מחר: תכנית “מגן חינוך” תיפתח באילת, הפיילוט בבתי הספר צאלים ואופיר

לאחר שבוע של דיונים מחר (שני) זה יקרה: בתי הספר צאלים ואופיר – אשר הגיעו להסכמה רחבה של הורים ומורים להשתתפות – נבחרו להוות את הפיילוט הראשוני של אילת בתכנית “מגן חינוך” אשר מטרתה למנוע הדבקות תוך בית ספריות (לאתר ככל שניתן את הילד הראשון או המורה הראשון שחולה) ובכך להגן על התלמידים, המורים והמשפחות (של התלמידים והמורים) ולשמור על בריאותם, לשמור את בית הספר פתוח תמיד ובכך לספק וודאות להורים ולתלמידים.

מחר בבוקר כל באי בית הספר, קרי תלמידים מורים ואנשי צוות (לא כולל מחלימים) אשר אישרו את השתתפותם, יעברו בדיקת קורונה – דגימה הנעשית על ידי מטושים בחלל הפה והאף. הבדיקה נעשית במהלך יום הלימודים, בתיאום על מנהלי בית הספר, במתחם בית הספר. מנהלי בית הספר מחליטים על המיקום המדויק. הילדים מזדהים לפי מספר תעודת זהות בליווי איש הוראה לפי מדיניות מנהלי בית הספר. בית הספר מכין מראש רשימת תלמידים הכוללות שם, מספר תעודת זהות ושיוך לקופת חולים. את הבדיקה מבצע גורם דוגם מוסמך, בשלב ראשון מד”א ובהמשך ישולבו דוגמים מוסמכים אחרים. בשלב ראשון התלמידים והמורים נבדקים אחת לשבוע. במידת הצורך תעלה התדירות לפעמיים בשבוע.

באיגום פרטני ייבדקו צוות המורים תמיד, ותלמידים בפעם הראשונה או כאשר אותר חיובי בבדיקה הקודמת. באיגום רגיל ייבדקו רק התלמידים שנמצאים בקפסולה ורק במצב שבבדיקה הקודמת היה 0 תחלואה. נציין כי שיטת איגום מטושים מאפשרת למעבדות לעמוד בספיקה הנדרשת כאשר מבצעים בדיקה שבועית למאות ואף לאלפי מוסדות.

היעד לקבלת הבדיקה הוא לפני תחילת יום הלימודים הבא והיא מועברת לגורמים המורשים המופיעים בטופס ההסכמה. להורים מודיע מי שמקבל את המידע – קופות החולים ומנהלי בתי הספר. אם כיתה יוצאת שלילית כל הכיתה מוגדרת כשלילית. הכיתה ממשיכה ללמוד כרגיל. אם כיתה יוצאת חיובית כל חברי הכיתה ייכנסו לבידוד. אם נעשה איגום פרטני – המבחנות היחידניות תבדקנה ויאותר החיובי לקורונה. אם נעשה איגום רגיל (ללא מבחנות יחידניות) – יחזרו לבדוק שנית את הקבוצה כדי לאתר את החיובי לקורונה.

נמשיך לעדכן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן