news08.net/ads.txt

מלול התרגש בביקורו בתערוכה “המלחמה שבתוך המלחמה” – מאבק ההישרדות של היהודים בשואה של תלמידי ‘דה שליט’ חטיבה ב’

“תלמידים צעירים מקימים תערוכה עם ציורים ועבודות מרגשות, המספרים את הסיפור של ניצולי השואה שקשה להם לספר את אשר עבר עליהם, ויש לזה חשיבות גדולה! זה עובר מכיתה לכיתה, מאורח לאורח וכך הדברים מועברים ומתפשטים הלאה…” – בדברים אלו תיאר בהתרגשות ראש עיריית רחובות רחמים מלול את התערוכה המיוחדת בה ביקר, המתקיימת בבית הספר דה שליט חטיבה ב’ בעיר, מזה עשרים שנה.

מלול ביקר בתערוכה לזכר השואה והגבורה יחד עם מנהלת אגף החינוך – אפרת צוקרמן, חברת המועצה איטל בציר אלשיך, רחל בן יצחק – מנהלת האגף העל יסודי, רחל גולן ושורדי השואה: ציפורה גרשון, רות פרבמן, יצחק קליין, שמוליק אלחנן, אריה שחר, חיים להט ורעייתו נילי, יוסי ביור ורעייתו זהבה, והמספרת חנה פורת, שהיא דור שני לניצולי השואה.

כמדי שנה, גם השנה, הקימה המורה חנה גינסברג, מביה”ס דה-שליט חטיבה ב’, תערוכה לזכר השואה והגבורה. גינסברג פתחה את הביקור בציטוט ההודעה שקיבלה מאופיר פרידמן, תלמיד כיתה ז’: “זו הייתה חוויה מדהימה להקים יחד איתך את התערוכה. למדתי המון על השואה, הרגשתי מחויבות לנושא. שמעתי עדות של ניצולת שואה שכנראה לא הייתי שומע ללא הפרויקט הזה. תודה לך על ההזדמנות שנתת לי לקחת חלק בתערוכה…”.

בהמשך דבריה סיפרה גינסברג: “דה-שליט חטיבה ב’, חרטה על דיגלה מסורת רבת שנים: שמירה על זיכרון השואה ואני גאה על ההזדמנות שניתנה לי להוביל בכל שנה, למעלה מ-20 שנה, תערוכה מכובדת ומרשימה, המנחילה לדורות של תלמידים את זיכרון השואה”.

כידוע, גם השנה הותאם תוכן התערוכה לנושא השנתי שנקבע על ידי יד ושם: “המלחמה שבתוך המלחמה”. על השולחנות, מונחים ספרים רבים, העוסקים בתקופת השואה, כך שהתלמידים מוזמנים לדפדף ולעיין, וכן עבודות רבות של התלמידים שכוללות ראיון עם סבא רבא או סבתא רבא שורדי שואה, או סיפור חייו של סבא או סבתא רבא שניספו בשואה. עוד בתערוכה מוצגים ציורים, דגמים ועבודות מופת שהכינו התלמידים.

לדברי גינסברג, “האורחים המכובדים נכנסו לתערוכה על רקע השיר ‘סעי רחוק’ של רחל המשוררת כשהחדר חשוך ומואר רק על ידי נרות המונחים בעיצוב מיוחד. התלמידים קיבלו את פניהם כשהם לבושים בחולצה לבנה ונרגשים לקראת הצגת עבודותיהם. כך נכנסו כולם לאווירה הקודרת המשקפת את האווירה בתקופת השואה. האורחים עשו סיור בין המיצגים והציורים, וכל תלמיד הציג בפניהם את עבודתו והסביר את הקשר של העבודה לנושא השנתי.

האורחים התפעלו והתרשמו מאד מהעיצוב, מהדגמים, מהאמצעים הטכנולוגים, ומיצירותיהם המיוחדות של התלמידים. בין היצירות ניתן לראות דגם של מחנה ההשמדה באושוויץ שהכינו תלמידי כיתה ז’ בן לוין, גלעד פיאסטון, נדב בן שדה ויובל גולדשטיין, דגם שהמחיש בצורה מדויקת את המחנה ואף כלל ארובות עם עשן מיתמר מתוכן. מיצג נוסף של התלמיד עמית רוזמן, מדמה חגיגת בר מצווה בסתר, בתוך מחנה ריכוז, מתחת לאפו של השומר הנאצי המשקיף מראש המגדל”.

התלמידים אולג פטוחוב וטל פורקוש, ציירו ציור מרשים ומיוחד, במיוחד לתערוכה זו, מתוך כוונה להתאים את הציור לנושא המרכזי. בציור נראה חייל נאצי עומד מחוץ לבלוק ריק שבו נשארו רק תנ”ך, טלית וכיפה, לאחר שהיהודים נלקחו למחנה השמדה. אלה הם סמלים המעידים על רצונם של היהודים לשמור על המסורת בחיי הקהילה והרצון העז לשרוד. התלמידה, גלי רביב מכיתה ח’, ציירה ציור מדהים, אותו חילקה לשני חלקים. בחלק התחתון – השואה, יהודים שנספו ובחלק העליון – תקומה ופריחה.

במעמד מכובד זה, העניקה חנה גינסברג תעודות הוקרה למשתתפים. לניצולי השואה, אליהם הגיעו חנה וכ-20 תלמידים (כל פעם מכיתה אחרת),לחגוג יחד את חגיגת יום הולדתם, העניקה חנה גם תמונה גדולה מיום ההולדת וכן דיסק ובו סרטון יום ההולדת, המהווים מזכרת ונכס לניצולים ולבני משפחתם.

בסיום, פנה ראש העיר לאורחים ולתלמידים, הילל ושיבח את העוסקים במלאכת קודש זו, החמיא על העשייה המבורכת, רבת השנים, לתלמידים על כישרונם, על הצגת עבודותיהם באופן מרשים, ועל נכונותם להשקיע ולתרום למען העברת המסר של השואה: לזכור לזכור ולעולם לא לשכוח. “אני מקווה ומייחלת שפרויקט זה של התערוכה לזכר השואה והגבורה, ישפיע על התלמידים להבין את צדקת הרעיון הציוני בארצנו”, סיכמה המורה האהובה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן