news08.net/ads.txt

מנכ”ל אסטרל, בני זרח: “הודענו ללקוחות שלא נצליח לפתוח את שני המלונות. תגובתם הייתה קשה, אנו עוברים גיהנום”

נגיף הקורונה רוקן את אילת מתיירים ופגע אנושות בכלכלתה המושתת רוב רובה על תיירות. על פי נתוני שירות התעסוקה, שיעור האבטלה באילת זינק עקב הקורונה לכ-70% – שיעור הגבוה בהרבה ממוצע דורשי העבודה הארצי. כעת, עם החזרה ההדרגתית לשגרה, בתי המלון שכבר נפתחו בעיר הנופש הדרומית ובתי מלון שמתעתדים לפתוח בחודשים הקרובים, יוני-יולי – צמאים לידיים עובדות נוכח המחסור החמור בעובדים ירדנים.

הבעלים והמנכ”ל רשת מלונות אסטרל, בני זרח מתייחס היום (ראשון) לסוגייה ואומר לחדשות 08: “בגדול זהו מעשה מבורך. אך זה לא מספיק לצערי הרב. כמות העובדים שהציעו לא תאפשר לפתוח בלחץ 4 מלונות מתוך ה-6 שברשותנו. בעקבות כך, הודענו ללקוחות שלא נצליח לפתוח בחודש יולי את שני המלונות. תגובתם הייתה קשה, אנו עוברים גיהנום בנושא זה”.

זרח מוסיף שהבעיה העיקרית היא הביורוקטיה העקשנית של מקבלי ההחלטות. “אנו תלויים בהם וכמו שנראה כרגע אני מניח ששליש מהמלונות באילת יישארו סגורים והעובדים יישארו בבית. פשוט חוסר הבנה בסיסי”.

לדבריו, “הבעיה המרכזית היא קצב ההחלטות של המגזר הציבורי, כי הוא לא תואם את קצב ההחלטות של המגזר העסקי צריך להתמודד.  אני מניח שבממשלה יש ביורוקרטיה – לאשר החלטה כזו מצריך לעבור על אלפי ישיבות אישורים ומסמכים. יש בעיה שצריך לטפל בה וזה פוגע במרקם העסקי בצורה אנושה. אילת מדממת כבר חצי שנה”.

צילום – רשת אסטרל

על פי מתווה העסקת העובדים הזרים, בתי מלון באילת רשאים להעסיק עובדים זרים רק כאשר רמת האבטלה בעיר נמוכה מ-7%. אלא שכאמור, שיעור האבטלה עקב הקורונה עומד באילת על כ-70%. אי לכך, לקראת הפתיחה המחודשת של בתי מלון בעיר, התקיים יריד תעסוקה שלא הניב תוצאות. “עושה רושם שזה לא מזיז לאף אחד. צריך להבין שהמודל העסקי באילת הם שבחודשי החורף אתה מפסיד אלפי שקלים, ולקראת אפריל אתה מקבל הכנסה שמתאזנת רק ביוני. אז ניסו לעשות יריד תעסוקה ראשון שלא צלח, ניסו יריד שני עם תוספת של 20% תוספת בשכר וגם לא צלח. כעת משרד האוצר מבקש יריד תעסוקה שלישי. מה קורה פה? מקבלי ההחלטות לא מבינים שאם עד עכשיו זה לא צלח, אז לא זה לא יעבוד לעולם. אלו ניסיונות שאני מכיר עשרות שנים. לא הסקתם מסקנות?. הם לא מאמינים לאף אחד, זו גישה חמורה. מה אין לך ניסיון מצטבר שזה לא עובד?”.

החשש מגל שני עדיין מרחף מעל עסקים ובתי המלונות. אך בימים אלה, זרח מבקש דבר פשוט: “תנו לנו להתחיל לעבוד. אני מחכה לפתוח את המלונות כדי לספק את הביקושים שיש לנו. יהיה גל שני אז נתמודד, אך אנחנו רק מבקשים לעבוד. לא קיבלתי סיוע מהמדינה ואני אישית לא הכנסתי משכורת. אך אני לא בוכה, אין לי לרגע ציפייה מהמדינה לעזור לי. אבל לעבוד נורמלי אי אפשר? תנו לי את האפשרות הזו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן