news08.net/ads.txt

מנהל חדר מיון ילדים ורופא במיון קורונה בבי”ח קפלן, אורי בלה: “רק בעוד חודש נוכל לחזור לפעילות רגילה”

תמונת המרכז הרפואי קפלן

על רקע משבר הנגיף שגבה עד כה 110 קורבנות, וקצב הנדבקים שעולה בצורה מתונה ל- 11,235, מנהל חדר מיון ילדים ורופא במיון קורונה בבי”ח קפלן, ד”ר אורי בלה, משתף במבט מקרוב על מצב החולים בבית החולים, והאם יש אור בקצה המנהרה בנוגע לחזרה  אפשרית למשק?. 

תמונת המרכז הרפואי קפלן

כאמור לפי נתוני משרד הבריאות שעודכנו לאחרונה אמש, מספר המתים מקורונה בישראל עלה ביממה האחרונה ל-110, 11,235 בני אדם אובחנו כחולים מאומתים בישראל – בהם 131 חולים מונשמים. 737 מהחולים מאושפזים, 7,241 נמצאים בטיפול ביתי, 1,029 נמצאים במלוניות ההחלמה ועל היתר טרם הוחלט או שנמצאים בשלבי החלמה.

הנתונים בבי”ח קפלן מעודדים נכון להיום – מספר המאושפזים 13 חולי קורונה, בהם 4 במצב קשה מונשמים, 1 במצב קשה, ו -8 במצב קל.

ד”ר אורי בלה, מנהל חדר מיון ילדים ורופא במיון קורונה בבי”ח קפלן: “ישנה יציבות מסוימת. כרגע מספר המאושפזים “לא גדול, חלקם הקטן מונשמים, עד לאחרונה ראינו יחסית ירידה בפניות למיון ילדים ומבוגרים, אך היום הוא עלה קצת, לא בהכרח בהקשר של קורונה, אלא תחלואה אחרת”.

עולות קונספירציות כיצד אנו מקבלים את המחלה, תוכל לתת יותר פרטים.

“התסמינים המוכרים הם חום,  שיעול, קוצר נשימה, דלקת בלחמיות, שלשולים, כאבי בטן. יש לא מעט מטופלים שמדווחים על אובדן חוש טעם וריח, על חולשה כללית. ישנם כאלה שהגיעו לאחר התעלפויות. כשהנגיף תוקף, אנחנו שמים לב לפגיעה בשריר הלב, ודלקת קשה”.

האם ההמלצה היא להיבדק כשמופיע כל תסמין?

“קודם כל, מבחינת ההגדרות, מי שמרגיש פחות טוב, שילך להיבדק אצל רופא משפחה. אם יש למישהו סימפטומים מתאימים, אז כן להזמין את מד”א שיבדקו. אם מישהו היה בבידוד שבועיים ומרגיש שעלה החום, אז הסיכוי שיש לו קורונה הוא מאוד נמוך”.

להערכתך, מתי נחזור לפעילות במשק?

“הנבואה ניתנה לשוטים, אני מעריך שקצת יותר מחודש נחזור לפעילות רגילה, זה יהיה בהדרגה. הערכות שלנו בב”יח טובה. הצוותים ממוגנים בצורה מלאה ואין חשיפה למטופלי חולי קורונה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן