מכללת אחוה: זינוק במספר הנרשמים למסלול הסבה להוראה

הסכם בין המורים למשרד האוצר שנחתם רק בשבוע שעבר, וקובע העלאה דרמטית בשכר, כבר הוביל להשלכות משמעותיות בשטח: באקדמית אחוה יודעים לספר על ביקוש שהולך וגובר מצד מתעניינים המבקשים להירשם לתחומי החינוך ותעודת ההוראה, כשאחד מהמסלולים העיקריים ביותר, הם לימודי הסבה להוראה למחנך כיתה בשנה אחת בלבד. בעיקר מיוחד שמציעים באקדמית אחוה ומאפשר קבלת תעודת הוראה תוך שנה אחת בלבד.

תפקיד המחנך נחשב לאחד התפקידים המשמעותיים בחייהם של התלמידים, בייחוד בגילי בית הספר היסודי. המשמשים בתפקיד נהנים לא רק מיוקרה מקצועית, אלא גם מהערכה חברתית גדולה. בישראל, עושה הרושם שההסכם החדש שנחתם בין הסתדרות המורים לממשלה משקף תהליך מבורך שבעקבותיו צפוי מעמדם של עובדי ההוראה להשתפר ולהשתדרג משמעותית, בדרך, אולי, להשוואת מעמדו למעמד הנהוג בעולם המערבי ובכלל.

“תפקידו של המחנך חשוב מאוד לעיצובו של דור העתיד והוא למעשה מעצב את פני החברה הישראלית כולה”, אומרת ד”ר פנינית רוסו-נצר, ראש החוג לחינוך ולהסבת אקדמאים לחינוך כיתה במכללת אחוה. “התוכנית שנלמדת אצלנו מתמקדת בתפיסה חינוכית רחבה, לצד התנסות פרקטית בשדה, המסייעות למורים לעתיד לגבש את זהותם המקצועית כאנשי חינוך וכמובילי שינוי. התהליכים שהחלו לחלחל במערכת החינוך בישראל באחרונה רק מחזקים את יכולתם של אנשי החינוך להוביל את השינוי הזה”.

לדברי ד”ר רוסו-נצר, “מערכות החינוך כיום עומדות בפני אתגרים משמעותיים, במיוחד לאור הפגיעה ברצף השגרה בשנתיים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה ובכלל. מחנך כיתה הוא דמות משמעותית בחייהם של תלמידים בביה”ס היסודי, בעיקר במעבר שבין גן חובה לבית הספר. תפקידנו הוא לתת למחנך את הכלים להצליח במשימתו. התוכנית בעצם נועדה לתת ראייה רחבה וכוללת ולהעניק מענה רגשי וחברתי לתלמידים יחד עם אוריינות חינוכית ומיומנויות למידה המהווים את הבסיס להשתלבות מוצלחת של התלמיד במערכת החינוך. “במסלול הסבת אקדמאים להוראה באחוה”, אומרת ד”ר רוסו-נצר, “יקבלו הסטודנטים את כל הכלים הנדרשים כדי להעניק לילדות ולילדי ישראל את החינוך הטוב ביותר, כזה שיאפשר להם לחלום רחוק וגבוה וגם להתפתח כבני אדם שמכירים ומסוגלים לממש את עצמם ואת יכולותיהם”.

באקדמית אחוה אמרו כי עדיין לא מאוחר מכדי להירשם לשנת הלימודים הקרובה, כך שניתן יהיה להתחיל בלימודים כבר בחודש הבא. בין המסלולים שהרישום אליהם עדיין פתוח נמצא מסלול הסבות אקדמאים להוראה או לתואר ראשון ושני במגוון תחומים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן