news08.net/ads.txt

מחר: שוב שביתה בבתי הספר

בשל חוסר הסכמות במשא ומתן מול משרד האוצר, הלימודים בשכבת י”א בכל בתי הספר העל-יסודיים במדינה יחלו ב-12

ארגון המורים הודיע הערב (שלישי) כי בשל חוסר הסכמות במשא ומתן מול משרד האוצר, הלימודים בשכבת י”א בכל בתי הספר העל-יסודיים במדינה יחלו מחר (רביעי, 15.3) בשעה 12:00.

מועצת התלמידים והנוער הארצית: “ביום שמשרד החינוך מודיע על מתווה בגרויות חדש שפוגע בתלמידים, רן ארז מוצא לנכון לפגוע שוב בתלמידים ולהשבית מחר את הלימודים של תלמידי כיתות י”א, בשעה שרבים מהם אמורים להיות בתגבורים לבחינות הבגרות המתקרבות. וזאת בהמשך לפגיעה המתמשכת בחינוך החברתי ערכי ובטיולים. אנו קוראים למשרדי הממשלה להתעשת ולמנוע את הפגיעה הכה קלה בתלמידים”.

בתוך כך, שר החינוך, יואב קיש הציג את התוכנית הגמישה החדשה של בחינות הבגרות במקצועות החברה, המורשת והרוח (תנ”ך, היסטוריה, אזרחות, ספרות ומורשות).

התוכנית הגמישה גובשה בתום סדרה ארוכה של דיונים שהתקיימו בתוך המשרד ולאור התובנות שעלו משורה של מפגשי היוועצות עם מנהלים, מורים, מפקחים, תלמידים, יו”ר ועדות מקצוע, ור”ה, נציגי מנהלי מחלקות חינוך וארגון המורים. לאור התובנות שעלו מכלל קבוצות העבודה נקבעו לתוכנית מספר עקרונות: יציבות, גמישות רחבה, שמירה על בסיס הידע הנדרש לתלמיד, פיתוח מיומנויות של המאה ה-21, בקרה, תיקוף ומהימנות.

שר החינוך, ח”כ יואב קיש: “אנו מציגים היום את תכנית הבגרויות הגמישה שתחזיר את מקצועות הספר למקומם הראוי. “השילוב של בחינת בגרות חיצונית יחד עם מיומנויות עכשוויות היא הדרך הנכונה עבור תלמידי ישראל. משרד החינוך בהובלתי רואה חשיבות רבה בגמישות ניהולית המאפשרת בחירה והתאמה פרטנית בהתאם למאפייני בתי הספר והתלמידים. אני סבור כי לימודי מקצועות החברה והרוח משמשים כלי מלכד שבעזרתו ניתן להנחיל ערכים, תרבות ומסורת. אבני יסוד אלה הם הבסיס לקיומנו כעם ומרכיבים את תודעתנו הלאומית. אני מודה למנכ”ל המשרד, אסף צלאל, על עבודה מקיפה ויסודית”.

מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל: “תכנית הבגרויות הגמישה נבנתה על בסיס מפגשים רבים עם אנשים מהשטח: מורים, מנהלים, הורים, תלמידים ואנשי חינוך רבים. התכנית מאפשרת מתווה גמיש תוך שמירה על סטנדרט ותיקוף. כמו כן, מאפשרת התכנית התפתחות והתאמות לשנים הבאות אל מול המציאות החדשה.
בהזדמנות זו אני מבקש להודות לאנשים הרבים שלקחו חלק בעשרות מפגשים, ימים ולילות בגיבוש המתווה המתאים ביותר להוביל את ילדי ישראל להצטיינות במאה ה 21”.

יו”ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז: “לאחר שנמסרו לנו עיקרי הרפורמה בתוכנית הלימודים בה מחזירים את בחינות הבגרות החיצוניות בכל המקצועות ושינוי דרכי הלמידה הנחוצות, אנו מברכים על כך ומחזקים את ידי שר החינוך ומנכ”ל המשרד שלמרות כל הבעיות איתן מתמודדים הצליחו לפתור גם סוגיה זאת”

בהתאם לתוכנית הגמישה, במתווה החדש הציון של כל תחום דעת יורכב מ- 3 חלקים:
1. בחינה חיצונית (בשיעור של 35% מהחומר הלימודי)
2. שתי משימות הכוללות מיומנויות של המאה ה- 21 (בשיעור של 35% מהחומר הלימודי).
3. הערכה בית ספרית (בשיעור של 30% ).

המתווה הישן, לעומת זאת, כולל שני חלקים בלבד: בחינה חיצונית (בשיעור של 70% מהחומר הלימודי) והערכה בית ספרית (בשיעור של 30% מהחומר הלימודי). כל בית ספר יחליט באיזה מתווה הוא נבחן בכל אחד מהמקצועות, על פי המתווה החדש או המתווה הישן.

כמו כן, במסגרת הגמישות, הוחלט לאפשר למנהל שבחר במתווה החדש לקיים חלק מהבגרויות בכיתה י’, כחלק מניהול והתאמת העומס על התלמידים.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ל-ליזה ללוצאשווילי
ל-ליזה ללוצאשווילי
1 year ago

כשבכותרת כתוב שביתה בבתי הספר ובתוכן רק כיתות י”א בלבד כלומר לא כולל כיתות ז-ח או ט,י,יב הכותרת הנכונה שכבות י”א בעל-יסודיים ילמדו מחר מ-12:00

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ל-ליזה ללוצאשווילי
ל-ליזה ללוצאשווילי
1 year ago

כשבכותרת כתוב שביתה בבתי הספר ובתוכן רק כיתות י”א בלבד כלומר לא כולל כיתות ז-ח או ט,י,יב הכותרת הנכונה שכבות י”א בעל-יסודיים ילמדו מחר מ-12:00

דילוג לתוכן