news08.net/ads.txt

מכרזי מחיר מטרה הגיעו לרחובות

מכרז נוסף צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים בשכונת קרית ההגנה מזרח ויכלול 494 יח”ד

לאחר מספר שנים בהם מפורסמים בערים שונות מכרזים לדיור מוזל במסגרת תכניות ממשלתיות, הגיעו השבוע תכניות אלה בפעם הראשונה בהיקף משמעותי לרחובות.

השיווקים כוללים שני מתחמי שיווק במסלול מחיר מטרה ומהווים חלק מהסכם הגג עליו חתמה העירייה בחודש פברואר השנה. שיווקים אלה יאפשרו את פיתוח השכונות יחד עם הקמת תשתיות כלל עירוניות, מבני ציבור ופארקים לתושבי העיר. המתחם הראשון נכלל במסגרת תכנית התחדשות קרית משה וכולל 510 יח”ד לאורך רחוב הורוביץ. בחלקו הדרומי ייבנו 5 מבנים בגובה 7 קומות. בחלקו הצפוני מול פרויקט אמטל מתוכננים 3 מבנים בגובה 7 קומות. המכרז ייסגר להצעות ב 30 לינואר. המתחם השני שיצא לשיווק בשבועות הקרובים נמצא בשכונת קרית ההגנה מזרח, בין שכונת קרית ההגנה לכביש 40. השיווק הראשון במתחם זה כולל 494 יח”ד במבנים של עד 17 קומות.

המכרז במודל מסלול מחיר מטרה פונה ליזמים שמגישים לרכישת הקרקע על בסיס מחיר מכירה קבוע שנקבע על ידי שמאי בהתאם להחלטות רמ”י. מחיר המכירה הסופי צפוי לגלם הנחה משמעותית הן בשל מודל הסבסוד והן בשל עליית המחירים שחלה בתקופה שממועד קביעת מחיר המכירה. מוערך כי המחירים יגלמו הנחה של כחצי מיליון ₪ לדירה.

המכרז שפורסם בשכונת קרית משה הוא המכרז השלישי למגורים שמפורסם בשכונה. מוקדם יותר השנה פורסם המכרז הראשון שכלל 1,017 יח”ד ונועד ליצירת מקורות תקציב לפיתוח התשתיות בשכונה, הקמת מוסדות ציבור והקמת תשתיות על כלל עירוניות. ההכנסות מהמכרז הופנו לקרן כספית ייעודית לסבסוד ההתחדשות העירונית במתחמי הפינוי-בינוי באזור הוותיק של קריית משה, ובחודש האחרון נסגר סבב הסבסוד הראשון בו זכו לסבסוד 10 מתחמים בהיקף של 210 מיליון שקלים. מאחר וקיים ביקוש לסבסוד מצד מתחמים נוספים העירייה והל”ר פועלות לפרסום מכרז סבסוד נוסף בהקדם מול הגורמים הממשלתיים. המכרז השני שפורסם היה במודל מכרז סגור ליזמי התחדשות עירונית עם מחיר קבוע מראש. בניסיון הראשון למכרז לא ניגשו לקרקע מציעים. עקב זאת נערכה סדרת דיונים של עיריית רחובות עם הל”ר יחד עם משרד הבינוי והשיכון, רמ”י ומשרד האוצר וסוכם על יציאה מיידית למכרז סגור חדש עם תנאים מעודכנים.

עבודות הפיתוח בקריית משה מתקדמת בקצב מהיר: מוקדם יותר השנה חתם ראש העיר רחמים מלול על הסכם הגג הראשון והגדול ביותר בישראל להתחדשות עירונית ומיד לאחר מכן יצא מכרז לעבודות פיתוח התשתיות בקרקע המשלימה. העבודות מקדימות את היעדים ומסירת מגרשים ראשונים צפויה ברבעון שני של שנת 2023, לאחריה תחל הבנייה על ידי יזמים שזכו במכרזים. בתחילת השנה יחלו עבודות הפיתוח במרקם הוותיק בשכונה, יבוצעו תשתיות במספר רחובות מרכזיים, תשודרג הכיכר המרכזית של השכונה (כיכר המתנ”ס) ובפארק בלב בשכונה (גן הבנים). בסופו של הפרויקט כל הרחובות יעברו שדרוג של כלל התשתיות ויפותחו בסטנדרט גבוה כלל המרחבים הציבוריים בשכונה.

ראש העיר, רחמים מלול: “לאחר שהשקענו מאמצים רבים מול משרד השיכון והבינוי ורשות מקרקעי ישראל, אנו מביאים היום בשורה משמחת לתושבי העיר שחיכו זמן רב לאפשרות לרכוש דירות מוזלות בעיר. עם סגירת המכרז נפעל לפרסום מהיר של הגרלה לדירות אשר צפויות לגלם הנחה משמעותית למחירים בשוק. השיווקיים הם מרכיב נוסף הסכם הגג. מעבר לדיור מוזל החודש הוכרזו הזוכים לסבסוד מתחמי פינוי-בינוי בהיקף של 210 מיליון ₪. סבסוד זה מאפשר הקמת אלפי יח”ד חדשות בקרית משה. כמו כן פעלנו לפרסום חוזר מיידי של המכרז הסגור על מנת לאפשר למתחמים גם מסלול בינוי-פינוי-בינוי״

חבר המועצה ומחזיק תיק התחדשות עירונית גיא צור: “מדובר בבשורה מצוינת. מכרז בהיקף של מאות יחידות דיור יחד עם שמירה על עיקרון של עדיפות לבני המקום באחוז יחסי מהווים תמהיל נכון מאוד שמראה שההשקעה משתלמת ושכונת קריית משה מתחדשת”.

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן