news08.net/ads.txt

מסתמן: ניסיון למנוע את הפיכת צביונה של קריית גת לחרדית

אחרי שחבר המועצה, שי זולדן, קיבל את תמיכתם של חברי כחול לבן ושל רוב שרי הממשלה, מגיע תמיכה משני אנשים הכי חשובים בממשלה בממשלה הנוכחית, שני האנשים המשפיעים על צביונה של קרית גת, שרת הפנים איילת שקד, ושר הבינוי והשיכון, זאב אלקין.

הממשלה מחייה מחדש את הקמת העיר החדשה לחרדים כסיף, ליד ערד במסגרת התוכנית לאשר יישובים חדשים בערי הפריפריה. המטרה בין השאר: למנוע הרחבתה והכפלתה של קרית גת לחרדית, כפי שמסתמן. מדובר בתוכנית משותפת לשרי הפנים ושיכון איילת שקד וזאב אלקין שתוצג ככל הנראה במסגרת הערים החדשות המתוכננות.  כסיף היא עיר חרדית שמתוכננת לקום על שטח שטח של 4,750 דונם סמוך לתל ערד שבנגב ומיועדת לאכלוס כ-10,000 יחידות דיור, כ-50,000 תושבים מהמגזר החרדי. מאז 2007 הושקעו עשרות מיליונים להקמתה, ודווקא שר השיכון יעקב ליצמן החליט לפני שנה לגנזה.

עיר ערבית חדשה מתוכננת אף היא אך כדי למנוע מהומות פוליטיות הוחלט להרחיב למימדי עיר את היישוב ג’דידה מאכר שבגליל המערבי. כאמור, לא מדובר בהקמת יישוב חדש. אבל דינה כדין עיר. בזכות היקף קרקעות המדינה הגדול בתוכנית, היא תיתן מענה לאלפי משפחות וזוגות צעירים בני המקום.

התוכנית, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, מתפרסת על פני כ-4,000 דונם ומציעה הקמת כ-8,000 יחידות דיור בסוגי בינוישונים בהם גם דירות קטנות ודיור מוגן, במטרה לתת מענה לאוכלוסייה מגוונת ולצרכים המשתנים של הישוב. במרכז מתחם המגורים החדש תוקם שדרה עירונית ראשית שתכלול חזית פעילה ובה מסחר ומשרדים ומעליה בתי מגורים עד לגובה של 7 קומות. בחיבור אל היישוב הקיים, התוכנית מציעה בניה למגורים על קרקעות פרטיות שמחברת באופן הדרגתי בין הישוב הוותיק הקיים לבין הבנייה החדשה והעירונית.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה הקמת מרכז עירוני ראשי (מע”ר) הכולל הקמת שוק עירוני, וכן מבנה עירייה חדש. מיקומו של המע”ר נקבע בחיבור בין היישוב הוותיק על מנת שישרת את תושבי היישוב כולו ויהווה מקום מפגש עירוני.

חבר המועצה, שי זולדין: כבר שנתיים שאני פועל כדי למנוע את הקמת השכונה החרדית הענקית, החתמנו אלפי תושבים קרית גתים על עצומה, פניתי לחכים ולשרים כולם, הסתובבתי במסדרונות הכנסת כשאני חמוש אידיאולגיה והצורך לשמור על קרית גת, הצגתי את הבעיה של הפרת הסטטוס קוו והפיכתה לחרדית. שמח שהצלחתי, ושמח על ההחלטה של שרי ממשלת ישראל ושל השרים איילת שקד וזאב אלקין”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן