מחקר חדש קובע: 70% מהגברים החרדים שהחלו לימודים אקדמיים – נשרו; אבי מוזס: “נבחן העסקת עובדים סוציאליים למסגרת החרדית בכדי לבלום את התופעה”

מחקר חדש קובע כי 70% מהגברים החרדים שהתחילו לימודים אקדמיים – נשרו. זאת לעומת החילוניים שם שיעור הנשירה הוא 29%, והסטודנטים ערבים – 42%.

עו”ד אבי מוזס מסיעת “הבית היהודי”, המחזיק בתיק הרווחה בעירייה טוען ששורש הבעיה היא מעצם היותם של אותם סטודנטים בישיבות החרדיות. “הבעיה מתחילה בישיבות החרדיות, בגלל שאין פיקוח בלתי אפשרי לבדוק את כמות התלמידים הנושרים. למשל בבתי ספר יש יועצות, יש מנגנון, יש קצינות ביקור סדיר, אבל במסגרת החינוך החרדי אין מנגנון מסודר שבודק.

“המערכת שומעת על תלמיד רק אחרי חודשיים או שלושה או לעתים לאחר הרבה יותר זמן, הכל תלוי בהורים, אם הם מדווחים לאגף החינוך רק אז יודעים שהם נשרו ורק אז מכניסים אותם למסגרת מתאימה, לכן רק אלה שבאמת רוצים ללמוד בעתיד נשארים, לפי הנתונים האלה אנחנו רואים בבירור שלצערנו הרוב נושרים. ברחובות יש למעלה ממאה תלמידים נושרים, בשנים האחרונות מספר התלמידים גדל וברגע שהנוער נושר המסגרות שקולטות אותם מקבלות תקציבים לקלוט אותם וזה עובר דרך הרווחה.

“הכסף מגיע מתקציב המדינה והוא מתחלק ל75 אחוזים על חשבון המדינה ו-25 אחוזים מהעירייה. מה שחשוב לנו הוא לטפל בילד עוד לפני שהוא נופל לרחוב ויוצא ממעגל החינוך לגמרי, אנחנו עושים את כל המאמצים לאתר את התלמידים, בוחנים העסקת עובדים סוציאליים למסגרת החרדית שיטפל במיוחד בנוער הזה ומקווים שזה יעזור לבלום את התופעה”.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של רחובות היום מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן