news08.net/ads.txt

מזכרת בתיה: מכה כפולה לחינוך

אורנה פרידמן הגישה לראש המועצה מאיר דהן מכתב פרישה לראש המועצה, מאיר דהן ובו הודיעה על סיום תפקידה בניהול התיכון. גם אורית רוט תסיים עבודתה כמנהלת החטיבה ואם לא די בכך הנתונים במדד מדלן מעידים על נסיגה בתוצאות החינוך.

ביום ראשון בבוקר הודיעה אורנה פרידמן, מנשות החינוך המובילות בעיר, מנהלת התיכון הותיקה שניהלה ביד רמה א “רבין”, כי היא מסרבת לבקשתו של ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן, להישאר בתפקיד והגישה מכתב בו הצהירה על פרישתה. אם לא די בכך גם אורית רוט, מנהלת החטיבה העליונה, תסיים את דרכה.

ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן, לא הסתיר את הדבר מן התושבים ואף העלה את מכתב פרישתה של פרידמן אל חשבון הפייסבוק שלו. “לפני 7 שנים הפקדתי בידיה את ניהול בית הספר השש שנתי שלנו ומאז הוא הולך מחיל לחיל”, כתב דהן והוסיף: “אורנה ניהלה את בית הספר בהצטיינות יתרה, הביאה אותו להישגים חסרי תקדים בכל תחום והפכה אותו לאחד הייחודיים והטובים המדינה. שמה הולך לפניה ובכירים במשרד החינוך הגדירו אותה לא פעם כאחת מהמנהלים הטובים ביותר בארץ, היא דמות נערצת על מורים, תלמידים והורים. כשקראתי את מכתבה עלו בראשי המילים: אשת חיל מי ימצא, רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כלנה. הפרידה ממנה קשה עלי מאוד אבל אני מאחל לה הצלחה בהמשך הדרך. עתידה עוד לפניה במערכת החינוך”.

במכתבה לדהן ציינה פרידמן “בהמשך לפגישתנו בנושא ולאחר ששקלתי שוב את צעדיי ואת בקשתך להמשיך בתפקידי, החלטתי לפרוש בתום שנת הלימודים מניהול בית הספר התיכון. שבע שנים חלפו מאז החלטת להפקיד בידי את ניהול בית הספר וזו הזדמנות להביע בפניך את הערכתי, הוקרתי על האמון שנתת בי ועל התרומה והמעורבות המשמעותית שלך בקידום בית הספר. אפשרת לי להגשים כמעט כל חלום חינוכי, הענקת לי חופש פעולה מוחלט והיית שותף אמיתי לכל ההצלחות וגם לאתגרים שהיו בדרך. בשנים האחרונות נבנתה תשתית איתנה להמשך הצלתו של בית הספר ואני משוכנעת שהוא ימשיך בעשייה חינוכית משמעותית וערכית”. בתוך כך ציינה כי תמשיך ללוות את בית הספר עד שייבחר מנהל שימלא את מקומה.

עדיין לא ברור האם יש קשר לתוצאות מדד מדלן לפיהן חלה נסיגה משמעותית בשש השנים האחרונות בנתוני המיצ”ב (מדד יעילות וצמיחה בית ספרית) של התלמידים. בשנת 2010 עמד הממוצע על 95, בשנת 2012 עך 87 ומאז חלה ירידה בתוצאות עד שבשנת 2016 עמד המדד על הציון 72. עם זאת, ההודעה הזו היכתה גלים במזכרת בתיה. הורים רבו סיפרו כי מדובר במכה קשה וכפולה למערכת החינוך שכן גם מנהלת החטיבה, אורית רוט הודיעה על סיום תפקידה.  “התיכון מבחינתנו הוא הלב הפועם החינוכי של מזכרת בתיה, האורים והתומים של כולנו. ​אנחנו, כהורים מוטרדים מאוד ומופתעים מאוד, איך יכול להיות שלא הודיעו לנו על האפשרות הזאת מראש? שתי מנהלות משמעותיות עוזבות יחד? זה לא נראה טבעי שמודיעים הודעה כזו באמצע חודש מאי”.

מדדי החינוך: קטסטרופה 

אם לא די בהודעה לעיל, הרי שנתוני מדלן המבוססים על עיבוד של בחינות בגרות והמיצ”ב, מציגים בעיה חמורה מאוד, שכן קיימת ירידה חדה בנתוני המיצב של התלמידים במזכרת בתיה. הציון עומד על ממוצע של 79. על פי המדד אמנם בבית הספר בן גוריון, אשר זכה לציון 90 (לעומת הממוצע הארצי 55), חלה עליה משמעותית כאשר בשנת 2010 ו-2012 בית הספר לציון 70. ברוב בתי הספר חלה כאמור, נסיגה. בבית הספר הממלכתי דתי, בשנת 2010 עמד בית הספר על הציון הממוצע 95, ב-2012 על 80 ובשנת 2016 על 87. בית הספר קשת נחל נסיגה משמעותית משנת 2012 אז היה הציון הממוצע 95 וכיום, בנתוני 2016 עומד הציון על 86. גם בבית הספר הרצוג חלה נסיגה. בשנת 2010 עמד הציון הממוצע על 100, בשנת 2012 על 95 וכעת על 77. יצוין עוד כי הישגי התלמידים במבחני המיצ״ב במזכרת הינם 87% במתמטיקה, 61% במדע וטכנולוגיה, 74% באנגלית ו-86% בעברית.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן