מינור בת ה-4 נחבלה בגן – האם, רונה: “אף אחד לא ידע להסביר לי מה קרה ואיך, זהו מחדל מה שקורה שם”

מינור סרור-זברסקי בת הארבע נחבלה במהלך השבוע בגן הפרחים בקלמן ביאלר. לדברי אמה, רונה זברסקי “התקשרו אליי מהצהרון להודיע שהילדה עלתה ככל הנראה על ספסל, קפצה ונפלה. אף אחד לא ידע להסביר לי מה קרה ואיך. ממה שהילדה מספרת היא עלתה על הספסל קפצה עליו ונחבלה בעוצמה חזקה בסנטר ויש לה חתך בשפה – היא 
בכתה, ממש צרחה. שבוע קודם לכן הילדה נחבלה בברכיים ובמרפקים ובעקבות כך הודעתי לגננת שתודיע לצוות הצהרון שאם חלילה קורה משהו לילדה אני רוצה לדעת באותו הרגע”.

רונה הינה אחות מיון במקצועה ובן זוגה עובד בחדר ניתוח. בשל הבנתם בתחום הרפואה החליטו שלא לפנות את הילדה לקבלת טיפול רפואי אלא לטפל בה בעצמם. “לפי החבלות לא היה צורך לקחת לבדיקה, בתפירה או הדבקה, אנחנו מהתחום אז טיפלנו בה אך יחד עם זאת יצאנו עם מסקנות מהסיפור הזה”. היא מספרת כי: “בצהרון נמצאות שתיים שמופקדות על קבוצה של 35 ילדים. שאלתי את יניב מרקוביץ’ בשיחת טלפון האם הם עומדים בתקן עוד לפני המקרה והוא ענה שעל כל 15ילדים יש איש צוות אחד, בחישוב יוצא שאין מספיק אנשי צוות.

“בנוסף, יש פער גילאים מאוד גדול כיוון שילדים בני שנתיים ושמונה-תשעה חודשים שחלקם לא גמולים מקבלים אשת צוות אחת ויש עוד אחת שמנסה לפקח על העניינים עם הילדים האחרים. הצוות באמת בסדר, הסייעת והגננת עושות מה שהן יכולות אבל זה לא משהו שהן יכולות לשלוט עליו כשאחת מנוטרלת לחלוטטין בגלל שהיא צריכה להיות עם הקטנים יותר, להוציא לשירותים וכו’ מכאן שיהיו פספוסים ולצערי הפעם הפספוס נפל על הילדה שלי”.

האם פנית לגורמים בכירים בחוויות בכדי לבדוק את הסוגיה?
“פניתי באופן אישי בהודעות וואטסאפ לאחר מכן ביצעתי שיחת טלפון. אמרו לי ‘נחזור אליכם ונעדכן’. מיותר לציין שאף אחד לא עדכן ולא חזר. לפי מה שהבנתי בגן עצמו יש יותר מ-35 אבל את הרישומים אני לא יכולה לקבל ובסופו של דבר זה מה שקורה. זה כמו תא לחץ שם. הצוות נהדר, אין לי טענות כלפיהן, הן עושות את המיטב והתלונות הן לגבי חוסר תקציב של כוח אדם וחוסר הפרדה.

“איך אפשר שילדים בני שנתיים ו9 חודשים יהיו עם ילדים בני ארבע וחמש? הצרכים שונים לחלוטין. כל הפניות נופלות על אזניים ערלות פרט ל’לחפף’ את ההורים נציגת הקבלה לא עושה כלום. אני לא יודעת עוד מה צריך לקרות כדי שמשהו שם יתחיל לזוז. זהו מחדל מה שקורה שם ואף אחד מהם לא היה רוצה לשים את הילדים שלו בצהרונים במצב כזה”.

מה לגבי ההמשך?
“בלית ברירה, בגלל שאנחנו עובדים במערכת הבריאות ומדובר במשמרות אנו נאלצים להמשיך במתכונת הזו וזה עצוב. זה נראה לי לא לעניין שמתנהלים בצורה כזו ובמקרה של הילדה שלי מזל שזה נגמר כך”.

מדובר רק בתחילת שנת הצהרונים, הצוות מתגבש, אולי בכ”ז מדובר בגיבוש של התחלת שנה והמצב ישתפר?
קשה לי להאמין. יש מצוקת כח אדם ומה יכול להשתפר? אם לא ישפרו את תנאי הצהרון אני לא רואה שיכול להיות שום הטבה במצב. זה עניין של זמן עד שעוד ילדים יהיו נתונים לסכנות ואף אחד לא יוכל להגיד לילדה ‘תרדי מהספסל, אל תקפצי’. בנוסף הורים מדווחים כי יש יציאה לגינה שהיא עם חול ואני לא יודעת אם הן מסוגלות לפקח שאף ילד לא ייצא. בצהרון הזה היו שני מקרים שילדים פשוט יצאו מהצהרון והגיע לגרם המדרגות ואחת האמהות השיבה אותם לגן וזה פשוט מצמרר. תחשבי שילד יכול לצאת מהגן, מסתובבים אנשים זרים והיום זה מסוכן, יש הרבה אנשים לא שפויים שיכולים לקחת ילד שלא נדע. קשה לחשוב על זה אבל שומעים סיפורים, קוראים במדיה ורואים לכמה סכנות ילדים עלולים להיחשף”.

הבקשה: להפריד בין שני הצהרונים

הסיפור, שרק לאחר פרסומו נודע כי אירע בגן ולא בצהרון נחשף בעקבות פוסט ברשת החברתית שהעלתה אם מודאגת אחרת, כנרת מדר-בוני שציינה: “נשמח לסיוע לגבי צהרון ברשת חוויות. הצהרון מלא ילדים עם צוות שלא עומד בעומס, 35 ילדים מגיל 2.9 ועד 5.5 שנים, 2 אנשי צוות קבועים ורק לאחר שההורים התלוננו הוסיפו עוד אשת צוות. הצוות כל היום מתעסק בקטנים בהחלפת קקי ופיפי, ישנם ילדים לא גמולים – והגדולים שלא מקבלים יחס ומענה הולכים מכות, הצוות קורס ואנחנו ההורים מעוניינים בהפרדת הצהרון לשני צהרונים, חלוקה עפ”י גיל, ילדי הטרום טרום שיהיו בנפרד מהילדים שעולים לכיתה א’.

“זה לא תקדים”, הוסיפה, “זה כבר נעשה. יש מקום כשיר לפתיחת שני צהרונים, יש ילדים ברשימת המתנה שמעוניינים להצטרף לצהרון, כל הילדים סובלים ולא מקבלים את המעטפת והיחס הראוי להם, הן מבחינה קוגנטיבית והן מבחינה רגשית ונפשית. הקטנים מבוהלים ועם חרדות, מיותר לציין שלגדולים בכלל לא מתייחסים, הם לא מקבלים תוכן ראוי ולא הכנה לכיתה א’. לכל מי שיש קשרים בעיריית רחובות וברשת חוויות נשמח לעזרתכם בהפרדת הצהרון לשני צהרונים נפרדים”.

האם פניתם לגורמים הרלוונטים בחוויות?
“פנינו פניות חוזרות ונשנות לרשת חוויות, עשרות הורים אך לא נעשה דבר. הפניות נעשו לרשת חוויות – לאורנית, ליניב מרקוביץ’, לצביקה מדהלה, שלחנו מיילים ללשכת ראש העיר, לנציב תלונות הציבור, לוועד ההורים – אף אחד לא חזר לאף הורה, עשרות פניות! הזכירו את הצהרון רק בישיבה שנעשתה ואמרו שיבדקו האם להפריד, בינתיים כפי שאמרתי לא נעשה כלום. נחבלה ילדה בגן וזה מה שהכי מפחיד – אין תשומת לב והשגחה כמו שצריך, הצוות כבול עם הקטנים, היה ילד שברח מהצהרון תפסו אותו במדרגות…”

לא פשוט להפריד בשלב זה צהרון לשניים…
“יש מקום בוודאות, מקום כשיר שפעל שנה שעברה, אלו שני גנים באותה קומה, דלת מול דלת. אנחנו עושים הכל, החגים קצת מקשים, אך בהמשך נארגן מסמך עצומה להחתמת כל ההורים. תראי, הצהרון הזה מלא בילדים 35, הצוות שם קורס תחת הנטל, הילדים מבחינת גילאים לא מתאימים להיות ביחד משום בחינה, ילדים בני 2.9 ועד 5.5, הולך שם בלאגן, הצוות ממורמר כל היום מחליף לקטנים שעשו קקי ופיפי במכנסיים, העדיפות היא לקטנים והגדולים מתפרעים באלימות – פשוט זוועה וחייבים לעשות הפרדה. מהועד נאמר שהנושא בטיפול אך עוד לא התקבלו תשובות סופיות. אני מקווה שלאחר החג בהחלט נקבל את התשובות הראויות”.

הבהרה: עו”ד יניב מרקוביץ’, יו”ר דירקטוריון חוויות שבדק את הנושא, מודיע כי לא מדובר כלל וכלל באירוע שאירע בצהרון אותו מפעילה רשת חוויות. 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן