news08.net/ads.txt

מיוחד | למה צריך את יום האישה? | ד”ר רוני באום

בשנת 2019 נשים רבות מכהנות בתפקידים בכירים: חברות כנסת, שרות בממשלה, רופאות בכירות, טייסות, ראשי עיר ועוד ועוד. אז למה צריך בכלל לציין עדיין את יום האישה?

ואכן יצא לי להיתקל לא אחת בשאלות (שהגיעו בעיקר מגברים, אבל לא רק): למה אין יום הגבר? למה אתן צריכות את היום זה בכלל? כאשר צוין יום האישה הבינלאומי לראשונה (ב-1909) – המטרה היתה לקדם שוויון זכויות לנשים, כולל זכות הצבעה. באותם ימים אכן לא היה שוויון ומעמד האישה היה, בהגדרה, נחות לעומת זה של הגברים. אולם מאז עברנו כברת דרך.

כיום שוויון בין נשים לגברים הוא דבר מובן מאליו וכמו הגברים, גם נשים יכולות לשאוף ולהגשים את חלומותיהן. אמנם עדיין יש מדינות בהן נשים סובלות מאפליה על רקע היותן נשים; וחמור מכך, במדינות רבות וגם בארצנו הקטנטונת, חוות נשים רבות מידי אלימות מצד גברים – אולם בכדי להילחם בתופעה זו מציינים בכל שנה בנובמבר את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים – לצערי אין ויכוח על הצורך ביום הזה אשר מציג מידי שנה תמונת מצב עגומה של יותר מידי נשים שנרצחות על ידי בעליהן ונשים החוות אלימות מינית.

אז שוב אחזור לשאלה: למה בכל זאת במאה ה-21 אנחנו עדיין מציינים את יום האישה? האם צריך להמשיך? הרי כאמור יש שוויון בין נשים לגברים, נשים יכולות לבחור ולהיבחר, ללמוד ולעבוד בכל מקצוע בו יחפצו – אז אולי המטרה הושגה וניתן לעבור לאתגרים אחרים?

ובכן, אני יכולה לחשוב על כמה סיבות למה חשוב להמשיך לציין ולחגוג את יום האישה: האחת, אחרי אלפי שנים בהן נשים נחשבו לפחות טובות – זהו יום שמזכיר לכולם עד כמה אנחנו טובות – פשטני ככל שזה נשמע. השנייה – יש עדיין לאן לשאוף, יש פסגות שטרם ‘נכבשו’ ויש תקרות זכוכית לנפץ. בימים האחרונים פורסם דוח “מדד תקרת הזכוכית” ממנו עולה כי עדיין קיימים פערים בייצוג נשים בפוליטיקה ובמגזר הציבורי וכי נשים מהוות רק 20 אחוז מחברי דירקטוריון בחברות ממשלתיות ורק 10 אחוז מכהנות כיו”ר דירקטוריון. אבל נדמה לי שהנימוק המשמעותי ביותר להמשיך ולציין את יום האישה קשור דווקא לדור הצעיר. אחד הגורמים המשפיעים על ילדות ובנות צעירות בבחירת מקצועות הלימוד ונתיב הקריירה הוא החשיפה לנשים מובילות בתחומים שונים.

והנה, ביום האישה ניתנת הבמה לנשים מצליחות בתחומן ומעלים על נס את פועלן של נשים כישרוניות וזו תרומה אדירה וחשובה מאין כמותה לדור הבא. מכל הסיבות הללו ובעיקר למען ילדות (וילדים) צעירים – צריך להמשיך ולחגוג את יום האישה.

ועם זאת, אחיותיי הנשים זכורנה כי יום האישה הוא אכן היום שלכן – אבל כך גם שאר 364 הימים.
יום אישה שמח.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן