news08.net/ads.txt

מיוחד ◀️ חודש וחצי אחרי שנעצר, דני מרשה פותח את הפה | “כששוחררתי אכלתי תסביך, הטילו עליי פצצה”

שנת 2020 תיחרט בזיכרונו של חבר מועצת רחובות, דני מרשה שנים רבות. ולא, אנחנו לא מדברים על הקורונה: חודש וחצי לאחר שנעצר בחשד למעורבות בשוד אלים, הוא מדבר לראשונה על הרגעים הקשים כאשר המשטרה דפקה על דלת ביתו, על התחושות בהם שהה במעצר, התמיכה מחבריו לאופוזיציה, ועל העתיד הצופן לו במסגרת תפקידו.

“ידעתי שאני לא אשם”. דני מרשה

כזכור, בחודש אוגוסט עצרה משטרת ישראל תשעה חשודים בחשד למעורבותם בשוד אלים של בית עסק ברחובות. מהחקירה עלה חשד לפיו, הגיעו החשודים בסוף החודש שעבר לבית עסק ברחובות שפניהם מכוסות, שדדו כסף מהקופה ותקפו באלימות חלק מהאנשים שהיו במקום. עילת המעצר של מרשה לפי המשטרה: שיבוש הליכי חקירה וסיכון ביטחונו של הציבור.  “מרשי מכחיש מכל וכל המיוחס לו. התיק מתבסס על ראיות נסיבתיות שאינן מלמדות דבר. אין שום ראיה שקושרת את מרשי לאירוע ואין בליבי ספק שביום חמישי הוא ישוחרר”, אמר באותם ימים עו”ד ירון פורר המייצג אותו.

בשיחה ראשונה עם מרשה, הוא מספר על אותם רגעים קשים: “באו אליי והודיעו לי שאני עצור. שאלתי מה הסיבה, טענו שאני חשוד במספר סעיפים, תוך כדי שעושים חיפוש בבית ומאותו רגע נשלחתי לחקירות. בהתחלה חשבתי שאשוחרר הביתה כי ידעתי שאני לא אשם. בשלב מסוים הודיעו לי שאני עצור ל-12 יום. לא היה לי דרך לייצור קשר עם אף אחד מבני משפחתי או מהעירייה. הייתי סבור ובטוח שכל יום אשוחרר הביתה”.

חיזק ותמך. מתן דיל

מועצת העיר רחובות קיבלה את הידיעה על מעצרו של מרשה מ-חדשות 08. לחברי המועצה היו השערות רבות, אך האמינו בחפותו של מרשה. “הרוב לא יכלו ליצור איתי קשר במעצר. רק מ”מ ראש העיר, בנצי שרעבי הצליח להתקשר אליי לפניי שלקחו לי את כל הציוד הפרטי ואני מאמין שגם אחרים ניסו ליצור איתי קשר. מתן דיל הגיע למעצר כמו גם חברים נוספים שיצרו קשר עם ירון פורר ומסרו לי דברים. מתן בא ואליי ונתן לי חיבוק מאוד חזק. התרגשתי, החיבוק ממנו חיזק אותי. הוא אמר שכולם יודעים מי אני ושאשתחרר מזה. ציין שאני צריך להיות חזק, והם בקשר טוב עם המשפחה שלי ובייחוד עם אשתי”.

מרשה סיפר כי “לאורך כל החקירה שהתנהלה, לא ידעתי שיש את כל הפרסומים נגדי. הבנתי את זה ברגע שהשתחררתי. הילדים ואשתי לקחו את זה קשה מאוד, ואפילו פחדו לצאת מהבית. כששוחררתי אכלתי תסביך, היה לי מאוד קשה. אתה חוזר אחורה בניסיון להבין מה קרה ואת המעשה שרצו לייחס לי ופשוט אין לי מילים. בנאדם שחף מפשע ופשוט מפילים עלייך פצצה”.

התסריט הקשה בו היה שרוי באותם ימים הובילו אותו לתהיות רבות מי ניסה לתפור לו תיק: “אני יודע זה שמי שייחס לי את החשדות זה המשטרה ולא המתלוננים. הם אמרו שאני לא קשור לסיפור. לא יודע למה חשבו כך”. מדיון בבית המשפט עלה כי החשדות נגד דני מרשה מבוססות על שיחות טלפון שביצע עם 2 מהחשודים העיקריים בתקיפה, על זה שרכבו נראה מצולם בקרבת בית העסק המותקף ברחוב בנימין, ועל כך שיש לו עסק מתחרה בתחום. בעקבות כך מעצרו הוארך ב-12 יום. “שיתפתי פעולה ועניתי על כל מה שחקרו ולא היססתי”.

לאחר שחרורו הספיק להשתתף בישיבת המועצה האחרונה. “רחמים מלול ניגש אליי ואמר לי ‘הכל בסדר, הכל מאחורייך, תהיה חזק והתנצל שלא יכל ליצור איתי קשר בעת המעצר'”.

רחמים מלול

בימים האחרונים מרשה מנסה לבנות את עצמו מחדש, ולנקות את עצמו מהפרשה הקשה במטרה ולהמשיך לשרת את תושבי רחובות: “התחלתי לעבוד בעבודה חדשה. בתפקידי כחבר מועצה כרגע זה קשה בגלל כל הסיפור של הקורונה. אני וחבריי לאופוזיציה משתפים פעולה עם ראש העיר בשביל לחזק את התושבים כדי שנעבור את התקופה. זה לא הזמן לבקר. אנחנו גם ככה ברמה פוליטית לא במצב הכי טוב. המטרה הסופית היא שיהיה טוב לתושבים וחושבים קדימה איך לעבוד  למען התושבים ולא על דברים אחרים”. כשנשאל האם יחברו לקואליציה: “לא כרגע”.

איך אתה מסכם את התקופה האחרונה ומה אתה מאחל לעצמך לשנה הקרובה?

“אני מסתכל על חצי הכוס המלאה ושמח שהצדק יצא לאור והמשטרה הבינה שאין לי קשר לאירוע המצער הזה. אין מחיר לחופש ואין ספק שעברתי ימים לא קלים. תודה לכל התושבים והחברים על כל הודעות התמיכה והאמון. חיזקתם אותי. מאחל שנעבור את הימים קשים. שתהיה לנו עיר בריאה ועתיד טוב לילדים שלנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן