news08.net/ads.txt

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ אש: תת הזן החדש מדבק יותר מהדלתא, אבל לא משמעותית

מנכ”ל משרד הבריאות הפרופ’ נחמן אש התייחס הבוקר (רביעי) לתת זן הדלתא החדש AY4.2 שהתגלה בישראל ומצליח להדאיג אזרחים רבים. בריאיון לקרן נויבך בכאן רשת ב, אמר הפרופ’ אש כי תת הזן החדש כנראה מדבק יותר מהדלתא, אבל לא משמעותית. “וריאנטים יהיו כל הזמן. צריך לעקוב ואם צריך – לנקוט צעדים מיוחדים”, אמר.

 

פרופ’ אש הוסיף כי מגמת הירידה בתחלואה נמשכת. הוא ציין כי מקדם ההדבקה עומד על 0.8% וכי מספר החולים הקשים ומספר המאומתים יורדים בהדרגה. באשר להאטה בקצב ההתחסנות במנה השלישית, אמר פרופ’ אש כי אם שיעור המחוסנים לא יהיה גבוה מספיק, זה פוטנציאל לגל חמישי ולחזרת התחלואה.

כשנשאל על הרחבת מבצע ההתחסנות לילדים בגיל 11-5, אמר פרופ’ אש כי משרד הבריאות ממתין לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בשבוע הבא או בזה שאחריו, שאחריו יחל דיון בנושא. “אני מעריך שזה ייקח כמה שבועות ואז נקבל החלטה”.

אמש פורסם על מקרה ראשון של זן הדלתא החדש התגלה בישראל. על פי הדיווח, מדובר בילד בן פחות מ-12 ששב ממולדובה, והתברר שהוא נושא את תת הזן AY4.2. בשבוע שעבר דווח כי משרד הבריאות ביקש מן המעבדות לגלות עירנות לתת הזן החדש שהתפשט מבריטניה למדינות אחרות. עדיין לא ברור אם הוא עמיד יותר בפני החיסון.

בתוך כך, אתמול אובחנו 1,130 מאומתים מבין 88 אלף נבדקים. משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים שמצבם קשה עומד הבוקר על 352, 156 מהם מונשמים. מחצות מתו שני חולי קורונה ובכך הגיע ל-8,023 מספר הישראלים שמתו מהנגיף.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן