news08.net/ads.txt

מי רקם את “התחקיר המיוחד” כנגד ראש העיר רחובות וסיעת הליכוד?

 

אפריים קפרא, הוא דמות צבעונית ללא כל צל ספק, אבל אף אחד לא באמת האמין שחדשות ערוץ 2 יעניקו לו 8 דקות מסך, בהם יחשוף מסרונים ושיחות, אשר לכאורה, לפיהם ראש העיר רחמים מלול, היה חפץ בכך שיתמודד ולו כדי שיגדל תקציב הליכוד בבחירות המוניציפליות. מאידך, מסרון הנחשף כאן, כולל הכותרת למעלה, מעידים כי קפרא נשאל אודות כוונותיו והצהיר לא פעם כי הוא מתמודד מפני שיש לו מצע חברתי אשר יועיל לטובת הציבור ברחובות. ומה עם החדשות? מלול וסיעת הליכוד מצפים להתנצלות. אז מי רקם את התחקיר המיוחד, לכאורה, כנגד ראש העיר? מיוחד

 **

חודשיים לפני מועד הבחירות המוניציפליות הודיע אפריים קפרא, כנראה הדמות הצבעונית ביותר שידעה העיר, כי הוא מתכוון להתמודד לראשות העיר רחובות. הגבות הורמו, הרבה בדיחות נזרקו לאוויר וגם אני תהיתי האם לאיש הזה, שמתמודד ממילא עם לא מעט עניינים משפטים באשר להיתרי בנייה לא חוקיים והחלטות משפטיות לרבות תשלום בגובה מיליון שקלים, יש ראש לכך. רבים אמרו לי כי מדובר בהלצה – “ושלא יעבדו עלייך”, חזרו פעם אחר פעם, אך ביקשתי לדעת יותר. תהיתי ב-30.9.2018 בסוגיה ושלחתי לו מסרון באמצעות תוכנת המסרים ‘וואטסאפ’. “אתה חולם להיות ראש עיר?” שאלתי בשעה 13:34. ב-13:41 השיב: אני משתדל מאוד. אני מגיש ערעור ביום ה’ ובע”ה אצליח ואתמודד מול רחמים מלול כי יש לי מצע מאוד חברתי שיעשה טוב לכל תושבי רחובות ואצליח לשכנע אלפי מצביעים לתמוך בי לראשות העיר ולמועצה בע”ה”.

התשובה הזו לא סיפקה אותי ולכן לא הרפיתי. ב-13:42 שלחתי הודעה נוספת: “אתה יודע שאומרים שזאת גחמה של מלול ובדיחה שאתה בכלל רץ מולו, שזו המצאה שלו כדי לצבור יותר נקודות ואחוזי הצבעה…”. ב-2.10 הוא שב אליי עם תשובה באורך מגילת רות. “מי שטוען שזה תרגיל פוליטי של מלול סתם מנחש ומפברק מהרגשתו האישית ולא מתוך ידיעה אמיתית ומבוססת. האמת שאני החלטתי באופן פרטי עם ברכת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח להציב אתגר למלול בבחירות בנושאים בוערים…” בהמשך פירט על אותם נושאים בוערים והראשון שבהם: “אישורים מהירים לתוספות בנייה של חדר ממ”ד ומרפסת סוכה, ומעלית לכל בניין ישן שאין שם תוכנית לפינוי בינוי ללא צורך בתוכנית תמ”א 38 שלא מצליחה ברחובות בגלל מחירי דירות נמוכים יחסית, לאפשר מתן אישורים לרישום דירות בטאבו לבעלי דירות מעל 3 שנים שהמסורבים לקבל אישורים לטאבו כבר עשרות שנים בגלל כל מיני סיבות מיושנות” ועוד ועוד.

בתחילת השבוע שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבה אשר הרעידה את הביצה הפוליטית בעיר: “רחמים לא ידע” – גרסת רחובות‎, נקרא התחקיר שעסק בשאלה למה ראש העיר ומקורביו עשו הכול כדי לגייס מועמד – שיתמודד נגדו בבחירות? מיותר לציין כי התחקיר, כביכול, היה סביב דברים שאמר אפריים קפרא, בכבודו ובעצמו. “רחמים (מלול) התקשר אליי”, סיפר קפרא, “אמר לי: שמעתי שאתה מתמודד מולי. אמרתי לו: ‘נכון, כן. אבל לא בתור אויב, אלא בתור חבר לעזור לך, אתה יודע, אתה יכול לקבל פה הרבה דברים טובים’. אז הוא אמר לי: ‘אני יודע, אני יודע, מאה אחוז. אני מאחל לך הצלחה אפרים וכו’. ואז התחיל הרומן”. לאחר מכן צוין ב’כתבת התחקיר’ כי רמי מדהלה, יו”ר ועד עובדי עיריית רחובות, האיש החזק בסניף הליכוד בעיר ומי שניהל את מטה הבחירות של מלול (ביחד עם משה כהן) חתם לקפרא כשזה נדרש להמציא למשרד הפנים 750 חתימות של תומכים במועמדותו – ואיתו גם עשרות מבני משפחתו, המזכירה של מלול, חתנו של ראש העיר, שני מועמדים ברשימתו בבחירות וגם בני משפחתם. למעשה כל קואליציית מלול, כולל סיעות הבית היהודי ואגודת ישראל, התגייסה למען המועמד המתחרה – כך צוין.

שמותיהם לא הוזכרו לשווא אלא באותה נשימה עם פרטי התחקיר כי אם יתמודד מועמד נוסף לראשות העיר הרי שתקציבו של הזוכה מזנק – פי שמונה. “ברחובות איש לא התמודד מול ראש העיר המוערך מלול, והחלטתו של קפרא עם סיעת “יחי המלך” שהקים עשויה הייתה להשתלם מאוד כלכלית, למלול וסיעתו הליכוד – תוספת של עד 4 מיליון שקלים”, כך צוין בכתבה אלא שהדברים בפועל, אחרים לחלוטין ונראה כי יד מכוונת סייעה להטעייה הזו.

***

במכתב שנשלח על ידי סיעת הליכוד בהמשך השבוע לחדשות 2, נכתב כי מדובר ב”מצג שקרי, שגוי ומכפיש לפיו פעל מועמד הליכוד ו/או מי מטעמו לגייס מועמד שיתמודד מול ראש העיר המכהן, שכן ‘מועמד שרץ לבדו מקבל מעט מאוד כסף, כי אין לו קמפיין לנהל. אבל אם מצטרף מועמד מולו תקציבו מזנק – פי שמונה’ וכי ‘הייתה פה קומבינה’, אשר היה בכדי לסייע לראש העיר לגרוף ‘תוספת של עד 4 מיליון שקלים’ ולשם כך צוין בכתבה כי ‘צריך להכיר את כללי מימון הבחירות…’.

התחקירנים של החדשות כך נדמה, העלימו עין מהמציאות וסעיפי החוק הנוגעים לבחירות. מישהו, כך נראה, ‘האכיל אותם’ בתחקיר מדומה, מנסיבות אישיות שנמצאות בחקירה יסודית. מסעיף 7 לחוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), תשנ”ג-1993 הקובע כי החזר ההוצאות לרשימה למועצת העיר ישולמו על בסיס מספר המנדטים להם זכתה הרשימה. כמו כן, מועמד לראשות עיר זכאי לתוספת מימון המהווה נגזרת מהיקף הקולות להם זכה. אם כן, תמוה המידע שבבסיס הכתבה והתזה, שנבנתה סביבה כי לראש העיר היה אינטרס להציב מולו מועמד חסר סיכוי ובכך לגרוף עד 4 מיליון ש”ח ממספר טעמים. ראשית, שווי מנדט אחד בעיר רחובות הנו כ-268 אלף שקלים. התוספת בגין בחירה לראשות העיר (עבור ראש העיר הנבחר (שקיבל עד 60% מהקולות הכשרים)  עומדת על כ-595 אלף שקלים, כאשר קיים מנגנון ובמידה ואחוז הקולות אותן השיג ראש העיר עולה על 60% יתקבל שיפוי נוסף עד לסכום המקסימאלי בסך כ-821.5 אלף שקלים, זאת כאשר שיעור התמיכה עומד על 80% ומעלה. שנית, על פי החוק, כאשר קיים מועמד יחיד, התקצוב בגין ראשות העיר קבוע ועומד על סך של כ-595 אלף שקלים.

שלישית, מלול התמודד בסיעת בת של הליכוד ולכן תוקצב על ידי הליכוד ולא על ידי משרד הפנים. התקציב שניתן לקמפיין סיעת הליכוד בראשותו הסתכם בכ-1,450 אש”ח כולל מימון יושבי קלפיות. המימון שצפוי להתקבל ממשרד הפנים בהתאם להישגי רשימת הבת יעמוד על סך של כ-1,758 אש”ח. הסכום מורכב מהתמורה עבור 4 מנדטים לפי 268 אש”ח למנדט המהווים כ-1,070 אש”ח ביחד עם התוספת בגין המימון לראשות בסך 595.5 אש”ח וכן סך של כ-91 אש”ח בגין מימון יושבי קלפיות.

בשורה התחתונה, גם אם היה מתמודד נוסף מול ראש העיר המכהן ובנוסף ראש העיר המכהן היה זוכה בתמיכה המקסימאלית מבחינת מימון ראשי ערים (כאמור, לפחות 80% מהקולות הכשרים), הרי שתוספת התקציב לכל היותר הייתה גדלה בסך כ-226 אש”ח (הפער בין 595.5 אש”ח לבין 821.5 אש”ח) וסכום זה היה מגיע לקופת הליכוד ולא לראש העיר.

באותו המכתב ציינה סיעת הליכוד כי “כל ניסיון לייצר מצג בו היה למר רחמים מלול וסיעת הליכוד ברחובות רצון להעמיד מועמד נוסף מטעמה בכדי לגרוף סכומי מימון של כ-4 מיליון שקלים הינו הזוי ונעדר כל אחיזה במציאות. כתבתכם נגועה כולה במידע שגוי, שקרי ומכפיש, אי לכך נבקש את התנצלותכם כלפי ראש העיר רחמים מלול וסיעת הליכוד ברחובות במהדורת חדשות 2 הערב בשעה 20:00”.

***

נכון לכתיבת שורות אלה, לא ניתן היה להשיג את תגובתו של רחמים מלול אשר שהה עם רעייתו בוועידת הנדל”ן באילת אולם מקורבים לו משייכים את הכתבה הזו דווקא לחברי האופוזיציה, לכאורה, או מי מטעמם, שכן מדובר בניסיון להכפיש ולהרע לשמו של מלול. מצד שני, מתן דיל הוציא תגובה ביום שלישי בערב, מיוזמתו, וציין בין היתר כי “העירייה שלנו צריכה לשאוף לניקיון כפיים וטוהר מידות, ואלו צריכים לא רק להיעשות אלא גם להיראות”. במקביל, נכון לרגע זה, טרם פורסמה התנצלות בנושא מחדשות 2. ממפלגת הליכוד נאמר כי באם לא תשודר ותפורסם התנצלות, ייאלצו להגיע הצדדים אל כותלי בית המשפט.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן