מיזם המיחזור ‘חלליות’ נחת ברמלה

‘חלליות’ הוא פרויקט ייחודי ומרגש למען הסביבה, ביוזמת עיריית רמלה ותאגיד מ.א.י, במסגרתו מאות תלמידי בתי הספר בעיר מרכיבים חלליות יצירה, המשמשות כמיכל מחזור לאיסוף פסולת אלקטרונית ביתית וסוללות. מטעינים אותה בפסולת ו”משגרים” למחזור במיכלי האיסוף  במרכז הקהילתי ובבתי הספר.

עיריית רמלה ותאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד כדי ליצור שינוי חברתי-סביבתי לגבי זרם הפסולת הכי מזהם. מבצע ההסברה והאיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות שהחל השבוע בבתי הספר ברמלה,יכלול פעילויות נרחבות בקרב מאות תלמידים, במסגרת פרויקט המחזור “חלליות” ופרויקטים נוספים.

השבוע החל מיזם החלליות בקרב מאות תלמידי בתי הספר בן גוריון, רונה רמון, ג’ואריש, בן צבי, בר אילן, אלאמל, יובלים, מענית, וחמ”ד בנציון ברמלה.

תושבות ותושבי רמלה יכולים ומוזמנים למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי העיר מוצבים מתקנים רבים לאיסוף לזרם זה, כאשר מיקומי נקודות האיסוף ומידע מפורט בנושא נמצאים באתר העירייה ובאתר תאגיד מ.א.י

בכל שנה מייצרים אזרחיות ואזרחי ישראל כ-160,000,000 ק”ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית היא רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק”ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. מדובר בפסולת שעשויה מחומרים מזהמים ביותר, כגון עופרת וכספית, העלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור, כאשר בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל

:

“אני רוצה להודות לתלמידי העיר על ההשקעה והמחויבות למחזור, במיוחד בתחום הפסולת האלקטרונית. בזכות המאמץ המשותף שלכם, אנו מצליחים לשמור על סביבה נקייה ובריאה יותר, להפחית את כמות הפסולת הרעילה ולהגן על משאבי הטבע היקרים שלנו. מחזור פסולת אלקטרונית הוא צעד חשוב לקראת עתיד בר קיימא, המוכיח את המחויבות שלנו לדורות הבאים. יחד, אנחנו יוצרים שינוי אמיתי ומשמעותי”.

דותן קבק, מנכ”ל תאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית:

“תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבות ותושבי רמלה, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים להם להמשיך ולהוביל במחזור ולשמור על הסביבה”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תאגיד מ.א.י

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן