news08.net/ads.txt

מטה “לב” בהנהגת עו”ד יניב מרקוביץ’: “אנו המומים מהחלטת השופט, לא נוהגים עם כולם באותו סרגל”

יניב מרקוביץ

עו”ד יניב מרקוביץ’, יו”ר הנהגת “לב” הרשימה המאוחדת של העבודה והליכוד, שהגיש עתירה כנגד עו”ד מתן דיל ורשימת רחובותי, הגיב לפני זמן קצר על החלטת השופט שלא לפסול את דיל וסיעתו במערכת הבחירות הקרובה. “כעו”ד מעציבה אותי מאד פסיקת השופט שכל כולה טעות. אני שלם עם החלטתי להגיש את העתירה ותמיד הולך עם האמת שלי, יושרה אישית ומקצועית. כך אמשיך לעשות בעתיד”, אמר.

לפני, במהלך ואחרי הדיון, קיבל מרקוביץ’ עשרות רבות של שיחות והודעות עידוד, כולל מבכירי המערכת הפוליטית. כולם ציינו בסיפוק כי עמידתו חסרת הפשרות בעניין חשוב זה, ממצבת אותו הרבה מעל לפוליטיקאים מקומיים אפורים. “יניב הוא מנהיג אמיתי, אמרנו את זה לא אחת ואנו מדגישים עובדה זו בסיפוק היום”, אמרו גם לאחר מתן ההחלטה בעתירה. “אם הייתי מעלים עין, כפי שעשתה ועדת הבחירות, הייתי מועל בתפקידי כעו”ד עד כדי האשמה שבאי נקיטת פעולה מצדי, אִפשרתי לעוולה להתרחש”, אמר מרקוביץ’ לפני העתירה.

ממטה לב נמסר: “אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, מחד גיסא – אך חולקים על עמדת השופט, שלא לומר המומים ממנה. אחד מעקרונות המשפט הוא עקרון השוויון. היו מספר עתירות הקשורות לבחירות ברחובות. כולל זו של ראש העיר בנושא פתקי ההצבעה, השופט אילץ אותו לשנות את פתק ההצבעה כי צריך לדקדק על קוצו של יוד בכל הקשור לחוקי הבחירות, לדבריו. חנניה ויינברג ואפרים קפרא נפסלו על פרטים טכניים מאותן סיבות. כאן יש, לדעת כל מומחי המשפט שבדקו את הנושא, פגם מהותי. השופט בחר להתעלם ממנו. יש כאן גם טעות שיפוטית וגם עיוות של עיקרון השוויון. לא נוהגים עם כולם באותו סרגל”.

בכירי “לב” ציינו כי “התנהלות המעורבים בהטעיית ועדת הבחירות מסמלת את תרבות  הקומבינות והפארטאצ’ שאוחזת בחלקים לא קטנים בציבוריות שלנו. שלושה עורכי דין היו מעורבים בחיבור בין ‘רחובותי’ ו’רחובות  ביתנו. האם מישהו יכול להעלות על דעתו שהדברים נעשו בהיסח הדעת? הם אינם יודעים את החוק? האם אין בכך משום הטעיית הציבור? היכן השקיפות? מעשים כאלה מבאישים את תדמית עורכי הדין בחברה שלנו. מעצימים את תרבות הקומבינות והפרטאצ’. לא נרד לרמת הביבים של המגיבים השונים מטעם ‘רחובותי’.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן