news08.net/ads.txt

מחזיק תיק השכונות, חבר המועצה שאול צגהון: “ניצחנו! מודל הקרקע המשלימה יוצא לדרך”

“אישרנו זה עתה את הסכם הגג המתוקן לעיר רחובות”, אמר בחיוך הערב (רביעי) חבר מועצת העיר רחובות ומחזיק תיק השכונות שאול צגהון. “כפי שסברתי בתחילה, הסכם הגג הינו מהלך חשוב ומשמעותי לעיר כולה. אולם היום, לאחר תיקונו והחזרת הפיילוט ‘קרקע משלימה’, ניתן להגיד כי ההסכם שלם וכולל בתוכו בשורה אמיתית לכלל חלקי העיר!”

צגהון: “בשליחות אישית וציבורית, קידמתי יחד עם שלל הגופים העירוניים את תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה באמצעות עבודה קהילתית מאומצת וחשובה מאין כמוה. בהובלת התושבים, ובשיתוף הרשות להתחדשות עירונית, גובש מתווה אשר בחן את התהליך כולו מבחינה כלכלית, כמקובל במחוזותינו, אולם גם את תוצאותיו החברתיות. על בסיס עבודה קהילתית מאומצת ומבורכת זו, גובשת תוכנית התחדשות עירונית בהתאם לפיילוט ‘קרקע משלימה’ הקריטי ליישום התוכנית עקב חוסר הכדאיות הכלכלית של הפרוייקטים בשכונה. על רקע אתגרים אלו, תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה גובשה בהתאם לפיילוט ‘קרקע משלימה’, החיוני עקב חוסר הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים בשכונה. צעד זה מאפשר לתושבי השכונות לשפר את איכות חייהם, לצד שמירה על מגורי קבע, קהילתיות והערכים החברתיים המקומיים. יחד עם השתתפות ציבור ראויה לשבח, גובשה תוכנית התחדשות, אשר מעלה על נס את ערכי הקהילתיות, אשר נרמסים לרוב בתהליכים אלו: התחשבות באוכלוסייה מבוגרת אשר מתקשה במעברי דירה; פיזור האוכלוסייה במקבצים; הקצאת קרקע לגינה קולקטיבית; ומתן ביטחון על ידי מעבר למגורי קבע”.

“לצערי, בישיבת המועצה הקודמת לא הוצג הסכם הגג על בסיס מתווה זה”, הוסיף צגהון. “אולם כעת התיקון הושלם. הסכם הגג לעיר כולה יוצא לדרך על בסיס מודל הקרקע המשלימה, למי מהתושבים שיבחר בכך. אני מברך את תושבים על מאבק נחוש וממוקד על הבית, פשוטו כמשמעו. הוכחתם שוב כמה כח יש לקהילה מאורגנת ומאוחדת! אני רוצה להודות לראש העיר, מר רחמים מלול, על החלטתו המבורכת לכבד את ההסכמים ולהחזיר את אמון התושבים בהליך כולו. תודה לחברי גיא צור על השותפות, תודה לחברי המועצה מהקואלציה והאופצזיה שתמכו בתושבים. אני רוצה להודות לשרה פנינה טמנו שטה למנכ”ל ולצוות המטה על השותפות בקידום התחדשות העירונית כבוד השרה היתה איתנו בכל צעד, תודה רבה לליאור אשכנזי ועילם לשם מתנועה ישראלית על היעוץ המקצועי ולסיום מודל הקרקע המשלימה יש בשורה חברתית חשובה מאוד, לא רק לעיר רחובות ולשכונות קריית משה.

“אחד הכשלים העיקריים העומדים בפני כל פרויקט התחדשות עירונית, הוא הכדאיות הכלכלית. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בשכונות מוחלשות, הנמצאות מחוץ לאזורי הביקוש. היום הוכחנו שאפשר לשלב שיקולים חברתיים וכלכליים במסגרת תהליך ההתחדשות העירונית. למהלך זה יש משמעויות ארציות רחבות, וכולי תקווה כי נמשיך לראות תהליכי התחדשות עירונית על בסיס קרקע משלימה ברחבי הארץ, ובייחוד מחות לאזורי הביקוש – שם לצערי, שולט היום השיקול הכלכלי בעיקר”.

כזכור, רק אתמול פרסמנו כאן בחדשות אפס שמונה כי ראש העיר רחמים מלול שוב – מבטיח ומקיים. לעתים נדמה שההצהרות והפתרונות לא ייושמו – אך מלול ובמקרה זה שותפו לפתרונות עבור התושבים – חבר המועצה גיא צור, עושים זאת: מבטיחים ומקיימים.

במסגרת תהליכי ההתחדשות העירונית בקרית משה, אמורים היו התושבים לעבור לדירות חדשות שנבנו עבורם על קרקע משלימה. לא מכבר החליטה מדינת ישראל לשנות באופן חד צדדי את המודל, ולשווק את הקרקע המשלימה כדי להעלות את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט כולו, והתושבים יעברו לדירות שכורות עד שיסיימו לבנות דירות חדשות במקום הדירות שייהרסו. ראש העיר, רחמים מלול, ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית ח”מ גיא צור התנגדו להחלטה זו, ומאז שהתקבלה פעלו ללא ליאות לשנותה באמצעות שיחות עם נציגי המדינה, ואף הבטיחו לתושבי השכונה הן באמצעות הודעות בכלי התקשורת והן באמצעות שיחות עם נציגי השכונה – כי יימצא פתרון לכל תושב שיבחר לקבל דירה דווקא בקרקע המשלימה. לפני כחודש וחצי נערכה ישיבה מכרעת שבה הציעו ראש העיר ומנכל הלר ניסים סלמן פתרון שצוות המו”מ מטעם המדינה הסכים לשקול.

גיא צור עם ראש העיר, רחמים מלול (ארכיון)

▪️▪️▪️

בימים האחרונים הודיעו לראש העיר כי כל הגורמים המקצועיים מאשרים את הפתרון, ונשלח בהתאם מסמך התחייבות רשמי שיהווה נספח להסכם הגג. בנוסח להסכם מתחייבת המדינה לסמן מגרשים בקרקע המשלימה שיוקצו להקמת יחידות דיור, כך שניתן יהיה לאפשר לתושבים שיבחרו בכך לעבור ישירות לדירות חדשות בקרקע הפנויה. בהתאם לצורך ניתן יהיה להגדיל מספר זה בתיאום בין הצדדים. בדומה להסכם, הנספח לו יובא גם הוא לאישור מועצת העיר בישיבת המועצה שתתקיים השבוע.

חשוב לציין כי מהליכי שיתוף הציבור עולה כי לא כל התושבים חפצים בפתרון זה, קרי רק חלקם מעוניינים לעבור לדירה בקרקע המשלימה שרחוקה ממקום מגוריהם הנוכחי. חלקם מעוניינים להישאר באזור שבו הם גרים כעת, והם מוכנים להמתין לסיום תהליך הבניה באותו מקום שבו הם גרים כעת, לאחר הריסת הבניין הישן.

ראש העיר, רחמים מלול: “הבטחנו-וקיימנו. לאחר החלטת המדינה לשינוי המודל, הדגשנו בפני נציגי המדינה וגם בפני התושבים – אנו מחויבים למודל שהוצג בפניהם עד כה, ויש למצוא פתרון לכך. הפתרון אינו בהפגנות או בשבירת כלים, אלא רק באמצעות הידברות ושיח, ובחיפוש אחר פתרון יצירתי, כפי שעשינו תוך עיסוק יומיומי. שמרנו על קיום שיח בגובה העיניים מול התושבים, באמצעות חבר המועצה גיא צור, חברת הלר ומינהלת קריית משה. אני שמח לבשר כי הפתרון היצירתי שהצענו התקבל ואושר על ידי המדינה ויהיה חלק בלתי נפרד מהסכם הגג. כעת משסוכם הנושא ניתן לחתום על הסכם הגג ולהתקדם בפרויקט חשוב זה”.

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: “מבטיחים ומקיימים כפי שהתחייבנו בפעילות נמרצת של ראש העיר של אנשי המקצוע ושלי הבאנו פתרון לסוגיה שהועלתה על ידי תושבי קריית משה ,הפתרון מגשים את החזון החברתי שבהסכם הגג, יחד איתכם נמשיך קדימה ליזום לתכנן ולבצע באחריות ובהובלה בכל תחומי החיים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן