news08.net/ads.txt

מסתמן: סגר לילי יוטל מערב חנוכה, הגבלת המרחק צפויה לחזור

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו (שני) כדי להכריע על הצעדים הבאים למניעת התפשטות התחלואה. ההחלטה המסתמנת, בתיאום של ראש הממשלה, שר הבריאות וראש המל”ל היא שישראל תיכנס לסגר לילי מיום חמישי הקרוב, ערב חג החנוכה – עד סוף דצמבר.

 

העוצר הלילי יימשך מ-18:00 או 19:00 עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר. תהיה מגבלת מרחק ועוד לא הוחלט לאיזה מרחק יהיה מותר לצאת.  עוד יחליטו השרים על כיתור אזורים מוגבלים, מניעת התקהלויות, בדיקות ומלוניות לשבים מחו”ל.

כבר בפתח הדיון הציע ראש המל”ל מאיר בן שבת להטיל סגר לילי מערב נר ראשון של חנוכה, ביום חמישי הקרוב, ועד 2 בינואר. במל”ל הציעו בדיון שלוש מדרגות של הגבלות, עם יעד של פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-1. המדרגה הראשונה, שתחל ביום חמישי הקרוב לפי הצעת המל”ל, כוללת סגר לילי שימנע גם התקהלויות בחג המולד ובראש השנה הלועזית, ובנוסף גם את הרחבת השימוש בהגדרת אזורים מוגבלים, החמרת הבידוד לשבים מחו”ל וקיום יותר בדיקות במערכת החינוך.

קבינט הקורונה צפוי לדון בשתי חלופות שהציע הפרויקטור פרופ’ נחמן אש:

• סגר מהודק: לפי ההצעה הזו, מקומות העבודה ייפתחו ללא קבלת קהל, ייסגרו הקניונים, שווקים וחנויות הרחוב. כמו כן, תיסגר מערכת חינוך בערים האדומות והכתומות. לא תהיה הגבלת תנועה אך התחבורה הציבורית תצומצם ב-50%.

• סגר (מודל ראש השנה): גם במתווה זה מקומות העבודה ייפתחו ללא קבלת קהל והקניונים ייסגרו, אך כאן מדובר גם על סגירת כל מערכת החינוך בכל הארץ לצד הגבלת תנועה על האזרחים.

כצעד נוסף למניעת העלייה בתחלואה, משרד הבריאות המליץ להכניס לבידוד את כל השבים מחו”ל, גם את אלו שחוזרים ממדינות ירוקות. את אלה שישובו מטורקיה ומסרביה – משרד הבריאות המליץ להכניס לבידוד במלונית קורונה ייעודית למשך 7 ימים, ואת המשך הבידוד יעשו בביתם.

במרכז הדיון אתמול עמדה המחלוקת בין משרד הבריאות למל”ל. בעוד ששר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ’ אש טענו שפתיחת הקניונים והחנויות הובילו לעלייה בתחלואה, במועצה לביטחון הלאומי טענו כי הקניונים דווקא עוזרים “לפזר באופן מירבי” את הקונים ובכך דווקא מונעים מהנגיף להתפשט. עם זאת, במצגת שהוצגה בפני השרים, במל”ל המליצו לדחות את ההחלטה על פתיחת קניונים נוספים – “למרות הצלחת הפיילוט”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן