ניוז’: “ללא ספק מדובר בנסיון בוטה ובמהלך חסר יושר להוליך שולל את הציבור, לזרוע חול בעיניו, ולהטעות אותו תוך יצירת מצג-שווא חמור לעיני ציבור הבוחרים. הצגת כותרת של סקר שאיננה מלוּוַה בהצגת נתוני הסקר הרשמיים, הינה מעשה חמור ביותר. ולוא רק בשל הסתרת הנתונים, שלא לדבר על הסיבה להסתרתם – שהיא ללא צל של ספק נסיון – כושל ונואל, ולראייה שהאמת מתגלה בסופו של דבר – להטעות את הבוחרים. אני מתבייש, וכל תושב יבנה צריך לשקול היטב את משמעות הגילוי הזה, טרם שייגש אל הקלפי ביום שלישי בעוד שבוע.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן