news08.net/ads.txt

מיוחד לפסח | הרב אפריים זלמנוביץ’: “בדיקת חמץ אפילו במכונית”

חיוב בדיקת חמץ נוהגת בכל מקום בו קיים חשש כלשהו למציאת חמץ. התורה ציוותה אותנו להקפיד שבחג הפסח – בל יראה ובל ימצא חמץ בכל גבולנו – אשר על כן, לא רק את הבית יש לנקות מחמץ, גם את המכונית שלנו יש לנקות מכל פירור חמץ, גם את המחסן והחצר. ובליל ערב חג הפסח מחובתנו לקיים בדיקת חמץ בכל פינה מפינות הבית שמא יימצא בהם חמץ שיש לבערו קודם הפסח. כן שומה עלינו לבדוק את המכונית לבל חלילה יראה או ימצא חמץ בגבולנו.

הבדיקה נעשית בברכה אחת הן על בית והן על המכונית. לדעת זקני בעל הטורי זהב, אין בהליכה מהבית למכונית משום הפסק, ולכן מברך על בדיקת חמץ ובודק בבית ואחרי כן במכונית.

כמו כן יש לבדוק בתיקי האוכל של הילדים. בלי קשר לפסח על ההורים לשים לב על הנעשה בתיקים ועל התנהגות הילדים כל השנה. חברות ציבוריות חייבות בניקוי ובדיקת חמץ בצי המכוניות והמטוסים. בדיוק כשם שבודקים בתי מדרש ובתי כנסת. ההלכה מציינת שהיו מקומות בהם שילמו עבור הבדיקה. ללמדך שבדיקה האמורה בהלכה כוללת את הניקיון

וכמו כן יש למשש את הבגדים מחשש מציאת חמץ בכיסים. בדומה למובא  במסכת שבת: תניא, חייב אדם למשש בבגדיו בערב שבת. אמר רב יוסף: הלכתא רבתי לשבתא. זו תקנה חשובה למניעת חילול שבת; שמא ישכח חפץ בכיס ויוציאו חלילה מרשות לרשות, דבר האסור לעשותו בשבת קודש. כן בערב פסח עלינו לבדוק היטב אם אחרי כל הניקיון הגדול שעשינו שמא נותר חמץ שיש לבערו.

בניסן נגאלו ישראל ובניסן עתידים להיגאל. הגאולה בא תבוא אחרי שהאנושות תנוקה כל עוון חטא ופשע. נחטט ונפשפש במעשינו. נדיר מקרבנו כל חמיצות ורוע. נקיים את מצוות בין אדם למקום ובין אדם לחבירו. נשליט את הצדק והשוויון כדי שנחיה בשלום ושלווה איש תחת גפנו ותחת תאנתו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן