news08.net/ads.txt

מיזם מרגש ברחובות: חוגגים יום הולדת לניצולי השואה והגבורה: “אני שמחה שנשארתי בחיים ואני רואה את כל הילדים היפים והיפות האלה”

“אני שמחה שנשארתי בחיים ואני רואה את כל הילדים היפים והיפות האלה” כך אמרה ניצולת השואה זהבה יולנדה, בחגיגה שערכו לה ביום שני שעבר, בערב בביתה שברחובות.

בחטיבה ב’ דה שליט, חנה גינסברג ממשיכה במיזם המיוחד “ימי הולדת לניצולי השואה והגבורה” ניצולת השואה, זהבה יולנדה, בת 91 וחצי, נראית צעירה לגילה, מלאת שמחת חיים, לא רצתה לחכות עוד חצי שנה. רצתה שיחגגו לה היום את יום הולדתה.

זהבה נולדה בהונגריה ועברה שם את תקופת השואה. היא עלתה לארץ בשנת 1967, התגוררה בראשון לציון ובשנת 2008 עברה לגור ברחובות. בארץ עסקה בהנהלת חשבונות, מקצוע אותו רכשה בהונגריה. זהבה נוהגת לעשות הליכה כל יום במשך שעה באזור ביתה, ובאחד הימים בעודה יושבת לנוח על הספסל, פגשה אותה חברתי, שוחחה עמה וכך נוצר ביניהן קשר. בנה ג’ורג’ בן ה-66 המטפל בה וסועד אותה בנאמנות ובאהבה מדי יום, ציין בפני שזהבה מאוד נרגשת ומתכוננת לבואם, וסיפר שהיא מאוד מאוד אוהבת עוגות ודברי מתיקה.

בשעה 18:00 נכנסו לביתה כ-20 תלמידים מכיתה ח’ בשירה ובנגינה. זהבה נישקה כל תלמיד ותלמידה בראשם ובירכה אותם באופן אישי. התלמידים הביאו עימם כיבוד בשפע ועוגות שהכינו במיוחד לערב זה. במהלך הערב הקריאו לה ברכות, שרו שירים, ניגנו באקורדיון והתלמידים תופפו בתופים. התלמידים הציגו את עצמם וציינו בפנייה את התחביב שלהם. בנה, ג’ורג’, סיפר כי אימו נשארה בחיים בזכות אהבת האדם שבה והאכפתיות שלה כלפי הזולת. היא אדם טוב ואדיב. זהבה נהגה לפרגן ולהחמיא לקאפו ולכן הקאפו אהב אותה.

זהבה סיפרה כי יום אחד היא לא הרגישה טוב ולכן הקאפו, אשר אהב אותה, הרשה לה להישאר. בזמן הישארותה בביתן C היא ראתה את הקאפואית ששערה היה מלא בכינים, שוטפת אותו במים שאמורים היו לשמש להכנת תה לבנות אשר גרו בביתן והיו אמורות לשתות ממנו לאחר עבודתן. זהבה הבינה זאת ושפכה את כל התה עם הכינים לרצפה. הקאפואית איימה עליה שתהרוג אותה, והעבירה אותה לביתן B. זהבה חששה שיהרגו אותה, אך מסתבר שיום למחרת הוציאו להורג את כל הבנות ששהו בביתן C וכך נשארה בחיים ונצלו חייה, בזכות תרומתה לחברה ואהבת הזולת.  

התלמידים עברו חוויה משמעותית ביותר ואחת התלמידות ציינה בהתרגשות רבה כי הייתה זו חוויה לחיים!. בסיום חגיגת יום ההולדת, איחלו לה בריאות איתנה וקיוו כי יחגגו לה בע”ה שוב בעוד חצי שנה.

מיזם חגיגת ימיי ההולדת לניצולי השואה והגבורה בעיר הנו עוד מיזם של המורה חנה גינסברג שמטרתו לשמור על הקשר עם שורדי השואה לאורך כל השנה. יוזמה זו מתחברת ומתקשרת לפרויקט שימור מורשת השואה והגבורה, אותה היא מובילה, ששיאו בתערוכה מכובדת ומרשימה, המתקיימת בחטיבה כבר למעלה מ-20 שנה, בה מוצגים לקהל מייצגים ויצירות של התלמידים בנושא השואה והגבורה. במהלך השנה הקרובה עתיד המיזם להימשך ולהתפתח גם בתחומים נוספים.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן