מלך השחמט, דוד גורודצקי, ניצחון ענק הקנה לו את המקום הראשון.

כבוד גדול לדוד גורודצקי שממשיך לקטוף תארים: בשבוע שעבר זכה במקום הראשון בתחרות בינלאומית שנערכה בלטביה. מנהל בית הספר לשחמט ברחובות, אלכס פרדקין: “הניצחון של דוד היה צפוי, הילד הזה מאוד מוכשר, הוא נחשב לאחד הטובים בליגות הבכירות ומשתתף במשחקים בהם מתמודדים האומנים הכי חזקים,

מי אמר שהספורט ברחובות אינו מוביל. הנה לראיה, דוד גורודצקי, אלוף הארץ בשחמט עד גיל 18 המשחק בקבוצת השחמט העירונית שבחסות מחלקת הקליטה בעיריית רחובות. גורודצקי זכה בשבוע שעבר בתחרות בינלאומית בריגה שבלטביה, במקום הראשון. המדובר בתחרות שנערכה במשך שלושה ימים ונחשבת לתחרות המשמעותית ביותר בתחום השחמט הבינלאומי. גורודצקי בסך הכל בן 17, תלמיד ביה”ס העירוני לשחמט ושחקן בקבוצה העירונית, הוא מחזיק בדרגה הבינלאומית אמן פיד”ה (ארגון עולמי בינלאומי לשחמט) משנת 2015, הוכתר כאלוף הארץ בשחמט לשנת 2017 ומשחק בקבוצת “צפריר רחובות” בליגה הלאומית לשחמט בישראל. את המקום הראשון בתחרות השחמט הבינלאומית שנערכה בלטביה הוא קטף לאחר שהשיג את התוצאה הפנטסטית, 9 נקודות מתוך 11 אפשריות, עם 8 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד בודד. בין המתמודדים מולם שיחק היו אלופי אירופה ואלופים במדינתם שהבינו כבר כי קיים בענף מתחרה ישראלי קשוח וברמה גבוהה. “הניצחון של דוד לא הפתיע אותי ואפילו היה צפוי”, אמר בתחילת השבוע מאמנו של גורודצקי, אלכס פרדקין. “הילד הזה מאוד מוכשר, הוא נחשב לאחד הטובים בליגות הבכירות ומשתתף במשחקים בהם מתמודדים האומנים הכי חזקים. הייתי בטוח שייקח מקום ראשון. באופן כללי, הילדים שלנו במועדון ברחובות מאוד חזקים, אנחנו משחקים בליגה הלאומית, בטופ של השחמט בישראל, בליגה בה משחקים השחקנים הטובים ביותר, כולל זרים ולכן לא היה לי ספק שההישג יהיה מכובד”.

נבחרת השחמט בלשכתו של ראש העיר, רחמים מלול, יחד עם מחזיק תיק הקליטה, יפים זאיקה.

עד לאן לדעתך הוא מסוגל להגיע ביכולותיו?


“אני חושב שבשנה-שנה וחצי הקרובות הוא כבר יהיה רב אומן. זה לא פשוט להשיג את התואר הזה אבל אין לי ספק שהוא בדרך לשם. יש לנו כ-80 שחקנים ברחובות, פתחנו את בית הספר לפני 17 שנה ולשחקנים שלנו יש תוצאות מצוינות כל הזמן. אמנם הקבוצה שלנו מורכבת מילדים אבל בהתמודדויות הם משחקים כמו מבוגרים. יש לי ציפיות גבוהות מהשחקנים ולשמחתי הם עומדים בהן. בסך הכל אני מנסה לעזור לילדים להתקדם. תראי, בעולם אנחנו כבר כמה שנים טובות מייצגים את המדינה שלנו רק מהתלמידים ברחובות, אם זה באולימפיאדה עד גיל 16 ואפילו בפעם האחרונה בין 56 מדינות שהשתתפו בתחרות, אנחנו היינו היחידים שלא היה כתוב את שם המדינה אלא את שם העיר, היה כתוב רחובות – בית ספר לשחמט”.

אתם מגיעים להישגים מכובדים, אתה מסופק ממה שאתם, כבית ספר, מקבלים מהעירייה?
“ראש העיר רחמים מלול ממש סופר (מצוין), גם יפים זאיקה. למנהלת המחלקה בלה בק יש לי רק מילים חמות, אנחנו מקבלים הכל ומגיע להם כל התודות כי בלי העזרה שלהם לא יכולנו להביא שום הישג. גם ראש העיר רחמים מלול וגם ראש הלשכה דודי אשכנזי – שבעיניי הוא ממש מלך, תמיד מוכנים לעזור ולתת, אפילו בדברים הקטנים שאני פונה אליהם. אין מה לומר, העירייה תמיד לצידנו ואנחנו מחזירים בתוצאות ובהישגים. זו העיר שלנו וראש העיר אמר שהם גאים בנו ומזמין אותנו כל חצי שנה לבקר בלשכה שלו, שומע על ההישגים ושואל – וזה כבוד גדול מאוד עבורינו. אנחנו נהנים מכך ומודים להם על כל ההערכה ומרגישים שיש תמיכה”.

נחזור לשחקן הענק גורודצקי המדורג במקום ה-20 בעולם ואף צפוי לעלות בדירוג בשל זכיותיו האחרונות. לאור כישרונו וזכיותיו הרבות במהלך השנים בתחרויות נחשבות בארץ, צפוי להמשיך ולהתמודד ומסומן בעיני מומחים בענף כזה שעשוי לזכות בתחרויות השחמט הגדולות ביותר, בארץ ובעולם. חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, יפים זאיקה הוסיף: “הבחור הזה, הוא בין ההכי חזקים בבית הספר לשחמט וכמו שהמאמן שלו ואלכס אומרים תמיד, אני מאמין שבעוד זמן די קצר נקצור עוד הישגים בזכותו”. זאיקה שיבח אף הוא את תרומתם של מלול ועיריית רחובות. “לולא התמיכה של העיריה לא היינו מצליחים ולכן אני רוצה להודות לראש העיר רחמים מלול ולדודי אשכנזי שעוזרים לנו לאורך כל הדרך, אם זה בתקציב ואם אנחנו נתקלים בבעיות טכניות. בנוסף, מידי תקופה ראש העיר מקבל את תלמידי בית ספר עם המאמנים ומנהל בית ספר אצלו בלשכה ובכך הם מרגישים שהשחמט נמצא בסדר העדיפויות של עיריית רחובות וזה באמת נעים. היחד החם הזה נותן לנו הרבה, מדרבן את הצוות והשחקנים להמשיך להביא הישגים ולייצג את העיר ברמה הכי גבוהה”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן