news08.net/ads.txt

מצוקת הדיור ועליית המחירים ברחובות תיפתר? זו ההצעה של ראש העיר, רחמים מלול לממשלה החדשה

בשנים האחרונות ענף הנדל״ן בישראל בכלל והנדל״ן ברחובות בפרט עובד מהפיכה בכל הקשור להתחדשות עירונית. האתגרים החדשים בענף דורשים היערכות, הקצאת משאבים, שינוי מודלים עירוניים, שינויי תמהיל ועירוב שימושים וחשיבה כוללת בכל התחומים- הרבה מעבר לפינוי בינוי ולתמ״א 38. הכנס עוסק בכל הנושאים הרלוונטיים לערים מתחדשות כגון עירובי שימושים, התחדשות עירונית, תהליכי אישור, מלונאות, תהליכי אישור ועוד.

בכנס משתתפים ראשי רשויות רבים, מנכ״לי חברות כלכליות, בכירים בשירות המדינה- משרד השיכון, הרשות להתחדשות עירונית, מינהל התיכנון ובכירי ענף הנדל״ן בישראל.

מטעם עיריית רחובות משתתפים בכנס ראש העיר, רחמים מלול, וחבר המועצה מחזיק תיק ההתחדשות העירונית, גיא צור.
ראש העיר הוזמן להשתתף בשלושה פאנלים- האחד נערך אתמול בנושא “מתחמים מעורבי שימושים כסטנדרט הכרחי בערים מתחדשות”.

והשני נערך היום (שני) בנושא ״קבינט ערים מתחדשות״. בשניהם נטלו חלק גם בכירים בשירות המדינה, ראשי רשויות ומנכ״לים.
השלישי ייערך מחר (שלישי) בנושא ״הקבינט הביטחוני אזרחי- היערכות מוסדות התכנון והענף כולו לאתגרים החדשים״. חבר המועצה גיא צור הוזמן להשתתף בפאנל בנושא ״תמ״א 70 – איך עומדת התוכנית לשנות את פני הערים במדינת ישראל״ בנושא הרכבת הקלה.

ראש העיר רחמים מלול אמר בכנס כי “אני, בניגוד לראשי ערים אחרים, רוצה שייבנו דירות בעיר. רחובות הפכה לבירת השפלה משום שהורדנו חסמים, הקלנו את הבירוקרטיה ועודדנו יזמים ובעשור האחרון גדלנו בכ-35,000 נפש. כל יחידת דיור היא גרעונית לעיר בכ-4600 ש״ח על פי אומדן כלכלי, בשל כל השירותים שהעירייה מספקת לתושבים כמו תשתיות וחינוך. עבור אוכלוסייה איכותית כמו ברחובות, יש להשקיע בשירותים טובים כמו חינוך. על מנת להעניק לתושבים את השירות הטוב ביותר וגם לשמור על איזון כלכלי בעירייה בעת בניית יחידות דיור, הצעתי למדינה את הפתרון הבא: על כל יחידת דיור שבונים, יש לאפשר לעירייה לקבל 4600 ש”ח מקרנות הפיתוח, שהמדינה לא מאפשרת לגעת בהן אלא במגבלה. זה כסף של הרשות והמדינה תאפשר לנו להגיע לאיזון כלכלי מבלי לקחת מכספי מדינה. רק אם הממשלה באמת תיקח את הנושא לידיה וכל המשרדים יהיו מתואמים- אז יש סיכוי שנושא מצוקת הדיור ועליית המחירים ייפתר. אם לא יהיה תיאום בין המשרדים השונים והוזלת מחירי הקרקעות- לעולם לא יירדו מחירי הדיור בישראל”. מלול הוסיף כי “רחובות היא העיר מס 1 בישראל בהוצאת היתרים ליחידות דיור עם הנפקת כ- 1500 היתרים בשנה”.

חבר המועצה גיא צור: “בכנס הזה פגשנו גורמים רלוונטיים לתהליך ההתחדשות העירונית בישראל וברחובות בפרט. ראש העיר ורחובות מקבלים כאן פרגון גדול מיזמים ומובילי דעה בענף הנדל״ן על ההתקדמות האדירה של רחובות בעשור האחרון בכל הקשור להתפתחות העיר ולתהליך ההתחדשות העירונית שהיא מובילה ברמה ארצית. ראשי רשויות ביקשו ללמוד מרחובות על נושא שיחרור החסמים ועל הנגשת ההתחדשות העירונית והמידע לתושבים מהתהליך שנעשה בעיר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן