news08.net/ads.txt

מנהלי היכלי התרבות בפריפריה – ללא תמיכת המדינה, נקרוס ואחרינו יקרסו כל מוסדות התרבות במדינה

מנהלי היכלי התרבות בפריפריה מתריעים – ללא תמיכת המדינה אנחנו נקרוס ואחרינו ככדור שלג יקרסו כל מוסדות התרבות במדינה.  ישנם כ-100 היכלי תרבות ברחבי הארץ שמוציאים בשנה כחצי מיליארד ₪ על קניית תוכן תרבותי לפריפריה משבר הקורונה הביא לסגירתם עד למועד לא ידוע והם נמצאים על סף פשיטת רגל.

היכלי התרבות מהווים בשנים האחרונות צינור החמצן של התרבות לפריפריה. באמצעות היכלי התרבות נערכת מרבית פעילות התרבות של ערי ויישובי הפריפריה. תיאטרון, מופעי מוסיקה, קונצרטים, תיאטרון ילדים ועוד נערכים בהיכלי התרבות ומנגישים את התרבות מהמרכז לכל רחבי הארץ. בהיכלי התרבות עוברים כ-5.9 מיליון צופים בשנה, מתוכם 70% אזרחים ותיקים והם מהווים 66% מצופי התיאטרון במדינה.  בעקבות משבר הקורונה וסגירת האולמות , נסגרו ההיכלים והם אינם יכולים לשוב לפעילות. ההיכלים שמרבית הכנסתם היא ממכירת כרטיסים והשכרת האולם נמצאים במצב של אפס הכנסות בחודשים האחרונים. ההפסדים של היכלי התרבות נאמדים בסכום של כ-125 מיליון ₪ הדבר יביא לכך שלא יוכלו לשוב לפעילות גם כאשר המצב ישתחרר.
פורום היכלי התרבות: “המדינה אינה נותנת את דעתה בצורה מספקת על המצב. קריסת היכלי התרבות תביא לקריסה של כל מוסדות התרבות הנסמכים על הפעילות הארצית שאנו מקיימים. פשיטת רגל שלנו תביא לפשיטת רגל של התרבות במדינה. מעבר לכך שמוסדות התרבות לא יכולים להתקיים ללא הפעילות שלנו , המצב יגיע לכך לא יהיו הצגות מחוץ למדינת תל אביב, לא מוסיקה, לא תיאטרון ילדים – לא כלום! חצי מדינה תהיה משותקת תרבותית. משרד התרבות הניף על דגל במשך כל השנים את החשיבות של תרבות בפריפריה, עכשיו זה הזמן לעמוד מאחורי הדברים – יש צורך במתן תכנית חירום מיידית ודחופה על מנת להציל את המצב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן