מועצת העיר אשקלון תאשר את צווי הארנונה לשנים 2024-2025

עיריית אשקלון מבקשת להמשיך ולשמור על תעריפי ארנונה נמוכים וביחס לרשויות אחרות במדינה תוך הענקת שירות מיטבי לתושבי העיר, ולא להעלות התעריף בהתאם ליעד שקבע משרד הפנים

צווי הארנונה לשנת 2024 ו-2025: תעריפי הארנונה באשקלון ממשיכים להיות מהנמוכים בישראל

זאת על אף העלייה המתוכננת בשנים 2024 ו-2025; העירייה תבקש שלא להעלות את שיעור העדכון האוטומטי למשרדים עד 150 מ”ר בשנים אלו

צווי הארנונה לשנת 2024 ולשנת 2025 יובאו לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה.

בהתאם למדיניות ראש העיר תומר גלאם ולמרות דרישת משרד הפנים, להעלות את תעריפי הארנונה בהתאם לקווים המנחים שקבע המשרד ליעד של כ-74 ₪ למ״ר,

אין בכוונת העירייה להגיע ליעד שדורש משרד הפנים, אלא להמשיך ולשמור על תעריפי ארנונה נמוכים וביחס לרשויות אחרות במדינה תוך הענקת שירות מיטבי לתושבי העיר. כמו כן, מאפשר משרד הפנים להעלות את שיעור התעריפים לנכסים למגורים בשיעור של עד 10% אך גם במקרה זה, אין לעירייה כוונה לעשות כן.

בהתאם לזאת, מבקשת העירייה להעלות את שיעור הארנונה למגורים בשנת 2024 בשיעור של 4.82% בלבד. יחד עם שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים (2.68%), יעמוד עדכון השיעור על 7.5% בלבד.

על פי צו הארנונה לשנת 2025, מבקשת העירייה להעלות את שיעור הארנונה למגורים בשיעור של 2.21% בלבד. יחד עם שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים (5.29%) יעמוד עדכון השיעור על 7.5% בלבד.

כך למשל, תעריף הארנונה למגורים עומד כיום על כ-40 ₪ למ”ר ולאחר השינוי בשנים 2024 ו-2025 יעמוד על כ-45 ₪ למ”ר. המדובר על תוספת מזערית של בין 8-25 ₪ נטו לחודש לבית אב בממוצע בהתאם לגודל הנכס שברשותו.

על אף זאת, עיריית אשקלון עדיין שומרת על מעמדה כרשות עם תעריף ארנונה מהנמוכים בישראל ביחס לרשויות אחרות.

בנוסף ובהתאם למגמה המתמשכת של העירייה בשנים האחרונות להקל על בעלי העסקים, תבקש העירייה שלא להעלות את שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים למשרדים עד 150 מ”ר בשנים 2024, העומד על 2.68% ובשנת 2025, העומד על 5.29%.

זה המקום לציין כי עיריית אשקלון היא מבין הרשויות המעניקות את אחוז ההנחות מהגבוהים בישראל. מנתוני אגף ההכנסות, 42% מתושבי העיר זכאים להנחה בארנונה והם נאמדים במעל 50 מיליון שקלים הנחות בהתאם לתקנות.

כלל הבקשות המובאות בצווי הארנונה דרושות את אישור שרי הפנים והאוצר, כמקובל.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן