news08.net/ads.txt

מחיר למשתכן עם נוף למפרץ אילת – אושרה בניית 425 יחידות דיור ברובע 2; מאיר יצחק הלוי: “מדובר באירוע מכונן”

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אילת אישרה בניית 425 יחידות דיור חדשות ברובע 2 המשקיף כולו על מפרץ אילת. הדירות ייבנו בתמהיל מעורב שיכלול בתים פרטיים, קוטג’ים, דירות גן ודירות גג – בבניה נמוכה עד 2 קומות. הרובע המזרחי ביותר של שכונת השחמון הממוקם בשיפולי הגבעות מעל מפרץ ים סוף, ייבנה על ידי היזמים – אייל פרץ ועמרם אברהם, שזכו במכרזי מחיר למשתכן ומחיר למשתפר, ויכלול כאמור תמהיל דיור מעורב ואיכותי שחלקו הוגרל בין הזכאים בתכניות הממשלתיות וחלקו יימכר בשוק החופשי. הצפי לאכלוס הוא 5 שנים. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי: “אילת ממשיכה להתפתח, אני גאה להגיש למשפחות צעירות, הזדמנות פז לדיור איכותי הצופה לנוף הייחודי של מפרץ אילת”.

עם אישור הוועדה המקומית קיבל המסלול להוצאת היתרי הבניה, תנופה משמעותית. ההערכה שנמסרה ממינהל ההנדסה בעירייה היא שלפי קצב העבודה המשותף עם היזמים, צפויים היתרי הבניה להימסר עוד בשנת 2020 והרובע כולו צפוי להיבנות, להימסר ולהיות פעיל באופן מלא, כולל פיתוח תשתיות ומבני ציבור תוך 5 שנים. 

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שהפעיל לחצים רבים על מנת שמחצית מהדירות שהוצעו בהגרלה כחלק מפרויקט דיור למשתכן / משתפר, יוקצו בעדיפות לתושבי אילת אמר: “מדובר באירוע מכונן כאשר בפעם הראשונה, מאושרים היתרי בניה לרובע שלם, כיחידה אחת. זו זכות גדולה שלי כראש עיר ושל הוועדה המקומית להגיש לזכאים ובדגש על תושבי אילת הצעירים, דיור בהישג יד עם האיכויות הייחודיות שמציעה העיר אילת”. 

עו”ד סימה נמיר, מחזיקת תיק ההנדסה ומ”מ יו”ר הוועדה המקומית: “נעשתה עבודת צוות משותפת של מינהל ההנדסה עם היזמים כדי לייצר רובע איכותי במורדות השחמון מעל רצועת החוף. אישרנו בוועדה מוצר מאוזן שבו לא תהיה אבחנה בין דירות מחיר למשתכן לדיור הנמכר בשוק החופשי. זו החלטה שמחזקת את הצעירים באילת ואת משפרי הדיור לצד יצירת הזדמנות לרוכשים בשוק החופשי להנות מהאיכות יוצאת הדופן של מפרץ אילת”.

אסף אריכא, מהנדס העיר: “צוות מינהל ההנדסה והוועדה המקומית אילת ממשיכים לפעול במרץ, גם ובמיוחד בתקופת הקורונה, כדי לאפשר אווירה עסקית אטרקטיבית ליזמי נדל”ן, במטרה להמשיך את תנופת פיתוח העיר וכדי להניע את הכלכלה המקומית. הקורונה מקשה על אתרי בניה אבל היא מאפשרת קידום משמעותי של תהליכי תכנון ובניה מבוססי עבודה מרחוק. זו התקופה הכי מתאימה לתת שירות מצוין ודל בבירוקרטיה, לקדם תכנון ורישוי ולאפשר ליזמים וקבלנים לעמוד מוכנים לתחילת עבודות. שוק הבניה והתשתיות הוא מנוע כלכלי ולוועדות המקומיות יש את הכלים הנדרשים להניע אותו”.

רובע 2 הוא אחד משני הרובעים האחרונים אשר משלימים את מתחם השחמון, שבנייתו החלה בשנות ה-90. מתחם השחמון, הקרוי על שם נחל שחמון העובר בתחום העיר וחוצה בינו לבין שכונות העיר הוותיקות, יכלול בסיום פיתוחו כ-9,000 בתי אב ויהווה מחצית מסך בתי האב בעיר אילת. הרובע הוא חלק מהסכם הגג עליו חתמה העירייה עם רשות מקרקעי ישראל בשנת 2017 והוא מפותח ע”י החברה הכלכלית לאילת (חכ”א) כחברה מפתחת עבור רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. הרובע יכלול בסיום בנייתו 529 יח”ד. 104 יח”ד נמצאות בשלב בניה מתקדם ע”י האחים אוזן, בחלק הגובל עם רובע 6, אף הן במסגרת תכנית מחיר למשתכן. 

החלטת הוועדה המקומית משלימה את תמונת הבניה הכוללת של הרובע והיא חלק מפיתוח מאסיבי בעיר הכולל שדרוג רצועת החוף, יצירת מוצרי תיירות לקהלים חדשים על בסיס איכויות המדבר וים סוף, פיתוח שטחו המתפנה של שדה התעופה, פינוי הנמל הצבאי, התחדשות לב העיר ועוד. 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן