מחווה מרגשת: ארוחת צהריים חינם – לניצולי שואה במסעדת “גחלים”

 

מחמם את הלב: החל מיום השואה ועד לסוף החודש, מציע איש העסקים המקומי אייל דנילוב, הבעלים של מסעדת “גחלים” בפארק המדע, ארוחת צהריים חינם אין כסף לניצולי שואה.

בתחילת השבוע הפך איש העסקים אייל דנילוב (33), תושב שכונת רחובות החדשה לאב בפעם השלישית. אישתו מור ילדה בשעה טובה בת והוא היה זה שהחזיק לה את היד בחדר הלידה וליווה אותה. לידת ילדתם השלישית לא הייתה העניין היחיד שהתרוצץ בראשו באותה העת, אלא גם המחווה המסורתית שעליה הוא שוקד בימים האחרונים. דנילוב יצא אל חדר הלידה לא לפני שהודיע לצוות העובדים שלו במסעדת “גחלים” שבפארק המדע כי מסורת התרומה לקהילה נמשכת גם השנה וקהל היעד הם ניצולי השואה. למי שלא מעודכן, נספר כי אשתקד הודיע דנילוב שהוא יארח את כל החיילים שיגיעו במדים לארוחת צהריים על חשבונו. השמועה התפשטה חיש מהר ודנילוב קיבל אל המסעדה למעלה מאלף חיילים שמילאו את המסעדה יום אחר יום וגרמו לו להביט מהצד ולהתמלא גאווה.

המחווה המרגשת הופכת למסורת והנה שוב מעניק דנילוב את ההזדמנות הנהדרת הזאת, אלא שהפעם דווקא לניצולי השואה, המוזמנים להגיע עד סוף החודש (לא כולל יום העצמאות), אל המסעדה וליהנות מארוחה מלאה על חשבון הבית. פשוט מגיעים ואוכלים. “ההנאה של ניצולי שואה, החיוך שלהם, המילה הטובה מהם, היא הסיפוק והאושר שלי, זו מהות החיים”. לדנילוב ברור כי ישנם ניצולי שואה בודדים, שכל מבוקשם הוא אדם שיעביר עמם את הזמן, הרבה יותר מהארוחה עצמה. “אם ידוע למישהו מהציבור על ניצולי שואה בודדים, אני מבקש בכל לשון של בבקשה, עדכנו אותי ואצמיד לכל אחד מהם אדם מהצוות שלי שייקח אותו מביתו, יארח לו חברה במהלך הארוחה וינעים את זמנו”.

 

המסעדה עובדת נהדר, יהיה מי שירים גבה ובוודאי יגיד שמדובר בצעד פרסומי.

“אני לא מתעסק במה יגידו אלא עושה את מה שהלב שלי מייחל לו. בשנה שעברה זה התחיל עם החיילים. השנה, בעקבות כתבה שצפיתי בה אודות ניצולי שואה שאין להם עם מי לעשות את ליל הסדר לצד סיפורי השואה נגעו לליבי במיוחד. זה באמת המעט שאני יכול לעשות. אני רוצה לחבק אותם ולדעת שלפחות יום אחד בשבוע הם אכלו כמו שצריך”.

אגב, מה לגבי קבוצות מאורגנות של ניצולי שואה, הם מוזמנים?

“בוודאי, איזו מן שאלה? אין לי בעיה עם קבוצות, אבל חשוב מאוד לתאם מראש כדי שניערך. בשנה שעברה הגיעו קבוצות של חיילים שהגיעו באוטובוסים ותיאמו מראש, נהנינו לארח אותם, לראות את הסיפוק על הפנים של הלוחמים שלנו. הם חושבים שאני נותן להם, אבל שתדעי שבעצם הגעתם, הם נותנים לי פי כמה”.

ניצולי שואה המעוניינים להגיע למסעדה וליהנות מהמחווה הייחודית, מוזמנים לבקר בה מידי יום בין השעות 12:00 ועד 17:00. ניצולי שואה המעוניינים במלווה מטעם המסעדה או קבוצות של ניצולי שואה מתבקשות ליצור קשר טלפוני לתיאום ההגעה בטל’ 08-9465552.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן