מנהלת להתחדשות עירונית הוקמה בקרית מלאכי

עיריית קריית מלאכי מקדמת את נושא הפינוי בינוי יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית | הנה הפרטים >>

מנהלת חדשה להתחדשות עירונית הוקמה בקריית מלאכי ותפעל לקידום כל נושא ההתחדשות העירונית בעיר בשני מסלולים מקבילים: מסלול מיסוי ומסלול רשויות. מסלול המיסוי נוגע ליזמים פרטיים המעוניים לקדם פינוי בינוי במתחם מסוים ומסלול הרשויות הוא למקרים בהם מׅנהל התכנון מבקש לקדם פרויקט באזור מסוים על פי שיקול דעתו. מנהל האגף הנכנס הוא עו”ד ונוטריון שניאור קטש המתמחה בתחום הנדל”ן. בתקופה הקרובה צפוי האגף לקלוט מנהל תכנון ומנהל תחום חברה וקהילה אשר כל אחד בתחומו יעבדו לטובת קידום המתחמים בעיר.

“תפקידה של המנהלת הוא יצירת ודאות וסנכרון בין כלל הגורמים הקשורים להתחדשות עירונית לרבות גורמי התכנון, יזמים ובעיקר ציבור התושבים” מסביר עו”ד שניאור קטש אשר יוביל את התחום “לכן המלצת העירייה היא כי תושבים שלא חתמו על חוזה מול יזם כזה או אחר, עליהם להתייעץ עם האגף החדש לפני חתימת הסכם לפינוי בינוי”. לדבריו הדרך הנכונה ביותר היא הקמת נציגות של הדיירים אשר תפעל לקידום התחדשות עירונית בליווי ייעוץ משפטי מטעמם ואשר את שכרו משלם היזם.

אחד הפרויקטים המקודמים בימים אלו הוא פרויקט בן גוריון-חב”ד. התוכנית כוללת הקמת 636 יחידות דיור בשבעה מבנים חדשים: מגדל בן 27 קומות בכיכר קריית מלאכי-באר טוביה ויתר הבניינים בני כעשר קומות. פרויקט נוסף שנמצא בהליך מתקדם הוא במרכז העיר – 3 מבנים ישנים הכוללים 4 קומות עם 5 כניסות ו-40 דירות. במקומם צפויים להיבנות שני מגדלי מגורים בעירוב שימושים, שיכללו 23 קומות ו-195 דירות חדשות, לצד כ-24 אלף מ”ר של משרדים, מסחר וחניות תת קרקעיות.

בתקופה האחרונה יזמים רבים מחתימים תושבים על הסכמים של “פינוי בינוי” ללא מענה משפטי הולם שיכסה עליהם בהמשך, ובעצם “לוכדים” אותם בחוזים אשר כולאים אותם בעתיד. המנהלת להתחדשות עירונית תפעל לתת הכוונה עבור תושבים גם בתחום זה ובכלל תקיף את הנושא מכל ההיבטים. אחד הדגשים שנותנים באגף הוא אי מתן שימוש של יזמים פרטיים במשרדי ומתקני העירייה, כדי לשכנע תושבים לחתום על הסכמים, לרבות המתנ”ס או אולמות אחרים אשר באחריות הרשות.

שיתוף הציבור במסגרת ההתחדשות העירונית הנו נדבך משמעותי לצורך קידום הליך ההתחדשות, בל נשכח כי הדיירים הינם הבעלים ובלעדיהם לא ניתן לקדם פרויקט, מטרת המנהלת היא לשתף את הדיירים לצורך קידום הפרויקטים השונים מתוך הבנת הצרכים שלהם. יש לכם שאלה או הבהרה בנושא פינוי בינוי? פנו לכתובת [email protected] ותקבלו מענה מקצועי.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: “נושא הפינוי בינוי מעסיק אותנו רבות ואנו עמלים על יצירת תשתית בריאה ומקצועית להקמת מנהלת להתחדשות עירונית. עו”ד שניאור קטש הוא הכתובת עבור התושבים בנושא הזה ואין לי ספק שהוא יצליח בתפקידו החדש והתובעני המצריך אחריות רבה. בימים אלו הוא נפגש עם יזמים רבים על מנת לקדם את הנושא באופן מקצועי לטובת התושבים”.

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

צילום: הדמיה-לאה שניאור אדריכלים | עו"ד קטש: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן