news08.net/ads.txt

מורות ישראליות 2023 – הגרסה הגזענית בנתיבות

“טיול שנתי שחורות”: קבוצת וואטסאפ שפתחו מספר מורות מנתיבות זעזעה את המדינה

אירוע חריג, מביך ובלתי ראוי, גזעני ומביש – מורות מנתיבות שליוו טיול של שנתי של אחד מהתיכונים המצטיינים בעיר נתפסו כשהן מתכתבות ביניהן ומרכלות על ה”שחורות”, תלמידות בית הספר ממוצא אתיופי בקבוצת ווטסאפ שזכתה לכינוי “טיול שנתי שחורות”.

הפרשה נחשפה לראשונה בערוץ טלגרם-דניאל עמרם

מנהל בית הספר הודיע למשרד החינוך ולרשות המקומית על האירוע החריג והוציא הודעה בנושא להורים, לתלמידים ולמורים. “הבוקר היינו עדים לתדהמתנו ולצערנו, לאמירות אומללות ופוגעניות ביותר מצד מספר מורות כלפי תלמידות בנות הקהילה האתיופית שלומדות בבית הספר. הנהלת בית הספר רואה בחומרה רבה אמירות אלו. אין אצלנו מקום לאמירות גזעניות ולא נאפשר זאת בבית ספרנו. ברגע ששמענו, התחלנו לפעול ולברר ועירבנו מיד את כלל הגורמים הרלוונטיים ובהם גם העירייה ומשרד החינוך. אנו מתביישים שהגענו למצב זה, מתנצלים מעומק הלב בפניכם ומבטיחים כי יינקטו כל הצעדים הנדרשים בטיפול האירוע, לאחר בדיקות ובירור. אנו עומדים בקשר צמוד עם התלמידות ועם הוריהן על מנת לסייע ולתמוך”.

נציין כי בית הספר החליף את המורות המלוות והן התנצלו – מה שבוודאי לא סיפק את הנפגעות שפתחו קבוצת ווטסאפ אליה צירפו את המורות המדוברות ובה כתבו: “בוקר טוב לכל ‘המחנכות’ של בית הספר. פשוט עצוב לי כבת העדה לראות את הרמה שירדתן אליה היום. במקום שתהיו המורות שלנו, לשמש דוגמא ולהרגיש במקום הכי בטוח שלנו אתן הבוקר עשיתן ההפך מזה. לפתוח קבוצה בשם ‘טיול שנתי שחורות’ מבלי לדעת אפילו שיש מאחוריכן תלמידות, לדבר בלעג וזלזול על התלמידות שלכן? אני רואה את התמונות ופשוט לא מאמינה שזה בא מהמורות שלנו. אתן פשוט בושה, מתביישת שאתן המורות שלנו ואתן מלמדות את דור העתיד”.

ממשרד החינוך נמסר: “מדובר באירוע חמור מאוד שאסור לעבור עליו לסדר היום. המורות המעורבות באירוע יזומנו לשימוע בהקדם האפשרי”.

שר החינוך יואב קיש אמר: “אין מקום לגזענות ואפליה במדינת ישראל, ובוודאי במערכת החינוך. המורים צריכים להוות דוגמא אישית בנושא. הנושא יטופל בשיא החומרה, בכל הכלים שעומדים לרשותנו. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לתלמידות. הנושא הזה ייבדק ויטופל. אפס סובלנות למקרים שכאלה במשמרת שלי”.

גנט דסה, מנכ”לית ארגון “עולים ביחד”, הפועל לשינוי תפיסות ועמדות כלפי ישראלים יוצאי אתיופיה וליצירת שילוב תעסוקתי הולם של אקדמאים ממוצא אתיופי במשרות בכירות במשק: “למי שהיה ספק – בישראל 2023 הגזענות עדיין כאן, בכל מקום – ובמקרה הזה במרחב החינוכי שבו אנחנו מפקידים את הילדים והילדות שלנו מדיי בוקר. התנהגות גזענית שכזו, שהתגלתה במקרה היא מדאיגה ומקוממת וצריכה פעם אחת להדיר שינה מעיניו של מנהל בית הספר, ופעם שנייה מעיניו של שר החינוך יואב קיש. כדי שמקרים מהסוג הזה לא יהפכו לתופעה רחבה אסור לנו להעלים אותם מהרדאר ולהסתפק רק בשימוע לאותן הנשים שקורות לעצמן מורות, אני מצפה משר החינוך להכריז מחר על שעת חינוך חירום בבתי הספר בה ישוחחו עם התלמידים והתלמידות, וגם בחדרי המורים בכל בית ספר בישראל על גזענות, אפליה, שוויון ושוויון הזדמנויות”.

צילום: צילום מסך רשתות חברתיות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן