news08.net/ads.txt

מיזם עתיד יצירתי 2 בתיכון עתיד באר יעקב

האלבום זמין בפלטפורמות דיגיטליות כמו יוטיוב ובספוטיפיי. קישור לאלבום בכתבה.

שני תלמידים מבאר יעקב משתלבים ביצירה המוסיקלית

שני תלמידים תיכונים מרשת החינוך “עתיד” בבאר יעקב כתבו והקליטו שירים העוסקים בנושאים הקשורים למלחמה. השירים הוקלטו במסגרת מיזם חדשני “עתיד יצירתי 2” ליצירה מקורית רב תרבותית ומופיעים באלבום שנחש, השבוע.

האלבום זמין בפלטפורמות דיגיטליות כמו יוטיוב ובספוטיפיי. קישור לאלבום בלחיצה כאן

השבוע השיקה רשת החינוך עתיד אלבום שירים ייחודי שכתבו, הלחינו וביצעו תלמידות ותלמידים במסגרת הפרויקט “עתיד יצירתי”. הפרויקט נותן במה ליצירה מקורית פרי עטם של תלמידי רשת החינוך “עתיד”, המייצגים את מגוון הקשת בחברה הישראלית ומצליח לחבר ביניהם. התלמידים הקליטו את השירים במהלך מלחמת “חרבות ברזל” וחלק משירי האלבום משקפים גם את רוח התקופה. חלק אחר באלבום מהווה מראת מציאות שגם בעת לחימה ענייני החיים הפשוטים ממשיכים להיות מושא ליצירה וכי יש מי שעדיין בוער בו לכתוב על זהות אישית, אתגרים אישיים, אהבה נכזבת, מרדף להגשמת חלומות, זוגיות רעילה ועד לחשש בעקבות גיוס בן זוג לתפקיד קרבי. האלבום הופק בסטנדרט מקצועי גבוה במיוחד על ידי אנשי מקצוע מנוסים מתעשיית המוסיקה בארץ בשיתוף “אבן חיים הפקות מוסיקה” וכולל מגוון של שירים בעברית, אנגלית וערבית, כמו גם יצירה אינסטרומנטלית. כחלק מתהליך היצירה פגשו התלמידים את הזמר והיוצר עידן רייכל לסדנה מיוחדת והוא נחשף לשירים שכתבו.

יוסי ממו, מנכ”ל רשת החינוך עתיד:

“אנחנו ברשת החינוך עתיד מאמינים שכל תלמיד הוא עולם ומלואו ויש לו את היכולת להדהים את העולם. מיזם ‘עתיד יצירתי’ נולד מתוך הרצון לתת במה לבני נוער עם כישרון יוצא דופן ולאפשר לבטא את הייחודיות שלהם דרך יצירה. התלמידים בפרויקט מקבלים את כל התמיכה וההדרכה כדי לפתח את הכישרונות שלהם ולפרוח”.

עומר פיינשטיין מתיכון “עתיד נווה נחום” בבאר יעקב הוא זמר צעיר ומוכשר בראשית דרכו שכתב ומבצע ברגישות את השיר הנוגע ללב “מלאכית”.

השיר אמנם נכתב לפני כשנתיים אך בעקבות המלחמה קיבל משמעות חדשה ודייק את הטקסט ומתאר את סיפורה של מלאכית ש”לא רצתה להתענות, לא לבכות ולא להשתנות…מהעיר הרחוקה, הסגורה בדרום”.

המלאכית שמתוארת בשיר אמנם הייתה דמות משמעותית עבור עומר, אך נדמה, כי לכל אחד מאיתנו, יש את המלאכית הייחודית שלו, והיא יכולה אפילו להיות דמות אהובה שאיננה כבר, או כזו שעדיין רחוקה ומצפים לשובה.

עומר: “השיר עוסק גם בחלומות, בתקווה ובפחד: הפחד מלאכזב את האנשים שסביבנו ואת עצמנו. הוא בא להזכיר לנו שגם בימים קשים, חשוב לא לוותר על החלומות שלנו ולשאוף תמיד להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו”.

לאה לויטן, תלמידת “עתיד” יוענה ז’בוטינסקי, היא זמרת מבטיחה בעלת קול עוצמתי במיוחד, כתבה והקליטה את השיר “לפני המלחמה”, שנכתב על רקע מלחמת “חרבות ברזל” וגיוסו לצבא של בן זוגה.

לויטן, תלמידת “עתיד” יוענה ז’בוטינסקי, מגישה טקסט אותנטי, שנוגע בקשיים שחוות בזמן המלחמה נשים, אימהות, בנות זוג ואחיות. היא מתארת את ההתמודדות שלהן עם חוסר הודאות, הדאגה והפחד העמוק לגורל אהוביהן, אשר נמצאים בקרב.

“לפני המלחמה” מספר גם את הסיפור האישי של לאה – דאגת הנשים המחכות היא גם דאגתה האישית מהעתיד לבוא לאחר גיוסו של בן זוגה. יש בה פחד גדול שהוא ילך ולא יחזור, פחד מהריחוק הצפוי, מהגעגוע הכואב. בשיר, היא מבקשת לחזור לרגע פשוט, רגע של צחוק ושמחה, בימים שלפני המלחמה – בקשה, איתה יכולות להזדהות נשים רבות אשר עדיין מצפות לשובם של אהובי ליבן, מהמלחמה.

אבא שלה הלך למילואים עוד כשהיתה קטנה והוא השתתף במלחמות ומבצעים שונים כנהג צבאי. “ועכשיו חבר שלי אמור להתגייס בעוד כמה חודשים וזה נושא רגיש שיכולים להתחבר אליו מאוד לא בגלל המלחמה, זה גם כי אני גם עוברת קונפליקט עם עצמי – מצד אחד אני תומכת בחבר שלי ומצד שני הדאגה שיתגייס לתפקיד קרבי והשיר מדבר שאני נותנת לו ללכת ואז מתלבטת אם לתת לו ללכת או לא ושאני מחכה שיחזור ושנחזור לתקופה שלפני המלחמה”.

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן