news08.net/ads.txt

מסתמן: הלימודים לא יתקיימו – לפחות עד יום חמישי

כוחות גדולים של פיקוד העורף ביחד עם ראשי הרשויות ובכירים בענף החינוך מקיימים כל העת הערכות מצב בכדי לבחון את המשך ההיערכות לקראת החזרה לשגרה בכלל וללימודים בפרט, אלא שנכון לרגעים אלו, נראה כי הלימודים לא יימשכו גם מחר ביישובים בהם לא התקיימו היום הלימודים – לרבות לוד, קריית עקרון, מזכרת בתיה, נס ציונה, רחובות, יבנה, גן יבנה, באר יעקב, רמלה, קרית גת, קרית מלאכי, גדרה, מועצה אזורית באר טוביה, יישובי העוטף והדרום. ההערכה היא שביום חמישי, אם תירגע ההסלמה הבטחונית, ילדי הדרום והשפלה ישובו לבתי הספר ולגנים. עד אז תימשך הלמידה מרחוק.

עם זאת, ורדה אופיר, מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך אומרת כי “עשר רשויות מהמחוז נמצאות בקו ה40 קמ’ מרצועת עזה ועקב כך קיבלו הוראה על ידי פיקוד העורף שלא לשלוח תלמידים למוסדות החינוך הרשויות הם: גן יבנה, גדרה, בני עייש, יבנה, מ.א. גדרות, מ.א. חבל יבנה, מזכרת בתיה, קריית עקרון, מ.א. נחל שורק ומ.א. ברנר. בשמונה רשויות נוספות, בחרו ראשי הרשויות בתיאום עם פקוד העורף שלא להפעיל את מערכות החינוך ברשות שלהם היום, ואלו הן: באר יעקב, בית דגן , לוד, נס ציונה, גזר, ראשון לציון, רחובות, רמלה. אך מחר אנו נפעל שהם ישובו על פי ההנחיות ועל פי יכולות המיגון של כל מוסד”.

עדכון השעה 20:00

בהתאם להנחיית פיקוד העורף מהערב גם מחר (רביעי) לא יתקיימו לימודים פיזיים במוסדות החינוך שביישובי עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ובדרום השפלה (קריית עקרון, יבנה, מועצה אזורית ברנר ומועצה אזורית נחל שורק). הלימודים בגוש דן ובשפלה יתקיימו רק במוסדות חינוך בהם מצויים מרחבים מוגנים.

בתוך כך, שר החינוך, יואב גלנט, הנחה את המשרד לתת באזורים אלה את מכלול המענים החינוכיים הנדרשים, שכוללים:
• איתור תלמידים עם חרדות ומצוקות ומתן מענים במרכזי השירות הפסיכולוגי ייעוצי במוקדים ברשות
• חלוקת ערכות הפגה במרחבים המוגנים
• קיום של למידה מרחוק
• תגבורים לימודיים לקראת הבגרויות – יינתנו החל ממחר במתכונת של למידה מרחוק
• גיוס מתנדבים לתגבור שמרטפיות של ילדי הצוותים הרפואיים
• גיוס מתנדבים כדי לקיים פעילויות חברתיות לתלמידי בתי ספר
• תרגול כניסה למרחבים המוגנים במוסדות החינוך בהם מתקיימים לימודים

חדרי המצב של משרד החינוך ממשיכים לפעול לאורך כל היממה, ולקיים הערכות מצב שוטפות. הם עומדים בקשר עם כל גופי הביטחון הלאומיים. כמו-כן, המשרד ממשיך להפעיל את “קו הסיוע הרגשי” לטובת תלמידים, עובדי הוראה והורים. מספרו: 6552, *שלוחה 5. הקו פועל מדי יום בין השעות 6:00 – 20:00, ובימי שישי הוא יפעל 14:00-6:00.

***

כפי שדווח כל העת, מהבוקר ועד לשעה ארבע חובשים ופראמדיקים של מד”א קבעו את מותן של 2 נשים ופינו לבית החולים ברזילי 8 נפגעי גוף, בהם אישה כבת 80 במצב קשה ולא יציב עם פגיעה רב מערכתית ו-7 נפגעים קל, בהם 5 שנפצעו מרסיסי זכוכיות ו 2 נחבלו קלות בדרכם למרחב מוגן. 14 נפגעי חרדה טופלו ע”י צוותי מד”א, חלקם אף נזקקו לפינוי לבית חולים.

כעת הבקשה הברורה היא להישאר ככל הניתן בבתים ובמרחבים מוגנים, ולתפוס מחסה בעת אזעקה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן