news08.net/ads.txt

מכרז שני לשיווק 710 יחידות דיור בקרית משה; רחמים מלול: “מחויבים לתושבי השכונה ופועלים למענם כל הזמן”

מכרז נוסף לשיווק 710 יחידות דיור בקרקע המשלימה המיועדות לתושבי קריית משה יצא לדרך. המכרז פתוח בפני קבלנים ויזמים שקיבלו את הסכמת בעלי הדירות בשכונה ונחתם בין הצדדים הסכם משותף, בהתאם לבקשת התושבים והבטחת ראש העיר- עומדת לתושבי השכונה זכות הבחירה אם לעבור לדירה חדשה בשכונת קריית משה בתום תהליך ההתחדשות או לעבור לדירה חדשה בקרקע המשלימה. ראש העיר רחמים מלול: “אנחנו מחויבים לתושבי שכונת קריית משה. כפי שהבטחתי המכרז הנוכחי מיועד אך ורק לתושבות ותושבי השכונה, אני קורא ליזמים והקבלים לגשת למכרז ולהגשים יחד איתנו את חזון ההתחדשות העירונית הגדול בישראל”

לדברי ראש העיר, רחמים מלול, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית ח”מ גיא צור ומנכ”ל הל”ר ניסים סלמן פעלו ללא לאות יחד עם נציגי המדינה על מנת להבטיח לתושבי השכונה את האפשרות לבחור אם לחזור למגורים חדשים בקריית משה בתום תהליך ההתחדשות או לעבור למגורים בדירות החדשות בקרקע המשלימה. אתמול פורסם המכרז המבטיח כי הבחירה תעמוד לרשות תושבי השכונה. המכרז פונה ליזמי ההתחדשות העירונית שקיבלו את הסכמת בעלי הדירות בשכונה והתקשרו איתם בהסכם, להגיש הצעות לרכישת זכויות בקרקע המשלימה, כך שיתאפשר לדיירי השכונה לקבל בה דירה מהיזם איתו חתמו על ההסכם.

המכרז שפורסם, הוא המכרז השני למגורים בקרקע המשלימה הממוקמת בצמוד לשכונה הוותיקה. מוקדם יותר השנה פורסם המכרז הראשון שכלל 1,017 יח”ד הנועד ליצירת תקציבים לפיתוח התשתיות בשכונה, הקמת מוסדות ציבור והקמת תשתיות על כלל עירונית. ההכנסות מהמכרז הראשון יופנו לקרן כספית ייעודית לסבסוד ההתחדשות העירונית במתחמי הפינוי-בינוי באזור הוותיק של קריית משה, כשלב ראשון ליישום ההתחדשות העירונית בשכונה. המחירים הגבוהים שהוצעו במכרז הראשון משקפים את אמונת השוק בעתיד שכונת קריית משה והעיר רחובות. בשלב זה, שיתוף הפעולה בין תושבי השכונה ליזמים שנבחרו לקדם עבורם את הפרויקט חשוב מאין כמוהו. המענה הכלכלי למתחמים ללא כדאיות קיים במסגרת הקרן הכספית וקול קורא שיפורסם בשבועות הקרובים. המענה החברתי מקודם באמצעות קרקע משלימה ליזמי ההתחדשות העירונית. התשתית לקידום הפרויקטים מונחת בימים אלה על ידי העירייה וה.ל.ר שפועלות לפיתוח שטחי הבניה ומסייעות לקידום מהיר של היתרי בנייה שכבר מוגשים ברחבי השכונה.

ההתחדשות העירונית בקריית משה, מתקדמת בקצב מסחרר: מוקדם יותר השנה חתם ראש העיר רחמים מלול על הסכם הגג הראשון והגדול ביותר בישראל להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה. לאחר מכן יצא מכרז לעבודות פיתוח התשתיות בקרקע המשלימה, נבחר קבלן והעבודות בקרקע בעיצומן. לאחר פרסום המכרז הראשון לשיווק 1,000 יחידות דיור בקרקע המשלימה, קיימה עיריית רחובות והל”ר בחודש האחרון כנס שיווק ראשון עם הקבלנים והיזמים המובילים בישראל. המכרז הראשון נועד ליצירת תקציבים לפיתוח התשתיות בשכונה, הקמת מוסדות ציבור והקמת תשתיות על כלל עירוניות. ההכנסות מהמכרז הראשון יופנו לקרן כספית ייעודית לסבסוד ההתחדשות העירונית במתחמי הפינוי-בינוי באזור הוותיק של קריית משה, כשלב ראשון ליישום ההתחדשות העירונית בשכונה. המחירים הגבוהים שהוצעו במכרז הראשון משקפים את אמונת השוק בעתיד שכונת קריית משה והעיר רחובות.

ראש העיר, רחמים מלול: “כפי שהבטחתי –  אנו מחויבים לתושבי שכונת קריית משה ופועלים למענם כל הזמן. בהתאם לסיכום במסגרת הסכם הג ג- פרסום המכרז הנוכחי מיועד אך ורק לתושבות ותושבי השכונה ואני קורא ליזמים והקבלנים הרלוונטיים לגשת למכרז ולהגשים יחד איתנו את חזון ההתחדשות העירונית הגדול בישראל. במקביל, יכולים היזמים לקדם היתרי בנייה במתחמים רבים בהם קיימת כדאיות כלכלית. עבור מתחמים שנדרשים לסבסוד ויעמדו בקריטריונים, יפורסם בשבועות הקרובים קול קורא לקרן הכספית״.

חבר המועצה ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית, גיא צור: “הבטחנו וזכינו לקיים. לאורך כל הדרך הבטחנו לתושבי השכונה שתעמוד להם זכות הבחירה בין מגורים בקרקע המשלימה למגורים בשכונה. המכרז שיצא לדרך אתמול מבטיח הלכה למעשה כי תושבי השכונה יוכלו לבחור את האפשרות הנכונה עבורם. אני מזמין את תושבי השכונה שעדיין לא חתמו על הסכמים עם יזמים למהר ולעשות זאת. מנהלת ההתחדשות העירונית עומדת לצידכם ותשמח לסייע ולייעץ בכל נושא”.

מנכ”ל הלר, ניסים סלמן: “המאמצים הרבים שהשקענו יחד עם ראש העיר לחתימה על הסכם הגג ובניית מתווה מורכב ויצירתי להתחדשות שכונת קריית משה מוכיחים את עצמם. שלב המימוש של הסכם הגג מקודם בכמה מישורים במקביל ע”י הל”ר ומינהלת הסכם הגג וזה הזמן של הדיירים והיזמים לפעול. פיתוח התשתיות מתנהל בקצב מהיר והשיווקים המוצלחים מאפשרים מקורות תקצוב וודאות למתחמי ההתחדשות העירונית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן