news08.net/ads.txt

מחדל חמור | מועצת גדרה לא קיימה את חוק חובת החזקת מזרקים במוסדות החינוך

“בטיחות ילדינו היא מעל הכל” – זוהי לשון ההודעה של ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל בנוגע לחוק התקנת עמדות מזרקי אפינפרין במוסדות החינוך מבדיקה שערכנו בחדשות 08. חברי המועצה, ביניהם מנהלת אגף החינוך, ענת קוך כנראה לא בקיאים בנושא מאחר ולפי חוקי מדינת ישראל לרבות החובה להחזיק את המזרקים המדוברים כבר משנת 2019!! אז לפני שיוצאים בהצהרות פופוליסטיות, כדאי לעשות בדיקה מעמיקה בחוקים שמונחים על שולחנכם. 

תגובת המועצה, צוין כי “בתחילת שנת הלימודים האחרונה, שנת תשפ”א, המועצה פעלה להתקנת עמדות מזרקי אפינפרין מצילות חיים לסובלים מאלרגיות בכל מוסדות החינוך – מעונות היום, גני ילדים, בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכוניים”.

במועצה הוסיפו: “אגף החינוך וכלל מוסדות החינוך עוסקים במהלך השנה בהגברת המודעות לכל נושאי האלרגיות מסכנות חיים של תלמידים. בגני ילדים מסוימים יש איסור על הכנסת מזונות אשר יכולים להיות מסוכנים לילדים ובזכות שיתוף הפורה של ההורים וצוותי החינוך אנו שומרים על בריאותם של התלמידים. צוותי החינוך של גני הילדים ובתי הספר יעברו רענון והדרכות נוספות בנושאי אלרגיות והשימוש במזרקים”.

התגובה הרשמית ללא ספק עוררה בנו תדהמה – האם במועצה לא עודכנו כי חל חובה להחזיק את המזרקים המדוברים כבר משנת 2019?! האם בריאות הציבור קודמת לכל, או שפשוט במועצה החליטו לנפנף זאת בגאון בלי בדיקה מעמיקה?

כאמור בהוראות חוק נקבע כי החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע”ח-2018 כי בכל מוסד חינוך יוחזק תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), להזרקה תוך שרירית: “ראש המועצה יואל גמליאל הנחה את גורמי המקצוע להציב עמדות מזרקים גם בכל מבני הציבור בישוב וכן, לצייד את תנועות הנוער”.

“בטיחות ילדינו היא מעל הכל”, הצהיר גמליאל, “נעשה כל שניתן על מנת להעניק להם סביבה מוגנת ובטוחה. אני מודה לכל השותפים”.

על מנת לאפשר טיפול מציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים, נקבע בהוראות חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע”ח-2018 כי בכל מוסד חינוך יוחזק תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), להזרקה תוך שרירית. מערכת חדשות 08 מתנדבת להציג בפניכם את החוק המלא – לחצו כאן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן