מכינת אופקים למדע: מוקירים תודה ליוסי דהן 

מכינת “אופקים למדע ע”ש יוסי דהן” היא יוזמה של מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע

מכינת אופקים למדע תערוך טקס הוקרה ליוסי דהן 

אשר נדיבותו אפשרה את תנופת הפיתוח של המכינה

מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, אגודת ידידי מכון ויצמן למדע ועיריית אופקים יערכו ביום רביעי, 15 במאי 2024, טקס הוקרה ליוסי דהן, שעל שמו נקראת מכינת אופקים למדע. נדיבותו של דהן היא שאפשרה את תנופת הפיתוח של המכינה הקדם צבאית הראשונה בישראל למדע.

טקס ההוקרה יתקיים במרכז תפוח פיס באופקים, במעמד ראש העיר, איציק דנינו,  נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ’ אלון חן, יו”ר מועצת המנהלים ויו”ר אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, שמשון הראל, מנכ”לית מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ויו”ר הוועד המנהל של מכינת אופקים, ד”ר ליאת בן דוד, ויוסי דהן. בין היתר יתקיים בטקס פאנל שבו יספרו חניכים ואנשי צוות כיצד משפיעה המכינה על צמצום הפערים בחברה, על התרומה לקהילה, ההכנה לצה”ל ועוד.

דוקטור ליאת בן דוד. צילום – ענבל מרמרי

מכינת “אופקים למדע ע”ש יוסי דהן” היא יוזמה של מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, בשיתוף מכון ויצמן למדע ועיריית אופקים. מטרת המכינה היא לייצר בעזרת בוגרי התיכונים השפעה משמעותית בחברה הישראלית ולחזק את ערכי המדע בפריפריה. במהלך שנת המכינה גרים החניכים באופקים, מרחיבים את לימודיהם במדעים ומשתמשים במדע ככלי לפיתוח יזמות, מנהיגות, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות וביקורת עצמית.

במהלך המכינה, פועלים החניכים יחד עם מאות ילדים ומשפחות ברחבי העיר ומנגישים להם מדע עדכני ומהימן בצורה חווייתית.

נוסף לכך, עוברים החניכים הכנה לקראת הגיוס לצה”ל, נחשפים ליחידות עילית ולתפקידים שונים, ונפגשים עם קצינים בכירים מיחידות מובחרות ומסווגות. בעשרת החודשים בהם גרים משתתפי המכינה באופקים, הם מהווים שותפים מלאים בקבלת החלטות במגוון תחומים ובהם תכני המכינה, אופי הטיולים והסיורים, מקומות ההתנדבות ויוזמות קהילתיות בעיר אופקים ובסביבתה.

“עם כל שנה שעוברת הביקוש של עוד נערים מדהימים להצטרף למכינת אופקים למדע רק הולך וגדל”, אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. “תרומתם של החניכים לאופקים חשובה ומשמעותית, במיוחד בימים אלה – כשהילדים זקוקים, לצד הכנה למקצועות המאה ה-21, גם לחיזוק מנטלי”.

“אני מודה לנשיא מכון ויצמן, פרופסור אלון חן, למנכ”לית מכון דוידסון, ד”ר ליאת בן דוד, למנהל המדהים של המכינה, אלי עמדי וכמובן ליוסי דהן”, המשיך דנינו. “תרומתו של יוסי לחברה ולקהילה בישראל ידועה מזה עשרות שנים, בחיזוק הספורט, התרבות והחינוך במדינה. החל מהשקל הראשון שהרוויח בחייו – הוא ניתב את חלקו למען תושבי מדינת ישראל”.

“לאור התרומה הגדולה והמשמעותית של יוסי, אשר מייצרת אופק ארוך טווח לפעילות המכינה ברשות – החלטתי להגדיל את מרכז המדעים בעיר ולהכפיל את גודלו”, הוסיף דנינו. “המתחם החדש ישמש את המכינה לפעילות משמעותית באופקים, ויחד עם התרומה של יוסי הוא יהווה בית גדול, מודרני וייחודי עבור פעילותם של בני הנוער, ויאפשר עתיד ארוך טווח לפעילות של המכינה בעיר”.

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

בתמונה (מימין): יוסי דהן, אלי עמדי, איציק דנינו ופרופסור אלון חן.

צילום: ד"ר ליאת בן דוד - צילום ענבל מרמרי | דוברות עיריית אופקים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן