מי מחפש לפגוע ביו”ר המועצה הדתית, אלדד גדסי?

אלדד גדסי
הגיש תלונה במשטרה. יו”ר המועצה הדתית ברחובות, אלדד גדסי

באמצעות התחזות לעיתונאית מאתר החדשות “רחובות היום” והמקומון “כל רחובות” פנה אדם, שזהותו ידועה, אל דובר משרד הדתות בבקשה לענות על מספר שאלות, במטרה לפגוע בשמו הטוב של יו”ר המועצה הדתית ברחובות, אלדד גדסי ובפעילותו של הרב הראשי שמחה הכהן קוק. גדסי הגיש תלונה במשטרה ומסר: “יש כשרויות אחרות שרוצות להיכנס לעיר ולא מצליחות. לדעתי מדובר ביותר מאדם אחד שעושה את זה ולאחר מכן אשקול אם להגיש נגדו תביעת דיבה”.

באמצעות המספר הפיקטיבי 055-9267035, סימכארד של טוקמן, פנה אדם, המעורה בעולם התקשורת, באמצעות אפליקציית המסרים וואטסאפ אל דובר משרד הדתות, אברהם רוזן, המשרד לשירותי דת והציג עצמו כעיתונאית בשם רחל רוזנטל, עם תמונת פרופיל מזוייפת שהורדה מתוך רשת האינטרנט וטענה כי היא (הוא) כתבת מטעם אתר החדשות רחובות היום והעיתון כל רחובות. במקביל יצר המתחזה קשר באמצעות הוואטסאפ בלבד עמי בניסיון לפגום ולפגוע בעבודתי השוטפת, כל אלה תוך חסימת האפשרות ליצור עימו קשר טלפונית, כמקובל אצל עבריינים ומתחזים מסוגו.

יום שלישי – תמלול התכתבות בין המתחזה לדובר המשרד לשירותי דת, אברהם רוזן, שנכנס לתפקיד אך לפני שבוע וחצי.
המתחזה: “אבי רוזן היי, אתה הדובר של המשרד לשירותי דת? שלום קוראים לי רחל ואני כותבת בעיתון כל רחובות ובאתר האינטרנט רחובות היום”
-בשלב זה שולח המתחזה לינק של אתר החדשות רחובות היום.
אבי רוזן: “שלום כן, במה ניתן לעזור?”.
המתחזה: “שלום וברכה, אני רוצה לפרסם את תגובת המשרד לשירותי דת לכתבה שאני מעלה היום או מחר לאתר ולעיתון סוף השבוע”.
רוזן: מה הכתבה? באיזה עניין?”
המתחזה: “העניין הוא נבצרות של הרב הראשי של רחובות הרב שמחה קוק. 1. האם הרבנות רחובות פרסמה שהרב בנבצרות כמופיע בחוק? 2. האם המשרד לשירותי דת מחויבים לפרסם על נבצרות של רב ראשי בהנחה שהרבנות המקומית לא עשתה את זה. 3. האם מינוי של רב סומך ברבנות שהוא גם קרוב משפחה של יו”ר המועצה הדתית אלדד גדסי ברחובות צריך אישור בית משפט? 4. האם זה חוקי לבתי עסק חדשים שנפתחו אחרי שהרב קוק נמצא בנבצרות לפרסם שהם בהשגחת הרב קוק? 5. שאלה מוסרית. האם זה לא זילות לפרסם שהרב משגיח ומפקח על החנות בזמן שהוא לא יודע בכלל איפה היא ממוקמת?”.
-בשלב זה שולח המתחזה את פרטי הטלפון של אלדד גדסי.
רוזן: “אני בודק את השאלות, אבקש זמן סביר למענה”.
המתחזה: “העיתון נסגר ביום רביעי”.
רוזן: “בסדר”.
המתחזה: “אם אתה כבר כזה נחמד, אז עוד שאלה: מאחר והרב מלכיאל שליט”א גיסו של יו”ר המועצה הדתית החל לטפל בנושא כשרות המהדרין מטעם הרבנות. האם היה מינוי רישמי שלו לתפקיד זה ומדוע לא פורסם כחוק?”.
רוזן: “אבדוק גם את הנתון הזה”.
-בשלב זה שולח המתחזה לינק נוסף הנושא את הכותרת: “עלוני מחאה מסתוריים ברחובות, אלדד גדסי ממנה את עצמו לרב עיר” ושואל: “הם לקחו תגובה?”.
רוזן: “לא, ממש לא. את הפניה הראשונה שאני מקבל בעניין ואני מטפל בזה”.
המתחזה: “טוב לדעת שנותרה בי עוד אתיקה עיתונאית”.

רביעי, יום סגירת העיתון
-בשלב אחר, שולח המתחזה לינק מאתר החדשות הפופולארי be106 שכותרתו: “מי הפיץ פלאיירים נגד המועצה הדתית?”.
המתחזה: “אני לא מעלה בלי תגובה, הבנתי שאתה לוקח אותי לקצה שלא אספיק לערוך את התגובה”.
רוזן: “ממש לא, אני לא במקום הזה ולא חושב שזה ראוי. אני בסך הכל שבוע בתפקיד ולא אמסור לך תגובה שאינה מדוייקת במאה אחוז. על כן שווה לי להתעכב ורק לדעת שהדברים שאני מוסר נכונים ומדויקיים”.
המתחזה: “סבבה, לא רציתי לשגע… הכל טוב”.
רוזן: “נא ליצור קשר בדחיפות בטלפון”.
-בשלב זה ראה המתחזה את ההודעה ובחרה שלא להשיב.
במקביל יצר עמי קשר המתחזה במסווה של עיתונאית, באמצעות הוואטסאפ ושלחה כך: “הבוקר (רביעי) יערך כינוס חירום במועצה הדתית ברחובות לראשונה ללא רב העיר הרב קוק שליט”א למשגיחי ומפקחי הרבנות הכינוס יעמוד בסימן המתקפה האישית נגד אלדד גדסי יו”ר המועצה הדתית על כך שהוא מכשיל את הציבור החרדי ובני התורה בכשרות המהדרין. הבקשה של אלדד גדסי מצוות המשגיחים היא מאחר שחסר 300 שעות השגחה (כל חודש) למחלקת המהדרין והחשב המלווה לא מוכן לאשר שכר נוסף עבור שעות אלה בגלל “חריגה מתוכנית ההבראה” על כן יבקש מכל משגיח כ10-שעות נוספות בחודש ללא שכר רק בשביל שמחלקת המהדרין רחובות לא תיסגר. בנוסף נודע כי גדסי הבטיח שיטיל “פצצה” בכינוס החירום”.
בהמשך הוסיף המתחזה: “תגידי לו (לדובר) שהוא הבטיח תשובה עד רביעי, תעלי בווצאפ (שגיאת הכתיב במקור-ל”ל) הוא דובר, חייב לחזור אלייך, תגידי שאת מהעיתון והאתר, הוא חייב”
בהמשך ביקשתי לשוחח טלפונית, הבנתי כי יש מי שמנסה לעשות דבר במרמה, דרך שלושה גורמים, ללא הצלחה.
“אני פשוט לא יכולה לענות”, ענה המתחזה, “ליד אנשים”.
בהמשך חסם המתחזה את מספר הטלפון שלי והחליף את תמונת הפרופיל. לאחר מספר שעות הסיר את החסימה ולא הייתה עוד תמונתה של רחל רוזנטל אלא לוגו של בד”ץ קהילות.

הוגשה תלונה במשטרה. גדסי: “לא יודע מי רוצה לפגוע בי”
אגב, בפרשה זו גם לאלדד גדסי ברור כי מישהו מנסה להרע לו בתפקיד אותו הוא ממלא בהצלחה מזה 8 שנים, או לפגוע בשמו הטוב או לפגום בפעילות הבד”ץ בעיר. עוד צוין שמו של הרב הראשי המצוי בחופשת מחלה בימים האחרונים. בעניינו צוין כי הוא אינו נמצא ואינו מפקח על רמת הכשרויות ונשאלה השאלה האם התשלום בעבור כשרות המהדרין, במצב זה, מוצדקת. בכל מקרה, לאחר שהופצו כנגדו פלאיירים שחולקו בתיבות דואר ובבתי עסק רבים ברחבי העיר בחר גדסי להגיש תלונה בתחנת המשטרה. “יש כשרויות אחרות שרוצות להיכנס לעיר ולא מצליחות – בגלל האמון שיש לציבור ברחובות. יש פסק דין של בית המשפט שקבע במפורש שכל כשרות יכולה להיכנס לעיר, אך ורק לאחר שאותו בעל עסק רוכש את כשרות המהדרין שלנו, שהיא מקובלת על רוב הציבור. המאבק הזה לא חדש לי ולצערי המאבק שמנהלים נגדי גובל בהוצאת לשון הרע. לדעתי מדובר ביותר מאדם אחד שעושה את זה ולאחר מכן אשקול אם להגיש נגדו תביעת דיבה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן