ממולדובה אל קריית גת – תכירו את אלכסנדר אניסימוב

אלכסנדר אניסימוב – מהנדס בניין ואחראי לביצוע פרויקטי ענק בשנים האחרונות, בהם בניה ומסירת דירות לדיירים תושבי קרית גת, אבל לצד עבודתו בבניין הארץ הוא גם פעיל בעמותת ‘אח גדול למען חיילים בודדים’ ומסייע בבניית עתידם של חיילות וחיילים בודדים באזורנו. סיפור מקומי מלא השראה

בעיר קריית גת מתגוררים עשרות חיילים בודדים שלא בהכרח נולדו וגדלו כאן. רבים מהם עלו ארצה לבדם מתוך מטרה להתגייס לצה”ל ולבנות את עתידם במדינת ישראל.

אחד מהם, הוא אלכסנדר אניסימוב שעזב את כל חייו במולדובה והגיע לעיר בגיל 16 לבדו. “כחייל בודד האתגרים הם עצומים, הבדידות וקשה לתאר את תחושת האחריות העצומה שמונחת על כתפי חיילות וחיילים בודדים שצריכים לדאוג לעצמם ולהסתדר בארץ זרה עם שפה, תרבות ואנשים חדשים” משתף אלכסנדר. אחרי קורס נתי”ב שעשה בתחילת השירות הצבאי המשיך לשירות מלא כלוחם במשמר הגבול באזור יהודה והשומרון. מדובר בבסיס היחיד בארץ שנמצא באזור A סמוך למעלה אדומים, מה שהופך את ההתמודדות למורכבת עוד יותר.

החוויות האישיות הובילו את אלכסנדר, להצטרף לאחר שהשתחרר מצה”ל, ליוזמת ‘אח גדול למען חיילים בודדים’, שמאז הפכה לארגון הליווי והסיוע הגדול בארץ לחיילים בודדים ובמקביל לעבודה מועדפת שעשה במפעל בעיר ולעבודה נוספת כמאבטח בתחנת משטרת התנועה בק”ג- גם ליווה בתים של חיילים בודדים באזורנו, שימש כרכז מאות המתנדבים של העמותה ובנוסף לעבודתו כמהנדס בניין ב”עמרם אברהם ביצועים” הבונה באזורנו, פועל כחבר ועדת ביקורת של הארגון.

לצד התנדבותו בעמותת ‘אח גדול’ בתשע השנים האחרונות, בנה את ביתו בעיר עם קריסטינה אשתו שגם עלתה לארץ ושירתה כמשקית מילואים בפקע”ר. לשניים 3 ילדים שגדלים ומתחנכים בעיר. “רציתי להיות אוזן קשבת עבור אותם חיילים שעוברים דרך דומה לשלי. בסופו של דבר קהילת החיילים הבודדים מונה אלפים מדי שנה מעבר לתחושת השייכות המשמעותית שיש לחיילים כאשר הם מבינים שגם בקשיים הם לא לבד, זה ה”תיקון” האישי שלי ואני מתרגש כל פעם מחדש לראות את ה’אחים והאחיות הגדולים’ עומדים לצידם בטקסי הטירונות, בקשיים וברגעים המשמחים”. 

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

עמותת ‘אח גדול למען חיילים בודדים‘ עונה על הצורך בתמיכה, הכוונה וליווי צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. באמצעות מאות מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים, העמותה מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. עמותת ‘אח גדול למען חיילים בודדים’ זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שרת הקליטה לפעילות פורצת דרך בקליטת עליה.

צילום: משפחת אניסימוב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן