מיזם “בגוף ראשון” בקריית אונו: שגריר הזיכרון דרור יובל שיתף את סיפורו של שורד השואה ליאון הכט 

במפגש גמלאים סיפרה רחל שרון, שורדת שואה, את סיפור הישרדותה בצורה מרתקת ומרגשת. רחל תיארה כיצד שמעה את מטוסי האויב חגים מעל ביתה בפולין וכיצד המטוסים הפציצו את מיטת אחיה בן 8 החודשים

זיכרון בסלון בקריית אונו, לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה

במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התקיים זו השנה השלישית, מפגש “זיכרון בסלון”, בקמפוס בחדש של הקריה האקדמית אונו. במפגש לקחו חלק מעל למאתיים משתתפים ומשתתפות תושבי ותושבות קריית אונו והסביבה וסטודנטים/ות במוסד האקדמי.

משתתפי הערב, זכו לשמוע את סיפורו של שורד השואה ליאון הכט, תושב בעיר, מפיו של דרור יובל, כחלק מהמיזם החברתי “בגוף ראשון”, שמטרתו להכשיר “שגרירי זיכרון”, בעיקר את בני הדור השני והשלישי, שיספרו לדורות הבאים את סיפור השואה.

הערב התקיים במעמד ראש עיריית קריית אונו, מיכל רוזנשיין, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנוער והצעירים רחלי רז, בר יואל נציג סיעת כחול לבן בקריית אונו ופרופ’ שירה ילון חיימוביץ, דיקנית הסטודנטים בקריה האקדמית אונו.

האירוע התקיים בשיתוף עיריית קריית אונו, הקריה האקדמית אונו ואגודת הסטודנטים אונו.

בו ביום בשעות הבוקר התקיים אירוע מרגש לא פחות במפגש גמלאים שנערך על ידי מחלקת רווחת הגמלאי העירונית באגף הרווחה והשירותים החברתיים.

במפגש סיפרה רחל שרון, שורדת שואה, את סיפור הישרדותה בצורה מרתקת ומרגשת. רחל שרון תיארה כיצד שמעה את מטוסי האויב חגים מעל ביתה בפולין וכיצד המטוסים הפציצו את מיטת אחיה בן 8 החודשים.  טרם בריחתם, אמה קיבלה משפחה של יהודים אליה הביתה ועד היום רחל שומרת על קשר עם נכדתה של אותה אישה.

רחל סיפרה על המנוסה שלה עם אמה ואחותה לעבר בית החולים, על מנת לנסות להציל את חיי האח שלא צלחו, על כך שאמה ואחותה יחד עימה ברחו לגטו והסתתרו מתחת לפני האדמה ועל חייה אצל משפחה של נוצרים שחייבו אותה לבקר באופן קבוע בכנסייה.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן