news08.net/ads.txt

ממשיכים במהפכת חזות העיר: עיריית רחובות מציבה מכלים למחזור פסולת אלקטרונית; מחזיק תיק חזות העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’: “רחובות מובילה את הנושא ברמה הארצית”

רחובות יוצאת לדרך בפרויקט מחזור הפסולת האלקטרונית עם חברת אקומיוניטי – תאגיד למחזור פסולת בע”מ.


פסולת אלקטרונית היא סוללות מכל הסוגים והגדלים, וכן מכשירי חשמל ואלקטרוניקה קטנים אשר אין בהם עוד שימוש. מתוך מפגעים רבים שמשפיעים על כדור הארץ שלנו ועל הסביבה שבה אנחנו חיים, פסולת אלקטרונית היא פסולת מסוכנת ביותר. רעילות הפסולת האלקטרונית היא הגבוהה מבין כל סוגי הפסולת ואחראית על כ-70% מסך אפקט הרעילות.

החומרים המצויים בפסולת זאת עלולים לחלחל למי התהום, לזהם אותם וכך לפגוע בכדור הארץ כולו. בין החומרים שנמצאים בתוך הפסולת האלקטרונית ישנם חומרים כגון: פלדה, נחושת, אלומיניום, ברזל, כספית ועוד. כאשר מכשיר אלקטרוני, עם כל המתכות שבו או סוללה, נטמנים באדמה כפי שנעשה עם פסולת ביתית רגילה, נוצר זיהום חמור ובכמויות גדולות הפגיעה עלולה להיות חמורה וקטלנית. לכן יש למחזר פסולת אלקטרונית , ופסולת מסוג זה אין לזרוק יחד עם אשפה ביתית רגילה.  אקומיוניטי הנו תאגיד חברתי, המוביל בישראל, למחזור פסולת אלקטרונית וסוללות. בתהליך מחזור הפסולת האלקטרונית, עובדי התאגיד מוציאים את החומרים הרעילים והמזהמים ממכשירי החשמל הביתיים, והמעטפת עצמה נגרסת בדרך כלל.  מעבר לחשיבות הסביבתית, אקומיוניטי דואגת ליישם אג’נדה חברתית.

חלק נכבד מהפסולת, ממוחזרת ע”י אנשים בעלי צרכים מיוחדים באתרי טיפול שונים. עובדי המפעל דואגים למחזר ולתרום לסביבה ובכך זוכים למקור פרנסה מכובד ובעל ערך ולשיקום והשתלבות בקהילה.  אגף חזות העיר בעיריית רחובות החל בשבוע שעבר את הצבתם של 21 מיכלי ענק ברחבי העיר, והפריסה תושלם במהלך השבועות הקרובים. התושבים מתבקשים להשליך לתוכם את הפסולת האלקטרונית, והיא תיאסף ותועבר לאחד מאתרי הטיפול המורשים ברחבי הארץ. באתרים אלה יפרקו את הפסולת האלקטרונית ויעבירו אותה להמשך תהליך מחזור. שיתוף הפעולה עם חברת אקומיוניטי משיג שתי מטרות סביבתיות וחברתיות חשובות: מחזור פסולת אלקטרונית וצמצום הפגיעה באיכות הסביבה, לצד תרומה לקהילה בהעסקת בעלי מוגבלויות וחיזוק מעמדתם הכלכלי-החברתי. סוגי הפסולת האלקטרונית אותם ניתן להשליך למתקנים: סוללות מכל הסוגים, מחשבים, מגהצים, מיקסרים, כבלים, שלטים, טלפונים סלולאריים ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה קטנים נוספים. לרשימת המתקנים המלאה (הפריסה החלה כאמור בשבוע שעבר , ותושלם במלואה במהלך השבועות הקרובים).

רחמים מלול, ראש העיר: “מחזור הפסולת האלקטרונית חיוני לשמירה על הסביבה ועל ניקיון העיר. רחובות מובילה גם בתחום זה את הסדרת הנושא בשיתוף עם הספק הנבחר, תוך כדי קידום העסקתם של אנשים עם מוגבלויות, ופריסה רחבה במיוחד של מיכלים ברחבי העיר. גם פרויקט זה הוא חלק מההשקעה הגדולה בתחום חזות העיר, במסגרת המהפיכה בנושא והמאמץ לשמור על הסביבה בעיר רחובות. אני קורא לתושבים לגלות אכפתיות, לברר היכן מיכל המיחזור הקרוב לביתם, ולהתחיל במחזור הפסולת האלקטרונית”.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’: “המהפכה בחזות העיר נמשכת, והפעם אנו מטפלים בנושא המיחזור. תושבים רבים פנו אלינו בבקשה להסדיר את נושא הפסולת האלקטרונית, ואני שמח שרחובות מובילה את הנושא ברמה הארצית והייתה לעיר הראשונה בסביבה שהצליחה להגיע לפריסה עירונית מלאה. הצבנו יעדים ברורים בנושא מחזור פסולת מסוגים שונים ברחובות, ונשיג את כולם. הפסולת האלקטרונית מביאה לזיהום הסביבה, וחשוב להעלות את המודעות לכך וגם להביא למחזור בהיקף רחב ככל שניתן, בקשנו לפרוס מתקנים רבים ככל שניתן ברחבי העיר כדי שתהיה לכל תושב/ת גישה למחזור מסוג זה. לפרויקט יש גם חשיבות חברתית גדולה – עובדים עם מוגבלויות הם אלה שיסייעו במסגרת אקומיוניטי למיחזור הפסולת שתיאסף, כך שכל מי שממחזר יתרום גם לשילובם בקהילה”.

צביקה רובינצ’יק, מנכ”ל אקומוניוטי: “אנו שמחים שעיריית רחובות נמצאת כעת בחזית החברתית והסביבתית בתחום הפסולת האלקטרונית. התשתיות המתקדמות שנפרסו בעיר לאיסוף פסולת זו ע”י אנשים בעלי צרכים מיוחדים, יוכיחו כי הנהגת העיר מחויבת לחזון ולמעשים בתחום חשוב זה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן