news08.net/ads.txt

מפקד תחנת משטרת קרית גת, ארקדי אלקינד: “אנחנו יודעים מי עומד מאחורי האירועים, בסופו של דבר נגיע לכל אחד ואחד”

סנ”צ ארקדי אלקינד

, מפקד תחנת קרית גת ויישובי הסביבה, משיב היום (רביעי) על אירועי השבוע הסוער שעבר על תושבי העיר ובמרכזם חדירה לבית ופציעה אישה, ירי וכמובן הפיצוץ בתחנת המוניות של גדי אבוטבול. בראיון מיוחד לחדשות 08 על השנה שחלפה, העבודה בצל הקורונה והתכניות להמשך, מבהיר סנ”צ אלקינד כי אם בוחנים את נתוני הפשיעה בקרית גת והאזור משנת 2020 ועד כה, “יש נתונים מאוד טובים ומאוד מעודדים לפעילות משטרת קרית גת – גם נתוני עשייה וגם בנתוני הפשיעה ובסופו של דבר כשאנו מסתכלים עליהם, הם נמצאים במגמת ירידה”.

לדברי אלקינד, “הירידה מאוד בולטת גם בעבירות רכוש וירידה משמעותית בעבירות אלימות. מבחינת התפוקות, כשאני בוחן אותן ליד התוצאות – העשייה הקלאסית של המשטרה במגמת עלייה מתמדת. אני מדבר בעיקר על תחומי העשייה של משטרת ישראל: לתפוס בסוף את העבריים, להגיע לגילוי פרטים, להגיש כתב אישום או לעצור אותו עד תום ההליכים ולהגיש כתב אישום. ב-2020 למשל הייתה עליה משמעותית של עשרות אחוזים בהגשת כתבי אישום בדגש על התפרצויות לדירה,  כנופיות של גנבי רכבים שהגשנו נגדם כתבי אישום, אלימות – בדגש על אלימות חמורה ואלה נמצאים בעליה בהגשת כתבי אישום ובמעצר עד תום ההליכים”.

בוא נדבר על מה שקורה לאחרונה בקרית גת. אירועים לא נעימים בלשון המעטה.

“תראי, אם אני לוקח את השבוע האחרון, יש איזשהו מקבץ של אירועים אלימים ברמה גבוהה, אבל זה מקבץ שלא מאפיין את כל הנתונים והעשייה של משטרת קרית גת כל השנה. נכון, יצא איזשהו רצף של אירועים צמודים – שאינם קשורים אחד לשני. כל האירועים כרגע נחקרים, יש לנו כיוונים מצוינים בחלק מן האירועים, ובסופו של דבר נבחנת היכולת שלנו להגיע לאותו העבריין, לתפוס אותו, לעצור אותו ועד שמוגש נגדו כתב האישום. אני יכול לומר לך שבאירועים שקדמו לאירועים הללו, מנענו מספר שודים, ביצענו פעילות לתפיסת נשקים – עצרנו והגשנו כתבי אישום, הוכחנו את היכולות שלנו לקבל מודיעין מדויק להגיע לעבריין, לאסוף ראיות ובסוף להגיש נגדו את כתב האישום”.

זו הייתה שנה לא פשוטה עבור סנ”צ ארקדי אלקינד ושוטרי התחנה. נגיף הקורונה שחדר לחיינו במרץ אשתקד. “יש פה שוטרים מצוינים שעובדים מאוד קשה במציאות לא פשוטה”, הוא אומר. “בשנה האחרונה בעקבות הקורונה העומס הוכפל אז מעבר למשימות הרגילות שבשגרה נאלצנו להתמודד עם הרבה מאוד אתגרים שלא היו מוכרים לנו. השוטרים עמדו במשימה באומץ רב ובגבורה ואני רוצה להודות לכל השוטרים, לכל קציני התחנה שימשיכו להיות בחזית. חשוב לי להדגיש כי אנו עושים את עבודתנו עם שיתופי פעולה מצוינים בכל הגזרה – הן מול ראשי המועצות והן בעיר קרית גת. בשביל להגיע להצלות חייבים שיתופי פעולה עם העיריה ועם משרדים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מהעשייה – ומסייעים לנו בכל דבר”.

מדברים על עלייה משמעותית באלימות במשפחה בצל הקורונה. כמה זה ניכר בעיר?

“להערכתי זה השפיע בכל הארץ וגם באזור קרית גת. אם אני מסתכל שנה מול שנה, 2020 כשנת קורונה מול השנה הקודמת, אנחנו בעלייה באלימות במשפחה בכעשרה אחוזים”.

מהן התכניות של משטרת קרית גת לשנת 2021?

“שילוב של חשיפה ומניעה. מצד אחד אנו פעילים מאוד במניעה בקהילה, בשיטור הקהילתי אנו מגבירים את הפעילות הרבה יותר ונכנסים להרבה מאוד פרויקטים בקהילה ולצד זה ממשיכים בתחום החשיפה – נגיע לעברייני רכוש, לסוחרי סמים ולעברייני אלימות כמובן”.

ובכל הכאוס הזה של השנה האחרונה איזה רגע מרגש במיוחד חווית, הצלחה מסחררת?

(צוחק) “אני לא יודע לשלוף משהו… כל עבריין שאנחנו מצליחים להגיע אליו ובסופו של דבר מגיע לכלא הוא הצלחה מסחררת אבל אם מדברים על רגע מיוחד ובאמת משמעותי אספר לך שהיה אירוע שבמרכזו עבריין מין עם הרבה מאוד פגיעות בקטינים ברשת שחשפנו אותו. הרגע המרגש היה כאשר הקטינים שפחדו שנים נשמו סוף סוף, שאמא של אותו קטין שמגיעה איתו ואומרת ‘עכשיו לאחר שנים אני מרגישה שהוא סוף סוף השתחרר’ – זה רגע מרגש”.

לסיום, אתה כמפקד התחנה יכול להבטיח לתושבי העיר שהם יכולים להיות בטוחים?

“אף אחד לא יכול להבטיח שלא יהיו אירועים בכלל. אנחנו לא הפכנו להיות שווייץ. קרית גת היא חלק מהמדינה וכולנו רואים מה קורה במדינה. קרית גת היא חלק מהתהליך שעוברים האזרחים וחשוב לציין שגם כשמגיעים אירועים אלימים אנחנו יודעים לתת לזה מענה ועושים פעילויות מניעה וחשיפה. רק השבוע תפסנו בפעילות יזומה אקדח עם שני חשודים תושבי הפזורה הבדואית והצלחנו לקשור אותם ראייתית לנשק. הולכת להיות מוגשת הצהרת תובע בתיק הזה ובהמשך יוגש כתב אישום – וכמו שכולנו מבינים אותו נשק שלא נתפס – מתישהו יורה.

“אני רק יכול להבטיח לתושבים שאנחנו פועלים בכל האירועים ואנחנו יודעים מי עומד מאחורי האירועים ובסופו של דבר נגיע לכל אחד ואחד. אני יכול להבטיח שכל השוטרים עובדים יום ולילה בשביל שאזרחי קרית גת והסביבה ירגישו בצורה הכי בטוחה, ועם יד על הלב אני אומר לך: אנחנו במצב הרבה יותר טוב ממה שהיה בעבר. זה מורגש גם על ידי האזרח, יש לנו שיתוף פעולה מעולה עם הרשות ועם גורמי העיריה, הקמנו שיטור עירוני בשנה האחרונה שעושה פה אינספור מבצעים בנושא איכות חיים, בריונות בכבישים, אלימות – ובעיניי זה מורגש וזה יורגש עוד יותר בתקופה הקרובה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן