news08.net/ads.txt

מיזם איסוף ופינוי פסולת חומרי הדברה ותכשירים וטרינריים מחקלאים

מצבורים של חומרי הדברה עלולים להידלק, להישפך או להתפזר ולגרום לאירוע חומרים מסוכנים שבו ייפלטו חומרים רעילים לאוויר.

מצמצמים את הסיכונים לסביבה, לאדם ולבעלי החיים: המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות יוצאים לפעילות נוספת של איסוף ופינוי פסולת חומרי ההדברה ותכשירים וטרינריים מחקלאים

עד כה נאספו כ-90 טונות של חומרי הדברה ותכשירים חקלאיים ישנים או פגי תוקף

עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה:“המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד החקלאות במטרה לצמצם את הסיכונים הקיימים מחשיפה לחומרי הדברה. הפעילות נועדה כדי להבטיח את בריאות הציבור, בעלי החיים ולמנוע זיהום של הסביבה. נמשיך לבצע את פעולות איסוף ופינוי פסולת חומרי ההדברה במטרה למנוע מפגעים סביבתיים ובריאותיים”

אורן לביא, מנכ”ל משרד החקלאות: “מוטלת עלינו האחריות לייצר מזון ולבסס את ביטחון מזון לאומי תוך שמירה על הסביבה ועל גורמי הייצור לדורות הבאים ובתוך כך  עלינו גם לתת מענה לפינויים של חומרי הדברה ותכשירים כימיים”

המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות יוצאים לפעילות נוספת של פינוי ואיסוף פסולת חומרי הדברה ותכשירים וטרינריים, ישנים או פגי תוקף, מחקלאים ברחבי הארץ. הפינוי, האיסוף והטיפול ייעשו ללא תשלום ומבלי לנקוט צעדי אכיפה וענישה על חקלאים שאינם מחזיקים בהיתר רעלים. עד כה במסגרת פעילות ממוקדת זו נאספו כ-90 טונות של חומרי הדברה חקלאיים. בפעילות האיסוף תפונה פסולת חומרי הדברה ותכשירים וטרינריים הכוללת חומרים שפג תוקפם, שהוצאו משימוש וכאלה שאין לחקלאים צורך בהם יותר. מדובר בפעילות בעלת חשיבות רבה המקדמת את הטיפול הסביבתי בפסולת חומרי הדברה מסוכנים.

הפעילות מבוצעת על ידי צוות בעל הכשרה מתאימה לטיפול בחומרים מסוכנים בלווי נציגים מטעם המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. החומרים יפונו בצורה מסודרת לאתרים מאושרים לטיפול בפסולת חומרים מסוכנים כקבוע בחוק.

שימוש בחומרי הדברה הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות החקלאית, ומטרתו למנוע נגעים ומחלות ולאפשר הספקה סדירה של תוצרת חקלאית. מצבורים של חומרי הדברה עלולים להידלק, להישפך או להתפזר ולגרום לאירוע חומרים מסוכנים שבו ייפלטו חומרים רעילים לאוויר. פסולת חומרי הדברה ותכשירים וטרינריים  המושלכת ברשות הרבים או מגיעה לסביבה עלולה להרעיל את חיות הבר, לזהם את הקרקע והמים ואף לגרום נזק חמור למערכת האקולוגית.

“אנו מזמינים חקלאים שברשותם חומרי הדברה ותכשירים וטרינריים, להירתם ולהירשם בטופס הרישום החדש. שימו לב, המועד האחרון להרשמה הוא יום ראשון, 31 במארס 2024. להרשמה ולפרטים המלאים לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נדל”ן, כלכלה, הייטק ועסקים לחצו כאן

צילום: לע"מ - עוז שכטר |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן