news08.net/ads.txt

מכון ויצמן תובע את עיריית רחובות

מכון-ויצמן (1)

 

סך התביעה: 36.2 מיליון שקלים, הטענה: גביית יתר באגרות בנייה והיטלי פיתוח

בתביעה, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עוה”ד רון צין, רוית ברעם-מזור ויובל שרמן צוין כי מדובר בחיובים שהטילה עיריית רחובות על מכון ויצמן בין השנים 2011-2017 בגין היטלי סלילת כבישים ומדרכות, אגרת הנחת צנרת מים, היטל תיעול והיטל שטחים ציבוריים פתוחים, בסך של 26.5 מיליון שקלים.

לטענת מכון ויצמן, החיובים כולם מנוגדים להסכמי פשרה שנחתמו בין הצדדים בעקבות דרישת תשלום שמסרה העירייה למכון בשנות ה-90, חלקם כוללים חיוב כפול בגין שטחי מבנים וקרקע שההיטלים הרלוונטיים כבר שולמו בגינם בעבר ולא התקיימו דרישות חוקי העזר המהוות תנאי מוקדם לסמכות העירייה לגבות היטלי פיתוח. עוד נטען כי החיובים מנוגדים לעקרונות בסיסיים של צדק חלוקתי ונסמכים על תעריפים שחושבו באופן שגוי תוך העשרת קופת העירייה שלא כדין.

המכון מציין, כי בעטיים של רכיבי היטלי הביוב הכלולים בחיובים אגב קבלת היתרי בנייה, הוא הגיש עררים התלויים ועומדים בפני ועדת הערר לביוב של מחוז מרכז. בנוסף נאמר, כי ברקע המחלוקות שבין הצדדים עומדות גם דרישות של העירייה מאוקטובר 2012 לתשלום היטל סלילת כבישים ומדרכות בסך 67 מיליון שקל ואגרת הנחת צנרת מים בסך 27 מיליון שקל וכן דרישה לתשלום היטל שטחים ציבוריים מחודש נובמבר 2015 בסך 34 מיליון שקל. לדברי המכון, בדרישות אלו תלויות ועומדות עתירות נפרדות של המכון. טרם הוגש כתב הגנה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן