news08.net/ads.txt

מזכרת בתיה בפנייה לתושבים: “עיזרו לנו להילחם במכת הנפצים”

מועצת מזכרת בתיה פרסמה הרב (שני) רשומה ברשת החברתית וביקשה סיוע מצד ההורים והתושבים לסייע להם במיגור תופעת רעש הנובע מנפצים, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות.

“פורים מתקרב ויחד עמו מתגבר רעש הנפצים במושבה ובארץ כולה. אנו מבקשים להזכיר ולהבהיר כי תופעת הנפצים היא מפגע בכל קנה מידה”, נרשם. “נפצים עצמם מהווים סכנה גדולה למשתמשים בהם ורעש הפיצוצים מהווה מטרד לכל אדם אבל קשה עוד יותר לכל הסובלים מתסמונת פוסט-טראומטית ולחיות המחמד שלנו”.

השוטר הקהילתי, מיכה יטמנו

המועצה ציינה כי משטרת ישראל ממקדת את הטיפול במספר ערוצים. מחד – אכיפה מוגברת מול חנויות ובעלי עסקים, כאשר מבדיקה שערך השוטר הקהילתי, לא נמצאו במזכרת בתיה בתי עסק שמוכרים נפצים ומאידך – הדרכה והסברה לילדים ובני נוער במסגרות החינוכיות אודות הנפצים והסכנות העלולות לנבוע משימוש בהן.

בעניין זה, אומר יושב ראש הנהגת ההורים היישובית, איתן הרפז כי “בתיכון בוצעה שיחה בכיתות וההודעה של המועצה הועברה לכלל הנהגות ההורים ולכיתות”. הרפז הוסיף : “מידי שנה ילדים נפגעים ממשחק מסוכן בנפצים, הפגיעה הגופנית גורמת לנכות לפעמים לצמיתות. הנהגת ההורים היישובית מצטרפים למועצת מזכרת בתיה בקריאה להורים ולילדים להפסיק את המשחק המסוכן. בואו ניקח אחריות על הביטחון של הילדים שלנו. מעבר לפוטנציאל הפציעה, הנפצים מהווים מטרד סביבתי לתושבים”. כמו כן הדגיש כי “במזכרת בתיה מתנהגים אחרת”.

נפצים שנתפסו במבצע אכיפה של המשטרה, אשתקד (צילום: משטרת ישראל)

המועצה ציינה כי קיים מענה ממוקד לפניות תושבים. “אנו קוראים לבני הנוער להימנע מרכישה והפעלה של נפצים ומבקשים מההורים לסייע לנו במאמץ זה. תושבים שנתקלים בחנות שמוכרת נפצים מתבקשים לפנות לשוטר הקהילתי כאשר פרטי המודיעים לא יחשפו. כמו כן, תושבים שעדים להפעלה של נפצים מתבקשים לפנות ישירות למיכה יטמנו השוטר הקהילתי בטלפון שמספרו 050-6273408 או למוקד 100 של משטרת ישראל.

ראש המועצה גבי גאון אף קרא במהלך ישיבת המועצה, שנערכה אמש להפסיק השימוש בנפצים. “אנחנו קוראים לחדול מהשימוש בנפצים, פורים הוא חג של שמחה ואנחנו יוצאים בקריאה לשמור יחד על הסדר הציבורי ועל השגרה הנעימה”.

עוד יצוין כי מידי שנה מבצעת משטרת ישראל פעילות אכיפה מוגברת וממוקדת נגד מכירת נפצים, זאת על מנת למנוע פגיעה בילדים ובני נוער. במסגרת הפעילות קציני רישוי מחוזות, בסיוע פקחים של משרד הכלכלה, מבצעים אכיפה ממוקדת במאות בתי עסק החשודים במכירת צעצועים מסוכנים, האסורים לשימוש ומכירה מטעמי בטיחות. אלפי פריטים המוגדרים צעצועים מסוכנים, לרבות אמצעים דליקים פירו-טכניים ואחרים, מוחרמים ומועברים להשמדה באופן מבוקר על ידי חבלני המשטרה, לצד נקיטת הליכים מנהליים ופליליים כנגד אותם סוחרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן